Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade65
Mobilspel
Pågående22 452

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IMO - Ej medlem längre2006-03-20 19:59
Antal inlägg: 1766

"Saker" vi glömt!
Ja, jag är disträ... Vore skönt att inte vara ensam...

Det mest pinsamma ögonblicket var när caféägainnan vid betalning sa:

-Ähum, har du inte glömt nåt nu?
- ????
- Men titta på bordet!

Och minsann, satt där inte en fyra veckors gosse i sin bilbarnstol. (Men jag tror jag hade börjat sakna honom vid amningsdags...)

 
ewaleena - Ej medlem längre2006-03-20 20:07
Antal inlägg: 1977

haha, IMO, vilken morsa..
Själv glömde jag min nyfödda son i badrummet och när hans pappa kom hem och frågade var vår som var så kom jag inte ihåg det!! vi letade och hittade honom nöjd och glad i mörkret på skötbordet i badrummet.. Det ÄR inte lätt att bli morsa.. =)


 
myran_64 - Ej medlem längre2006-03-20 20:19
Antal inlägg: 3157

jag har glömt hunden utanför affären en gång, hann ända hem och dottern frågade var hunden var? JAg fick springa tillbaka och där satt stackarn kvar och glodde..
 
Fjupplisa2006-03-20 20:36
Antal inlägg: 2010

Mamma var dagmamma o en em skulle jag passa de två sista som var kvar varav den ene sov middag. Jag hade oxå en kompis hemma o vi skulle iväg så fort ungarna var hämtade. En förälder kom då o hämtade o jag glömde faktikt bort stackarn som låg o sov. Jag o kompisen stack iväg o när jag varit borta nån timme slog det mig att hon låg där fortfarande. Skyndade mig hem o fick ju ringa till föräldern, för ungen var ju hämtad, sa att jag var tvungen att springa efter hunden som rymt.
 
nina73 - Ej medlem längre2006-03-20 20:42
Antal inlägg: 2694

*skrattar*.. bra gjort IMO.. de e de som kallas amningsdemens ;-)
 
IMO - Ej medlem längre2006-03-21 11:50
Antal inlägg: 1766

PUH!

Vad skönt att inte vara ensam!

Förra veckan lyckades jag med följande:


Var krasslig på natten mot onsdag. Hade två möten på onsdag, klockan tio och klockan 15. Insåg att jag inte skulle vara på benen till klockan tio och skickade ett mejl till denne person för att ställa in mötet.

Klockan ett ringer personen jag trodde jag skulle ha möte med klockan 15 och undrade varför jag inte kom klockan tio...

Samtidigt för jag mejl från personen jag trodde jag hade möte med klockan tio som föreslår en ny dag...

Föreslår raskt att jag kan träffa "15-personen" på torsdag istället.

På torsdan bromsar jag stressat in på Preem, slänger åt dottern lite pengar och ber henne beställa snabbmat.

Skjutsar därefter henne till hennes möte. (Körde bara lite fel... Två gånger...)

Dyker till sist upp på "Klockan 15-personens" kontor, en timme för tidigt... (Fick komma in i alla fall...)

Och vad händer då? Då ringer min nalle... Stod Preem.

Jag hade alltså lyckats komma ihåg att skruva på tanklocket, nollställa trippmätaren, men glömt att betala bensinen...
 
Fjupplisa2006-03-21 12:00
Antal inlägg: 2010

Känns så skönt att läsa dina rader IMO, Inser då att jag inte alls är förvirrad, bara lite disträ. Skulle lämna av blockflöjt med tillbehör till en av flickorna igår, samtidig som jag skulle posta lite brev o hämta paket på posten. springer in på posten med blockflöjt i högsta hugg o har därmed lämnat påsen med post i skolan. suck...behöver jag säga att jag kom försent till jobbet?
 
dinodog2006-03-21 12:23
Antal inlägg: 4973

Hmm det märks att man börjar närma sig teflonåldern.
För ett tag sedan fick jag ett brev om att min yngsta son hade en tid hos tandläkaren (sonen var då 12 år).
Jag talade om för han vilken dag och tid det var så att det inte skulle krocka med något speciellt.
Han kom ihåg tiden men inte jag, han kom hem en dag och meddelade glatt att han vart hos tandläkaren.
Snacka om ridå vadå tandläkaren???? Jag hade glömt bort det totalt lagt det nere i runda arkivet eller något.

Nu fick han komma tillbaka för en yttligare kontroll och den kom jag ihåg men han påminnde mig flera gånger samma morgon.
 
ewaleena - Ej medlem längre2006-03-21 12:33
Antal inlägg: 1977

det känns så skönt att jag inte är ensam i världen om att vara glömsk.. jag läser och skrattar så jag gråter..tack IMO och FJupplisa..
flera gånger har jag åkt hemifrån och kommit på att jag inte har en aning om vart jag ska, hur kul är det då när man måste ringa hem och fråga!! Men mamma, du ska ju handla/jobba/hämta lillebror/hämta pizza/hämta dottern/tanka osv i alla oändlighet.. roligt efteråt men inte just då när man sitter i en korsning och inte vet vart man ska.. Ibland har jag till coh med gått ut och kommit på att hunden, kissnödig, är kvar i hallen hemma..
 
Mitzy2006-03-21 16:06
Antal inlägg: 221

Som 10-åring cyklade jag till kiosken för att köpa kvällstidning åt far och gick sedan hem. Nästa dag när jag skulle cykla till skolan upptäckte jag att min cykel var "stulen". Gick till skolan och fick en ny cykel någon dag senare. Mkt pinsamt att berätta för föräldrarna att jag hittat den "stulna" cykeln vid kiosken, eftersom jag då kom ihåg att jag ställt den där......
 
Modessan2006-03-22 15:53
Antal inlägg: 191

En kompis till oss beställde mat på drive in... Istället för att vänta på maten när han betalt så körde han!
Snacka om snopen när han kom hem var utan mat! Han åkte tillbaka och de hade skrattat gott åt honom... Han fick ny färsk mat!!!
 
sorella2006-03-22 18:54
Antal inlägg: 69

Jag är nog ordet disträ personifierad.

Jag har tappat bort fyra plånböcker två bankomatkort två id-kort,en sminkväska.På högstadiet bytte jag lås på mitt skåp sju gånger och då var det tre nycklar till varje alltså tappade jag bort 21 nycklar under loppet av tre år.mm mm mm
Det är sjukt! Men jag jobbar på det och jag har faktsikt blivit lite bättre på att hålla reda på saker och ting.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?