Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 19 391 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-12-18 04:00 | |
![]() | drabbad av lågkonjunkturen Så var då även vår familj drabbad av lågkonjunkturen. Negativa tankar far genom huvudet men sen så tänker jag att det är nyttigt med dessa nedgångar. Man får ett annat perspektiv på saker och ting. Är ni fler som blivit drabbade här och hur tänker ni? Är ni positiva ändå och tänker att det ordnar sig? Själv pendlar jag mellan frustration och försök till positivitet. Det är i motvind som draken stiger, intalar jag mig... | |
| Nea - Ej medlem längre | 2008-12-18 06:37 | |
![]() | Jag är inte drabbad alls, men det kommer väl flera lågkonjor.. jag hinner | |
| Miss_jk | 2008-12-18 06:47 | |
![]() | Inte drabbad, men påverkad. Däremot inte negativt utan positivt. Nu äntligen ska vi köpa drömlägenheten utan att behöva leva på existensminimum. Längtar! | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2008-12-18 07:04 | |
![]() | jo, den påstådda lågkonjukturen........ hade inte varje dagstidning, tv kanal och radio oavbrutet tjatat om denna konjuktur hade den inte ens märkts. det tror fasen folk håller inne med pengarna om det enda de hör är hur kass allt är. och håller alla inne med inköp och investeringar så blir det lågkonjuktur. possetiv som fan rent privat, det är köparens marknad på allt!!! hus, mark, bilar, hästar va som helst. dessutom har jag legat snäppet under redan etablerade konkurrerande rörelser och haft det lite segt som ny men nu jäklar har inte folk råd med de gamla "överbetalda" så nu har jag att göra 80 tim i veckan fram till april om jag vill. | |
| rgr | 2008-12-18 09:13 | |
![]() | Det bedrövligaste är ju att tusentals av oss män och kvinnor förlorar sina jobb, och därmed mycket av sin vardagliga trygghet, pga att företagen inte går tillräckligt mycket med vinst. Som bekant så är det de "på golvet" som får betala för "marknadens" förluster och spekulationer. Jag skulle gärna vilja träffa de här som kallar sig för "marknaden", direktörerna, och ha ett allvarligt snack med dem. | |
| odin - Administratör | 2008-12-18 09:49 | |
![]() | Ja jag är drabbad, fick gå från mitt jobb på Sony Ericsson i Kista, tips köp aldrig en Sony Ericsson-lur. Dock så är jag programmerare så har nog lite mer tur än andra yrkesgrupper, tror jag kommer få nytt jobb. | |
| annelille | 2008-12-18 10:07 | |
![]() | ...hmmm.... undrar om odin har smittat några lurar.... därav varningen..... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-18 10:51 | |
![]() | Undra vilken värld krill lever i. Men nej, inte drabbad och ganska positiv till vad som sker. Det kan komma mycket gott av det här, det vi kallar lida är knappt värt att nämna. Även om jag sympatiserar med dem som förlorar sina jobb. | |
| -Fisken | 2008-12-18 10:55 | |
![]() | Skrev på uppsäsningspapper idag. Sista lönen i februari:( | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-18 11:00 | |
![]() | På vilket sätt blir situationen på Ericsson och i Sverige bättre av att ingen köper Ericsson-lurar?? Lågkonjunkturen har ännu inte "drabbat" mej mer än att dagarna börjar bli jäkligt långa p g a lite att göra. Detr blir spännande efter helgerna.... | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-18 11:25 | |
![]() | munter tråd hörni? man kan säga att ni är drabbade allihop låt inte giftet gå in i er | |
| odin - Administratör | 2008-12-18 11:45 | |
![]() | kaparen: på vilket sätt? ja det vet jag inte och jag bryr mig inte, uppmanar bara folk att inte köpa SE lurar då jag skarpt ogillar det företaget och deras interna politik. Sen får ni ju göra vad ni vill. Men jag är fortfarande bitter så lyssna inte för mycket på mig | |
| Dalkullan | 2008-12-18 11:48 | |
![]() | Men Odin, se det som en möjlighet i stället...antar att du är en duktig programmerare, då måste det ju finnas stora möjligheter för dig att hitta ett nytt jobb och då förslagsvis ett bättre än ditt tidigare. =) | |
| Dalkullan | 2008-12-18 11:51 | |
![]() | Till Bizzy kan jag bara säga - hang in there - vinden kommer att vända! =) Själv är jag inte påverkad av detta, har redan gått ur a-kassan och kört SGI:n i botten. Pluggar halvtid för att ha något att göra och lever med en man som inte påverkas av lågkonjunkturen. | |
| odin - Administratör | 2008-12-18 11:52 | |
![]() | Ska väl sägas att jag har tur, har vetat om det sen oktober och får 4 månaders uppsägning i januari och om man hittar något nytt jobb får man behålla gamla lönen=dubbel lön. Dock så valde facket att ge en som är 35 år och som jobbat i 6 månader på SE 8 månaders uppsägning, dvs 7 månader utöver det han kan kräva från teknikavtalet (mellan teknikarbetsgivarna och facket). Medan jag som är 6 år yngre och jobbat på SE i 4 år får 4 månaders uppsägning (1 månad extra utöver det jag kan kräva av teknikavtalet). Tack så jäkla mycket facket. En som jobbat kortare tid än mig men är 6 år äldre kan alltså få 8ggr så lång uppsägningstid än jag pga fackets förhandlingar, blir så jävla arg :-). Kanske lyxproblem men iaf... ;p Ville bara skriva av mig lite här och klaga på facket. / Bitter-odin | |
| Dalkullan | 2008-12-18 11:55 | |
![]() | Ja fy så orättvist ;-) | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-18 12:04 | |
![]() | kan förstå om du är bitter Odin. Men: Det är med facket som alla demokratiska organisationer, engagerar man sej inte får man räkna med att dårar styr... Vi kommer att ta oss igenom den här lågkonjunkturen också och så länge ens nära och kära är hela och rena och friska så finns väl inte mycket att hänga läpp för.... Volvo säger upp folk, SAAB säger upp folk, SSAB säger upp folk etc etc Sluta köpa svenskt så blir allt bättre.... :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-18 12:04 | |
![]() | Du menar börja köpa svenskt | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-18 13:27 | |
![]() | Odin: Det är för att han anses som "gammal" på arbetsmarknaden!! ;) Du får väl se det som att du kommer att få ett jobb före honom eftersom du anses som mer attraktiv, därav den kortare tiden :D Själv märker jag faen ingen lågkonjunktur! Jag säger som Krill, om det inte hade blivit så upphaussat genom media så skulle vi inte ens veta att det var lågkonjuktur. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-18 14:09 | |
![]() | Det kommer, gnället om bensinpriser brukar väcka även den slöaste Svensson. | |