Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 370 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BugBig - Ej medlem längre | 2008-12-22 20:51 | |
![]() | GIKT! Fick det för 4:e gången igår natt. Gör så förbannat ont. Hade det i knät sist och fick full dos med morfin, men det hjälpte inte mot smärtan. Är det någon som vet hur man får bort såna här krämpor relativt fort??? Vill inte stappla på kryckor 4 månader igen :-( | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-12-22 20:54 | |
![]() | www.netdoktor.se/?_P...p; AreaId=8 | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-22 20:57 | |
![]() | BugBig min kompis fick det förra helgen. Han fick medicin som hjälpte på lasarettet | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-22 21:37 | |
![]() | vad är skillnaden på lasarett och sjukhus? | |
| le-lou | 2008-12-22 21:40 | |
![]() | det stavas olika | |
| emmylicious | 2008-12-22 21:42 | |
![]() | Hehe, le-lou :P Jag träffade på en get med gikt i somras. Lite OT, men ändå inte. | |
| skogstorparn | 2008-12-22 22:05 | |
![]() | det brukade heta lasarett i skillingtrcken.. www.youtube.com/watc...Y- LmBI_fac | |
| guranboy | 2008-12-22 22:20 | |
![]() | har provat gickt i tån ett par gånger å jag avundas dej absolut inte för ingen som inte har haft det kan fatta hur j-a ont det faktiskt gör | |
| guranboy | 2008-12-22 22:21 | |
![]() | indomee eller nått sånt hette tabletterna jag fick föresten | |
| Lisaa | 2008-12-22 22:24 | |
![]() | Jag tror att lasarett är ett uppsamlingssjukhus för en region. Sjukhuset i Lund hette ju lasarett innan (nu heter det USIL, universitetssjukhuset i Lund). Prova antiinflammatoriskt mor gikt, som naproxen eller eller voltaren, bägge finns receptfritt på apotek. Kolla doseringen mot fass, för jag tror att de anger lägre dos i de receptfria medlen än om man får det på recept. Min sambo får gikt ibland och det verkar allt annat än roligt. | |
| Farsot | 2008-12-22 22:45 | |
![]() | Vad är maxdos Morfin? Såvitt jag vet så finns det ingen maxdos.. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-22 22:49 | |
![]() | Nä, får du för mycket morfin så dör du. Då vet du var maxgränsen går. | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2008-12-23 13:23 | |
![]() | Jag vet inte! hon sa att..nu får jag inte ge dig mer! Tack för tipsen, jag tror att jag ska prova naproxen! | |
| hemliga anna | 2008-12-23 15:09 | |
![]() | Morfin, man brukar få max 10 ml (1 mg/ml) men man brukar börja med ett 2-3 ml. Men det hela är förstås beroende på hur stor du är, längd och vikt. Om man ger för mycket morfin samtidigt så slutar man att andas. Gikt är förövrigt när man får urinsyra i vävnaden- om jag inte mins fel... | |
| hemliga anna | 2008-12-23 15:14 | |
![]() | från sjukvårdsrådgivningen: "En vanlig orsak till att urinsyrahalten ökar är att man använder urindrivande läkemedel. Urinsyran kan också öka om man går upp i vikt, äter mycket proteinrik mat och dricker alkohol. Ofta beror gikt på en kombination av urindrivande läkemedel, övervikt och alkohol. En giktattack kan ofta utlösas när man äter mycket och samtidigt dricker stora mängder alkohol" lycka till i jul! | |
| guranboy | 2008-12-23 15:30 | |
![]() | Vid min första attack hade jag druckit typ 1 drink och en starköl under loppet av en månad, Men det är helt rätt att det är urinsyra som kristaliseras och sedan samlar sig i en led typ stortåled eller knä | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2008-12-23 16:57 | |
![]() | Jo jag har läst allt det där. har duckit en 33 cl burk starköl på 5 månader. Har visserligen gått ner 6-7 kilo och det kan ju vara orsaken. Och så har jag ätit mycket kött på sistonde och det är ju inte heller bra. Så nu blir det fisk och grönsaker till Jul. Men det gör mig ingenting. | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-12-23 17:01 | |
![]() | urinsyra i vävnaden, gikt i knät? har man kiss i benet då? | |
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-23 17:34 | |
![]() | Om detta ämne tänkte jag försöka skriva en dikt men det sket sig då jag inte kunde rimma på gikt | |
| Bolerria | 2008-12-23 18:30 | |
![]() | Jag menade mest att det faktiskt inte finns någon toxisk dos på Morfin, däremot en letal dos för den som inte har smärta och om heller ej är tillvand. Patienterna jag arbetar med har cancersmärta och vissa är uppe i tusentals mg dagligen utan att kolavippen (de är till och med vakna och vissa är arbetsföra). | |