Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 10 |
Inloggade | 30 |
Mobilspel
Pågående | 19 325 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
neutraltnick | 2008-12-29 10:38 | |
![]() | Fråga om inrikes flygplanskontrollen Hade tänkt packa lätt för en inrikesresa och bara ha med mig handbagage. Kan man ha med rakapparat, parfym och deo i handbagaget? Deon kanske inte ens räknas som vätska i och för sig, har inte tänkt på om vätska över 100ml eller vad det är gäller inrikes eftersom jag aldrig packat necessär i handbagage förut och inte behövt tänka på det problemet. | |
The_Viking | 2008-12-29 11:11 | |
![]() | Skulle tro att om deoderanten är brandfarlig så kan det bli problem. Men lättast att ta reda på dessa frågar är ju att fråga där du bokat biljetten eller hos flygbolaget. | |
raringen | 2008-12-29 11:15 | |
![]() | Här står det du behöver veta www.lfv.se/sv/LFV/Re...v- vatskor/ | |
odin - Administratör | 2008-12-29 11:15 | |
![]() | Om deot är vätska så får du inte ha över 100ml. Om det är ett sk deostick går det bra. Och det räknas inte som brandfarligt. | |
odin - Administratör | 2008-12-29 11:19 | |
![]() | Tar tillbaks det med deostick, är osäker, men har för mig jag läst det ... :D | |
odin - Administratör | 2008-12-29 11:20 | |
![]() | Har rest många ggr med bara handbagage dock så jag fabulerar inget ;) | |
odin - Administratör | 2008-12-29 11:21 | |
![]() | Sorry för SPAM. Jag hade helt rätt :D www.luftfartsstyrels...08 0429.pdf | |
neutraltnick | 2008-12-29 11:41 | |
![]() | Odin, så detta gäller även inrikes? Parfym nämndes ju. Men rakhyvel och möjligen rakapparat, är det också förbjudet? | |
vulcan | 2008-12-29 12:00 | |
![]() | forumadmin: Helt irrelevant inlägg borttaget. I den här typen av trådar där någon ställer en allvarligt menad fråga så visar man respekt för trådstartaren genom att försöka svara på hans/hennes fråga - inte försöka vrida iväg tråden i en helt annan riktning. | |
Bromsolja - Ej medlem längre | 2008-12-29 12:03 | |
![]() | Men det är ju svårt, man känner suget, fingrarna börjar klia. | |
vulcan | 2008-12-29 12:05 | |
![]() | neutralt: säkerhetsnormerna ser vad jag vet likadana ut oavsett vart du ska flyga. På exempelvis Bromma och Umeå som jag ibland flyger från i jobbet så är det samma kontroll för alla resenärer. Vad gäller rakhyvlar så misstänker jag att det inte är OK med löstagbart blad - där har du ju ett potentiellt vapen. Jag har vid något tillfälle fått slänga en nagelsax jag hade i ryggsäcken, så de här sakerna tas på yttersta allvar. Rakapparaten har de däremot inga synpunkter på. | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-12-29 12:08 | |
![]() | Jag tänkte passa på att fråga en fråga här också om det går bra. När man beställt en resa som innefattar bara handbagage, hur stor får väskan vara då och hur mycket får den väga? Har kollat runt lite men inte hittat nåt svar på det. Jag reser med ryanair om det kan va till nån hjälp. Tack på förhand:-) | |
vulcan | 2008-12-29 12:10 | |
![]() | Bromsolja: Här har du en virtuell linjal. Ge dig själv ett snärt med lämplig styrka nästa gång klådan sätter in. | |
vulcan | 2008-12-29 12:13 | |
![]() | Det finns en internationell rekommendation för handbagage, men alla bolag tillämpar inte den. En del har satt lägre gränser. Ofta är det 6-8 kg som är max. Den här sidan ser ganska bra ut: www.strandlins.com/i...as p?text=2 | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-12-29 12:15 | |
![]() | Tackar för den länken:-) | |
Bromsolja - Ej medlem längre | 2008-12-29 12:16 | |
![]() | Ditt inlägg är förrädiskt, jag hör sirenerna sjunga när du talar linjal, snärt och klåda. | |
raringen | 2008-12-29 12:17 | |
![]() | På Ryan Airs egen sida under rubriken Cabin Baggage längre ner på sidan hittar du det ... www.ryanair.com/site...it ions.php | |
neutraltnick | 2008-12-29 12:19 | |
![]() | Jag var väl rädd för att det inte spelar någon roll om det är inrikes kontra utrikes. Känns bara så onödigt att det står och faller på rakhyvlar och parfym. Hyvlar kan jag väl köpa när jag landat, men ska jag behöva köpa en ny parfym?... Antar att det inte ser bättre ut. För jag tänker inte packa ner en parfymflaska i en extra resväska, det är lite overkill. Kissed, tror att 8kg gäller hos de flesta bolagen, vet dock inte om Ryanair och andra lågprisflyg har strängare regler. | |
odin - Administratör | 2008-12-29 12:39 | |
![]() | De flesta parfym har väl inte mer än 100ml i flaskan i alla fall? Så är oftast inget problem. | |
Miss_jk | 2008-12-29 12:48 | |
![]() | Paret som stod framför mig i säkerhetskontrollen när jag flög till Umeå vart av med både nagelfil, tandkräm, hårgelé, deo, parfym och underlagscreme... | |