Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 732

Forumkategorier

Användare Inlägg  
etubrute2008-12-28 02:35
Antal inlägg: 124

Ditt bästa/sämsta minne från Åland..
Efter att ha vuxit upp i Mariehamn under nittotalet, och sett hur finnar och svenskar besöker denna ö för att förlusta sig skulle jag nu vilja ställa följande fråga:
Vad är ditt bästa/sämsta minne från Åland?

Buttercup 12008-12-28 02:43
Antal inlägg: 98

Hoppsan då, mitt bästa minne från Åland är väldigt lätt. Födseln av min dotter, jag bodde där i närmare 10 år :P
Mitt sämsta är också ganska lätt, människors inskränkthet, när jag separerade från mitt ex så florerade ryktena vilt om än det ena än det andra, och jag var alltid "syndabocken".
Visst vore det enkelt att bara skita i så korkade människor, men det blir rätt svårt när hela samhället man bor i utesluter en, när t.o.m. arbetsplatsen blir "infekterad" av falska rykten...

El literate - Ej medlem längre2008-12-28 02:43
Antal inlägg: 509

Sämsta: Hela helgen jag spenderade hos en tjej. (Lekte mest med hennes katt, och hon blev svartsjuk på katten.)
Bästa: Cappucinon jag drack på båten hem.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-12-28 02:43
Antal inlägg: 7605

Mitt bästa minne från Åland är den finska maten, snapsen och elefantölet. Det sämsta minnet var att det var så trångt mellan taksängarna på båten, att jag fastnade med håret i resåren till sängen ovanför.
Sen har jag en god vän som har flyttat hit från Åland + att jag har en god vän som bor i Mariehamn.

etubrute2008-12-28 02:44

Yep tyvärr måste jag hålla med dig.. Har bott 15år på Åland samt jobbat på sjukhuset 3 sommrar. Maken till trångsynta människor får man leta efter!

etubrute2008-12-28 02:48

Mitt märkligaste barndoms minne är dock: Den fulla svensken som klättrade över grinden in på vår gård i västra hamnen, ställde sig på huk och sket i vår sandlåda. Han lade dock inte märke till skylten med varning för hunden.. Så vår gulliga lilla Huskey (lilla.. 1m mankhöjd typ=) hann få in ett fint bett i röven på honom.. Vilken syn när han sprang med brallorna nere.. hunden efter.. sen till på det pappa och polisen.. Ljuva barndomstid i Mariehamn.. saknar honom så.. hunden Båtsman alltså =)

etubrute2008-12-28 03:04

mommesfrites; elefantölet e väl danskt?

mommesfrites - Ej medlem längre2008-12-28 03:11
Antal inlägg: 7605

Haha, det kanske är danskt :) Jag tycker att Båtsman gjorde rätt som bet gubben, när han var så fräck och äcklig.

Mr Sun Green - Ej medlem längre2008-12-28 03:12
Antal inlägg: 825

Tog en flaska whisky på ditresan och somnade på soldäck, vaknade när båten la ut för Åbo...

micro1132008-12-28 03:27
Antal inlägg: 17542

*garvar ihjäl mig*

Maken till fräckhet får man ju leta efter --- och varför just i sandlådan.

micro1132008-12-28 03:32
Antal inlägg: 17542

Sämst minne - drogad någonstans mellan Sverige och Finland -- förd i land via bil till ett hus någonstans utanför Helsingfors och våldtagen i arton timmar.
En snäll taxichaufför räddade mig ur en snödriva, körde mig till studenthemmet och sedan till flygplatsen -- där tog polisen hand om mig tills de fick mig på ett plan tolv timmar senare.
Jag bröt mina studier i Helsingfors och gick in i en depression.

Bästa minne -- tio dagar i en stuga på Eckerö -- tror jag det hette -- med mina barn, min man, och mina två syskon med familj.

Detta var efter den jobbig händelse som lett till tio månaders apati för mig -- den semestern började jag vakna och se barnen igen.

klobba2 - Ej medlem längre2008-12-28 08:42
Antal inlägg: 2332

Aj aj aj, det kommer till ytan.
det jag nästan lyckats förtränga, spenderade en semester
i en hyrd stuga på denna Gudsförätna Ö, Blev först fruktansvärt
sjösjuk på väg dit, bråkade sen konstant med surfittan som följde med.
Vaknade till en 200-300 bräkande får varje morgon.
Sen struntade jag i alltsammans, och försjönk i en dimma av sprit
ackompanjerat av ljudet av superbike-VM ifrån tv:n.............

Dalkullan2008-12-28 09:06
Antal inlägg: 1256

Mitt konstigaste minne från Åland är från sommaren 2003 när vi hyrde en stuga vid havet. Ena dagen var det mellan 25 - 27 grader i vattnet och morgon efter var det så kallt att jag inte kunde kliva till fotknölarna ens. Har aldrig varit med om något så konstigt nån gång. :S

ewaleena - Ej medlem längre2008-12-28 09:41
Antal inlägg: 1977

En grupp vänner. Början av 80-talet och midsommar, i tält, för vi fick inte använda stugan som fanns på gården. Förlovning, för min bästis. Liten midsommarstång. Maskar i korven som legat framme under natten. Daggvått gräs och smultron. Bergsprängare med discodängor på hög volym. Kul helt enkelt. :D

Mindre roliga minnen: När man vinglar av Eckeröbåten, i full snöstorm, för att få sin sketna biljett stämplad för att få gå på igen! Kö in i hallen så man får stå ute. Kärringarna vägrar öppna luckorna och börja stämpla så vi åtminstone kan få gå in i landgången, undan vinden, och vänta på ombordstigning! Kall som en sten hela vägen hem. Slut på det roliga med den resan! :S

-Rob- - Ej medlem längre2008-12-28 09:45
Antal inlägg: 1236

De bästa minnena för min del härrör faktiskt från barndomen då jag stod på Ålandsbåten och spelade Space Invaders, Pac Man och andra spel. Det blev en fin sammanhållning mellan "kidsen " som flockades där.

Annars minns jag tyvärr inte så mycket av själva Åland. Det är lite synd, för det är ju en vacker ö. Dags för ett återbesök snart kanske. :-)

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2008-12-28 10:12
Antal inlägg: 5809

Mitt sämsta minne är reklamen från Ålandsbåtarna. :-(

Annars har jag inga minnen, har aldrigt varit där. :-)

gnill2008-12-28 10:59
Antal inlägg: 1942

Tillbringade alla min barndoms somrar på Åland, oftast i Geta. Bästa minnen är många, men väljer detta. Jag är sex år och leker med ett metspö inne i båthuset. Min pappa skrattar åt det löjliga i att meta inne i båthuset, dessutom utan nåt på kroken. Plötsligt känner jag att jag har napp, det är tungt. Jag skriker på min pappa som kommer och hjälper mig att dra... och jag har fått en gädda!!

-Rob- - Ej medlem längre2008-12-28 11:31

Gnill, är det sant? Högg gäddan på kroken?

gnill2008-12-28 11:35
Antal inlägg: 1942

ja, en helt sann fiskehistoria! Antagligen blänkte den och jag satt ju och lekte så den rörde sig väl hit och dit... Däremot minns jag inte hur stor gäddan var (jag tyckte den var jättestor men jag var ju inte så stor själv). Den var i alla fall stor nog att vi åt den till middag.

-Rob- - Ej medlem längre2008-12-28 11:35

Fantastiskt. :-)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?