Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
39
Inloggade77
Mobilspel
Pågående18 933

Forumkategorier

Användare Inlägg  
etubrute2008-12-26 17:11
Antal inlägg: 124

Resetips för Riga?
Bokade just en resa till Riga mellan 1-5 april. Resan i sig var helt billig tot 237e med flyg tur och retur samt boende på 3 stjärnigt hotell. Men nu undrar jag, har ni nåt bra tips på saker man behöver se i Riga? Varningar, annan praktisk information?

amoma2008-12-26 17:16
Antal inlägg: 163

Om man gillar sånt så är operan fantastisk och prisvärd. Ockupationsmuseet mkt intressant och en restaurang som alla känner till men jag inte minns namnet på där allt innehåller vitlök, även ölet, som en kul grej.
Att ta tåget ut till Jurmala och se denna medelhavsliknande badort kan nog också vara givande trots att det är tidigt på året.

etubrute2008-12-26 17:20

okupationsmuseet har jag nog funderat på ja, finns det inte nåt annat krigshistoriskt museum där också, som mera tar upp särskilt andra världskriget?..
Tänkte också gå på spa någon dag, vet ni nåt bra och pålitligt spa i riga området?

etubrute2008-12-26 17:21

Lido heter väl restaurangen?.. Jag har varit i Riga år 2003 men bara på genomresa, så vi stannade endast 4 timmar.. åt bla på Lido vill jag minnas.

eric19712008-12-26 17:21
Antal inlägg: 7832

Handla inte i de stora varuhusen och affärerna i centrum, du kan handla samma saker i de små marknadsstånden för halva priset, äta på restaurang är billigt, ölen är väldigt billig men också väldigt blaskig.

BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-26 18:12
Antal inlägg: 3473

En tur upp i kyrkotornet...häftig utsikt:)
Ett besök till den stora marknaden är också ett måste:)

Ålandspojken - Ej medlem längre2011-06-16 10:26
Antal inlägg: 226

Även jag ska till Riga om någon vecka. Då det ju är ett tag sedan denna tråd lades ut kanske någon mer ville ha vänligheten att ge lite tips om sevärdheter och annat i Riga! Funkar kollektivtrafiken smidigt? Vad kan man hoppa över i guideboken? Är det fortfarande så billigt med mat och shopping som det var tidigare? Kom igen, du som har vart där!

tinaol2011-06-16 14:08
Antal inlägg: 2558

Allt som inte är "märkesvaror" är billigt. Annars ofta dyrare än här..Lido resturangerna är billiga och bra.Undvik att äta på "finare" restauranger i Gamla Stan (dyrt). Jättebra spårvagns och busstrafik.Marknaden bakom järnvägsstationen är billig och kul !! Superfina parker och rent överallt (inte som i Stockholm)..skall dit för andra gången i Sommar :)

bruttan602011-06-16 17:35
Antal inlägg: 105

det finns mysiga gränder i Riga i de gamla delarna där det finns riktigt fina inhemska resturanger. dit tycker jag att du ska söka dig. smaka gärna av ölen från landet också!

Tessa002011-06-16 17:53
Antal inlägg: 40

Jag spenderade två veckor i Riga för ett år sedan och jag har ingen större lust att åka tillbaka. Fin stad men jag lyckades inte hitta schyssta restauranger (läs god mat) och då provade jag i princip en ny varje kväll...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?