Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade13
Mobilspel
Pågående19 370

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gilena2008-12-20 23:40
Antal inlägg: 7250

Hur väl känner du din familj?
I min familj (mina föräldrar och syskon med respektive) kommer vi i år att ge varsin 50-kronors julklapp, som sedan slumpas ut med tärningsspel. Jag har köpt en secondhand tallrik, på denna kommer jag att skriva att presenten är en lunch på stan med mej. Villkorat att det är endast den personen och jag själv som är inbjudna till lunchen (annars blir det så lätt med respektive, och det var ju inte poängen!). Jag vill även skriva med att på lunchen kommer vi att prata om tre olika saker, som den här personen och jag var för sig ska fundera lite över innan vi ses. Nu funderar jag över vilka tre ämnen jag ska skriva. Det är ganska mycket som man faktiskt inte vet om sina närmaste, kom jag på.

Mina egna uppslag på ämnen
* Dina tre favoritlåtar
* Pinsammaste händelsen i ditt liv
* Första kyssen

Men jag vill gärna ha fler förslag!
Vad tycker ni? Vad skulle vara spännande att få veta mellan två ögon om en familjemedlem?

klibaza2008-12-20 23:43
Antal inlägg: 169

vad är dina drömmar?
ångrar du nåt i ditt liv?
vad skulle du ändra på om du fick bestämma för en dag?
kul ide förresten =)

bizzzy - Ej medlem längre2008-12-20 23:45
Antal inlägg: 3169

Kan bara säga att en sån present hade jag hatat att få. Tänk att bli tvingad ut och äta middag med någon som man kanske inte är intresserad av att sitta och snacka med. Jag menar att familjen väljer man inte, de får man liksom på köpet. Av en vän hade det varit trevligt.. Men det kanske bara är jag som är konstig eller har en konstig familj.. ;)

Gilena2008-12-20 23:47

Bizzzy ; med all respekt förstår jag att detta inte passar i alla familjekonstellationer! Men i mitt fall är det riskfritt vill jag påstå. Eeehh... menar - hoppas jag!

JaapConrad - Ej medlem längre2008-12-20 23:58
Antal inlägg: 1788

* Har du någonsin haft sexuella fantasier om någon annan familjemedlem?
* Har du någonsin tänkt att våra föräldrar borde konsumera mindre så att arvet blir större?
* Skäms du ofta över de andra familjemedlemmarna? Varför?

kissed - Ej medlem längre2008-12-21 00:01
Antal inlägg: 3037

Kommer inte på nåt direkt men jag måste säga att det var en jättekul ide:-)

Basta - Ej medlem längre2008-12-21 00:03
Antal inlägg: 3528

Vem i familjen tycker du mest om?

Piaree2008-12-21 00:09
Antal inlägg: 1325

Kul idé! Ja & nej frågor är ju uteslutet. Skulle gärna spendera en sådan present med mina bröder!

Paniksurr - Ej medlem längre2008-12-21 00:14
Antal inlägg: 242

* Dina tre bästa resor
* Dina tre bästa låtar
* De roligaste festarna du varit på

Gilena2008-12-21 00:22

Tack för tips! Skulle nog inte våga mej på några kontroversiella och superladdade ämnen som arv eller sexuella fantasier dock.... det är som att be om problem...! Samtalet skall mera vara lite lättsamt, det ska inte kännas som att få en blöt handduk slängd över huvudet. Mera ett sätt att få förmånen att sitta en timma med någon mig närstående person, och allt prat om barn, jobb och andra vardagliga saker är tabu. Det blir ju ofta just dessa vardagliga saker man pratar om när man ses, och dessutom kan det vara svårt att komma till tals om man är en "bullrig" familj med många åsikter. Ofta när andra ämnen kommer på tal, så är det i festsammanhang om man kanske inte är helt nyktra. Då får ju samtalen en annan dimension.... Det skulle vara kul att ha ett ostört samtal med en av mina kära om saker som vi sällan pratar om - så var min tanke.

Piaree2008-12-21 00:26
Antal inlägg: 1325

Vet vad du menar TS. Förra helgen fick jag 15 underbara minuter ensam med en bror som jag träffar max 2 ggr om året (han bor utomlands). Mycket som ska avhandlas på den kvarten...

mrperfect2008-12-21 00:58
Antal inlägg: 11437

bra raggningsidé: ge bort en tallrik där man bjuder in till en lunch att diskutera sexuella fantasier *LOL*

Gilena2008-12-21 01:00

Hihi.... fantastiskt Mr Perfect!

kamedar2008-12-21 01:37
Antal inlägg: 2

vilken fin idè...jag tycker att det är roligt att höra vad andra är väldigt glada åt i sitt liv...vilka drömmar de har....förverkligade eller oförverkligade...om de har intressen de inte berättat om ...tja sådant som har med glädje inspiration och lust helt enkelt...sånt som föder ideèr och tankar hos en själv och som är roligt att få berätta om.

Mimikryp2008-12-22 18:06
Antal inlägg: 9057

Jag gillar också idén, verkligen! :-) Den ska jag lägga i min idébank. ;-)

Gilena2008-12-22 21:47

Tack alla som kommit med uppslag hittills. Tar tacksamt emot ännu fler kreativa ämnesförslag! Det drar ihop sig till skrivardax imorgon!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?