Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 361 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| neutraltnick | 2008-12-19 00:42 | |
![]() | Ny laptop, massa problem som vanligt Har nyss köpt en Dell XPS, stöter såklart på problem direkt. Windows är inställt på svenskt språk, svensk region etc, men ändå står allt på engelska i windows, hur ändra? Har redan kollat kontrollpanelen "change language and region" och där kunde man tydligen inte ändra. Sedan är det detta med SPS:s ljus från alla olika håll, hur stänger man av ljusen från chassit? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-12-19 01:00 | |
![]() | stäng av ljuset: på min är det Fn och PgUp | |
| neutraltnick | 2008-12-19 01:25 | |
![]() | Höjer och sänker ljudet med mina pg-knappar. Ser inte heller någon annan möjlig fn-funktion som skulle stänga av ljuset. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-12-19 01:35 | |
![]() | Jag höjer och sänker ljudet med fn-funktion men ljuset....? | |
| neutraltnick | 2008-12-19 01:43 | |
![]() | XPS:en har ljusstrålar i chassit (ovanligt), det är detta jag vill helt ta bort, är mer irriterande än vad jag hade kunnat tro. | |
| neutraltnick | 2008-12-19 01:43 | |
![]() | Men det mest intressanta för mig är att få reda på hur jag får svenskt textat windows? | |
| vindsus86 | 2008-12-19 02:57 | |
![]() | det kanske kommer till dig automatiskt om du skriver korrekt. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-12-19 03:24 | |
![]() | När du startade datorn första gången frågades säkert vilket språk du ville ha installerat - och du råkade då förmodligen välja engelska. Så du får spara undan allt du gjort på ett USB-minne eller en CDrw och sedan återställa datorn. Följde ingen DVD med för det så får du kontakta Dell så skickar de en sådan skiva. | |
| neutraltnick | 2008-12-19 06:04 | |
![]() | Det är smått omöjligt att jag råkade klicka i engelska. Jag klickade i svensk region, tidszon och språk när jag installerade den. När jag sedan i kontrollpanelen går in på "change language/region", är det inställt på svenska, svenskt tangentbord och så vidare. Det är alltså inte där jag kan ändra på något. Fastän det står att allt är svenskt inställt är ändå hela windows på engelska... | |
| Iandunn | 2008-12-19 06:33 | |
![]() | När du var där inne tog du då nort den engelska för ofta finns ju både svenskt och engelst språk installerat och då kan det hända att engelskan finns kvar ska inte men det kan vara så du kan ju kolla | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-19 06:49 | |
![]() | Har du i systeminformationen kollat att den nationella inställningen är svenskt? Det kan ju ha blivit något tok när du valde språk, att den inte registrerade svenskan fullt ut. Kolla i systeminformationen och står det något annat än Sverige på nationella inställningar så föreslår jag en ominstallation. | |
| I_Love_Ior - Ej medlem längre | 2008-12-19 07:22 | |
![]() | Är det Vista Ultimate? så kan du ändra språk i Windows Update | |
| mrperfect | 2008-12-19 09:23 | |
![]() | RTFM | |
| DennisPlz | 2008-12-19 09:29 | |
![]() | STFW | |
| neutraltnick | 2008-12-19 10:06 | |
![]() | Efter att ha ringt dem konstateras det att jag fått ett engelskt Windows. Som att jag beställt det. På kul kollade jag deras hemsida för XPS:er och ingen av dem hade ens engelskt windows som alternativ. Med andra ord, inte fan beställde jag det. Inte heller fick jag med datorväskan jag så gärna hade haft. Efter tre förseningar känns det som att det är från deras sida det skitigt sig och inte jag som omedvetet klickat bort datorväskan och valt ett engelskt windows vista på kul. Jaja. Var kan man hitta en lämplig datorväska till en 17"-skärm nånstans? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-12-19 10:09 | |
![]() | Kan du inte få en datorväska av dell eftersom de strulat till det? | |
| neutraltnick | 2008-12-19 10:12 | |
![]() | De säger att jag givetvis kan få pengarna tillbaka då det strulat med ordern, men det orkar man ju inte för ett engelskt windows (fastän det är sjukt irriterande och jobbigt), för jag behöver en laptop nu ju. Väska kan jag/vill jag köpa på egen hand, lär väl dröja 2 månader till tills jag får en väska av dem ändå, datorn tog ju så lång tid att få så... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-19 12:10 | |
![]() | *ler stort och krokodilaktigt* | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-12-19 12:17 | |
![]() | Citat: "fastän det är sjukt irriterande och jobbigt" Alla dessa år av gratis engelskaundervisning till ingen nytta? | |