Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 476 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bamsegrogg - Ej medlem längre | 2008-12-25 23:27 | |
![]() | forumsregler Jag anser att det finns en paradox i motsättningen mellan att ha ett forum där medlemmar förväntas kunna tala ganska fritt på en privatsajt och samtidit ha en klick speladministratörer som sitter och censurerar, stänger trådar och agerar exekutionsbödlar genom att stänga av medlemmar utifrån ett ganska otydligt och godtyckligt regelverk vad gäller avstängning, borttagning av inlägg osv. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-25 23:35 | |
![]() | Jag kan hålla med om det. Jag har inte fattat var gränsen går mellan chatt och inte chatt. Kolla på "fjanttråden" och "saker jag retar mig på" exempelvis. Oftast så blir en diskussionstråd till slut en chatt mellan någre enstaka personer. Tycker inte att det är ett problem, men då behöver vi inte ha någon regel heller. Spelvärdarna är ju inte konsekventa ändå. | |
| odin - Administratör | 2008-12-25 23:48 | |
![]() | Givetvis måste det finnas någon som hindrar diverse element att uttala nazistiska, rasistiska, nedlåtande och idiotiska kommentarer från andra. Sen att vi inte är konsekventa: nej vi kommer aldrig blir helt konsekventa då det inte är helt lätt eftersom vi är en semi-ideell site där våra spelvärdar inte jobbar 8h 5 dagar i veckan. De flesta nedstängningar är helt rätt, de är idioter som förstör. Och alltid är det någon som inte gillar hur vi agerar, men om man inte accepterar hur forumet är här behöver man givetvis inte besöka det. Och om man ändå vill besöka det bör man komma med konstruktiv kritik. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-25 23:58 | |
![]() | Men om ni är inkonsekventa är det ju svårt för oss att veta vilka regler som gäller. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-26 00:23 | |
![]() | Ägarna må synas agera inkonsekvent och på andra märkligt. Men sajten är deras och som ansvariga utgivare äger de rätten att avgöra vad som här ska publiceras och inte. Censur är någonting helt annat... Och yttrandefrihet och tryckfrihet innebär inte att vem som helst får säga vad som helst, hur som helst. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-26 00:24 | |
![]() | kaparen: Man får alltså inte ens undra? | |
| Bamsegrogg - Ej medlem längre | 2008-12-26 00:26 | |
![]() | Frågan är Odin om det går att komma med kritik gentemot spelvärdar/admin utan att den uppfattas som okonstruktiv av er? Även om kritiken ibland är befogad känns det som att det finns lite för lite ödmjukhet på sina håll. Även ni kan väl ibland ha fel eller? | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-26 00:27 | |
![]() | får man väl visst, trash... men inte vara säker på ett glasklart och entydigt svar... | |