Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 43 |
| Inloggade | 88 |
Mobilspel
| Pågående | 19 614 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Lala-la | 2008-12-28 19:08 | |
![]() | Säger barn tack? Vi har haft en våldsam diskussion här hemma idag, jag och sambon, om huruvida barn (mellan 6-9 år) automatiskt säger 'tack' när de får någonting. t ex, om man räcker dem jackan, öppnar dörren för dem, eller när de har ätit färdigt och ska tacka för maten. hur har ni det? hur är er erfarenhet? säger era barn, eller barn i bekantskapskretsen, tack? (frågan gäller främst barn upp till 10 år.) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-28 19:09 | |
![]() | När de kommer ihåg/blir påminda. | |
| Tedacious | 2008-12-28 19:09 | |
![]() | om mitt minne inte bedrar mig, så sa jag nästan aldrig 'tack' när jag var liten. (under 10), nu för tiden säger jag tack för minsta lilla sak. | |
| MustaVeri | 2008-12-28 19:10 | |
![]() | Barn märker jag inte av några tack från, men fan vad ofta vi vuxna säger tack. Att komma ifrån kassan i en affär tar ju en kvart tack vare alla jäkla tack vi måste avklara sinsemellan. Kanske bra om vi lär barn att bara säga tack när det verkligen är nödvändigt. Inte när man får ett kvitto man knappt ens vill ha. :) | |
| El literate - Ej medlem längre | 2008-12-28 19:11 | |
![]() | Jag sade tack till min chef när han gav mig sparken. Så väluppfostrad är jag. ;) | |
| MustaVeri | 2008-12-28 19:12 | |
![]() | Bra där El ;P | |
| Tess 08 | 2008-12-28 19:12 | |
![]() | Tack för maten är ett måste!! Min minsta säger nu för tiden: 'Tack för maten mitt på bordet stog en ko Jag vill inte diska faten' En sammanblandning av Tack för maten den var go' Mitt på bordet stog en ko och Tack för maten sa piraten Jag vill inte diska faten Tack säger även barn om de får något (kanske inte varje gång jag eller pappan ger dem något, men av andra) | |
| pion ekrot | 2008-12-28 19:12 | |
![]() | Vissa / ibland. Ungefär som vuxna antar jag. Hur kan man ha en "våldsam diskussion" om det? :) Frågan går dessutom inte att besvara fullt ut, men kanske finns det någon fin statistisk undersökning därute någonstans. Annars kanske du och din sambo kan göra varsin, och den som hade "fel" får bjuda den andra på bio. | |
| -Lala-la | 2008-12-28 19:14 | |
![]() | jag behöver fler svar innan jag vill förklara mig. jag vill inte färga era svar. fler svar, ger en rättvisare spegling av verkligheten. tacksam för alla svar. | |
| yogimama - Ej medlem längre | 2008-12-28 19:15 | |
![]() | om barnen säger tack eller inte beror väl på om dom är vana att höra det lilla ordet omkring sig? själv tackar jag för mycket emellanåt.. (jobbade för många år i handeln tror jag ) | |
| yogimama - Ej medlem längre | 2008-12-28 19:16 | |
![]() | glömde svara på frågan : ) jo, min 8-åring säger tack när det är förväntat.. | |
| the dutten | 2008-12-28 19:17 | |
![]() | Ja, min säger tack av bara farten... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-28 19:17 | |
![]() | Sen ungarnas beteende speglar väl ganska mycket hur föräldrarna gör hemma. Väldigt underhållande för oss som kan titta på och acka oss | |
| the dutten | 2008-12-28 19:18 | |
![]() | Jag tycker vuxna däremot är skitdåliga på att tacka... | |
| johndeere | 2008-12-28 19:18 | |
![]() | Min dotter är sju år säger tack för maten , tack om jag eller någon ger henne något , ger jag tex jackan så säger hon tack osv. | |
| tinagu | 2008-12-28 19:25 | |
![]() | mina barn tackar ibland här hemma tex om de får ngt el om de har ätit klart. när vi är bortbjudna på middag måste de säga tack kommer det inte automatiskt så får vi påminna dom. om de får present av ngn så tackar dom, den biten brukar jag inte behöva påminna dom med. mina barn är 7 och 9 år. | |
| Dalkullan | 2008-12-28 19:26 | |
![]() | Min 2-åring säger överdrivet mycket tack till allt möjligt just nu, men av erfarenhet vet jag att det tyvärr är övergående. Storingarna säger bara tack när de absolut måste. =D | |
| Sofiasmamma | 2008-12-28 19:28 | |
![]() | Ibland automatiskt, ibland när hon blir påmind. Men hon är bara 4 så. Lillbebban är ursäktad. Hon är fredagen 13 juni i år så hon övar ännu på ordet. ;-) | |
| Sofiasmamma | 2008-12-28 19:28 | |
![]() | född skulle det stå. :-D | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-28 19:29 | |
![]() | Jag har inte så mycket kontakt med barn i de åldrarna nu för tiden men när mina barn var mindre så sa de tack. De är än i dag vädigt tacksamma över små saker och tackar vänligt när de får något. | |