Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 648 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| megasen | 2008-12-31 10:17 | |
![]() | varför är vi så förtjusta i att prata strunt? Småprat, struntprat, skitsnack, skvaller – kärt barn har många namn. Men varför är vi så förtjusta i att prata strunt? Det tycks som att nonsens, det som saknar mening, ändå på något vis är meningsfullt för människor. Medan apor putsar varandras päls för att skapa tillit pratar människor strunt, stämmer kanske | |
| mrperfect | 2008-12-31 10:27 | |
![]() | ta ett exempel, Helga....eftersom jag påstår att jag inte vill prata strunt, om du inte defoinierar detta som strunt, diskussioner om allvarliga ämnen på forum som dessa kommer aldrig att lösa några världsproblem, möjligen kan man tänka sig att en och annan lär sig någonting eller att man får bra recept på pannkakor eller så men de stora frågorna förblir olösta. man skulle kunna tänka sig att världens ledare hade en , för dessa personer begränsad chatt eller något forum: Israels ledare: Sluta att självbomba i Tel Aviv hamas: det var inte vi Bush: det var det visst Carl Bildt: ta det lite lugnt nu va Israels ledare: vi bombar hamas: då skjuter vi tillbaka ttttttttrrrrrrrrrrrrrrrr Bush: vi skickar vapnen till israel som vi lovade Carl bildt: jamen jag vill fira nyår först, kan ni inte nöja er med att skicka opp nyårsraketer? Bush: jävla pacifistsvensk israel: ok vi kan väl ta en fika hamas: fika? med de där buspojkarna? osv | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-12-31 10:34 | |
![]() | Jag har märkt att när jag pratar strunt, skvaller eller liknande så bryr jag mig inte alls mycket om själva historian jag berättar, men däremot reaktionen hos den eller de som lyssnar. Ibland när det händer något så kan en del knappt vänta att få berätta för sin närmsta kompis, och verkar vara mer exalterade över det än själva händelsen. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-31 11:00 | |
![]() | ja du det kan man undra:) | |
| zero_cool | 2008-12-31 12:20 | |
![]() | Hahaha... Den var bra mrperfect... =) | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-31 12:30 | |
![]() | Struntpratet behövs sannolikt för att skapa nån sorts mental balans. Om vi bara skulle prata om tillståndet i världen och andra allvarliga spörsmål och aldrig få tillfälle att dra på smilbanden torde risken för nån sorts mental kollaps bli överhängande. För min egen del har jag andra forum än dessa på Beta att prata allvarligheter uti.... | |
| pion ekrot | 2008-12-31 12:53 | |
![]() | Ja, det är ett beteende som genererar olika känslor och tillstånd som är sköna att vara i och känna. Det gör att man slappnar av tillsammans och öppnar upp för att känna sig typ glad, trygg och tillfreds. Det är väl anledning fullt nog. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-12-31 12:57 | |
![]() | Verbal och fysisk kommunikation, kall eller varm, är vad homo sapiens behöver.Utan småprat, dans och humor, skulle vi vara mer eller mindre psykopater eller robotar. | |
| Sotfinger | 2008-12-31 12:59 | |
![]() | Det är också struntpratet, eller småpratet som jag föredrar att kalla det, som ständigt definierar oss och stämmer av oss mot vår omgivning. Det är nyanserna i småpratet som signalerar till oss hur våra vänner och medarbetare mår just nu. Det är i småpratet - eller kanske i bristen på småprat - som vi uppmärksammar att något är förändrat, och det påverkar oss och vårt eget småprats karaktär. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-12-31 15:08 | |
![]() | Utan småprat, dans och humor, skulle vi vara mer eller mindre psykopater eller robotar. - Undra vilket av de två alternativen jag är. *hugger i armen med en kniv för att se om det läcker blod eller olja* | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-12-31 15:10 | |
![]() | Men nattis, jag tog det bara som exempel på naturlig kontakt med andra. Du småpratar ju här med skrift och bild och du är sannerligen ingen känslokall typ - puss på kinden. | |
| Nemesis_87 | 2008-12-31 15:11 | |
![]() | Jag hatar folk som snackar skit. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-12-31 15:14 | |
![]() | mommesfrites: Aw. <3 | |
| Sotfinger | 2008-12-31 15:18 | |
![]() | Nemesis: att snacka skit är inte detsamma som att småprata. Just nu småpratar vi i denna tråd, och uppenbarligen ville du vara med på ett hörn eftersom du ens iddes läsa. | |
| krutmarie | 2008-12-31 15:21 | |
![]() | Ja, jag är ju tjej (kvinna då), men är det inte så att det egentligen är det könet som håller på mest med skitsnack, småprat, skvaller osv? När man har jobbar ihop med många killar på arbetsplatsen t ex blir det aldrig lika mycket snack av alla de sorter. Är det så att tjejer är mer avundsjuka på allt möjligt och därför måste det talas om vad andra tjejer har gjort eller inte gjort? Enligt de killar jag hört som snackar så verkar det vara mest om hur många brudar man haft eller kan få, men tjejer pratar ju om sina "medtävlandes" utseende och vad dom har gjort för fel, varför dom belv dumpade av den eller den och många elaka saker. Är det ett typiskt kvinnligt drag? | |
| Sotfinger | 2008-12-31 15:27 | |
![]() | Det finns ju såna tjejer/kvinnor men det finns mängder med kvinnor som INTE håller på med sånt. Och jag tror i alla fall att det finns karlar som snackar skit om andra. | |
| Bergarn1 | 2008-12-31 15:28 | |
![]() | Jag tycker inte alls att det är kul att prata om saker som inte har någon betydelse eller syfte. Känna mest onödigt. Roligare att diskutera om saker, typ som här. Sen måste man ju offra sig ibland när man träffar nytt folk eller sånna som man bara känner ytligt. Tackar vet jag norrlänningar, vi säger inte så mkt, men det vi säger är klokt. :-D | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-31 15:44 | |
![]() | Ibland kan det nästan bli ett socialt handikapp att vara för allvarlig. Jag kan tycka det är lite synd om de som faktiskt saknar förmågan att kallprata. Det finns många strukturer som förstärker struntprat och förringar allt som är allvarligt. | |
| El literate - Ej medlem längre | 2008-12-31 15:44 | |
![]() | En del prat är bara mänsklighetens motsvarighet till fågelsång. Ett sätt att identifiera artfränder. | |
| Sotfinger | 2008-12-31 15:56 | |
![]() | Javisst! Så sant El literate! | |