Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 773 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-01 18:36 | |
![]() | Diskussion kring stängning av trådar Kvalificerat skitsnack att bara "Fjanttråden" skulle vara chattråd. Samtliga trådar är det och då är det bara att vara konsekvent. Hur kommer det sig annars att en tråd som "...Finns det ett liv" har existensberättigande? Vad särskiljer den från "Småsaker..."-tråden? Min tråd har dessutom ett utpräglat tema som folk återkommer till även om chattsekvenser återkommer. Den har överlevt 10000 inlägg och skulle förmodligen överleva ett tag till, eftersom den har varit uppskattad. Min upplevelse är att trådskaparnas och skribenternas relationer till värdarna spelar in, och det är inte särskilt moraliskt. Någon som håller med eller tycker annorlunda? Skriv ert hjärtas mening (innan tråden stängs). | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2009-01-01 18:37 | |
![]() | Ok, jag lyssnar, ni kanske har rätt i att alla chat-trådar har olika karaktär och att de inte går att samla under en och samma, öppnar den stängda tråden tills vidare.... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-01 18:38 | |
![]() | Oj.. konsekvens <3 | |
| 850710 | 2009-01-01 18:39 | |
![]() | Du har rätt Sylvia, många av trådarna numera börjar väldigt seriöst för att gå falla djupt ner i träsket efter tre inlägg med mer eller mindre begåvade meningar. Vi har ju en del trådar man ska snacka skit i. Sylvia, our first lady? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-01 18:40 | |
![]() | Undra vems felet är.. inte oh de stora tänkarna väl :D | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-01 18:41 | |
![]() | Tack, hästmannen... :) | |
| El literate - Ej medlem längre | 2009-01-01 18:41 | |
![]() | Problemet är inte att trådarna spårar ur. Problemet är att forumvärdarna är totalt inkompetenta när det gäller att få trådarna att inte spåra ur. Istället för att radera irrelevanta inlägg så väntar de tills det kommit 10 sådana inlägg. Sedan stänger de hela tråden med hänvisning till att den spårat ur. | |
| mrperfect | 2009-01-01 20:15 | |
![]() | när är en tråd en chattråd och inte, när för man chatta och hur definieras det, om någon svarar på detta så är det en chat tycker jag | |
| 850710 | 2009-01-01 20:26 | |
![]() | Mr Perfect märker man inte det på TS första inlägg hur man vill lägga upp tråden? Vi kan ju ta tråden om det övernaturliga som ett väldigt bra exempel där TS skriver att denne inte vill ha någon diskussion utan bara observationer/händelser som kan liknas till övernaturliga, där man ändå efter 10-15 seriösa inlägg börjar med att ifrågasätta och sen spårar tråden ut till det TS inte ville ha? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-01 21:04 | |
![]() | Jag kan absolut förstå forumvärdarna att de vill att trådarna ska hålla sig till ämnet om inte annat så för de användare som inte är här varje dag och som kanske vill komma med ett inlägg i en tråd om ett ämne utan att känna att de "stör" chattrarna. Jag är själv en av "chattrarna" och jag gillar det men det är nog inte lika kul att varje tråd slutar med att vi som är här varje dag har en inbördes diskussion om ingenting i varje tråd.. Kan nog vara jäkligt irriterande för de som vill ha något sagt i ett visst ämne. Kanske tål att tänkas på. Jag försöker hålla mig i skinnet och hålla mig till ämnet men inte är det lätt inte.. Hoppas att även de som stör sig på oss som faller från ämnet kan ha lite förståelse för oss, jag har det definitivt för dem i alla fall. Den första chattråden är fjanttråden och kanske borde vi hålla oss i den om vi ska snacka strunt bara för struntets skull? Eller? Ja jag vet inte, mig stör det som sagt inte. | |
| mrperfect | 2009-01-01 21:08 | |
![]() | 850710 jag agerar gärna disciplinerat och ser gärna att "någon" tar bort irrelevanta inlägg i seriösa trådar | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-01 21:11 | |
![]() | Kan bara hålla med Sylvia i hennes första inlägg!! | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2009-01-01 21:19 | |
![]() | Som svar på "El Literates": "Problemet är att forumvärdarna är totalt inkompetenta när det gäller att få trådarna att inte spåra ur. Istället för att radera irrelevanta inlägg så väntar de tills det kommit 10 sådana inlägg. " Detta är ren smörja. Tror "El Literate" kanske att vi sitter och lusläser varje inlägg i takt med att de skrivs? En tråd kan urarta på många sätt och då bör den stängas. Om den inte stängs direkt så beror det inte tvivelslöst på att värdarna tvekar utan troligen för att de inte hunnit läsa tråden ifråga. Blir en tråd för mycket av en chat ska den stängas enligt reglerna. Forumet är inte menat att vara en chat även om det förekommer i stor utsträckning. | |
| mrperfect | 2009-01-01 21:25 | |
![]() | Det var svar på mina funderingar, jag tänkte just att ni kan f-n inte ha tid at sitta och läsa allting som skrivs Ang chatt eller inte tolkar jag som att man får svara någon enstaka gång men inte hela tiden ************************* ****' Svara inte på detta då stängs tråden...skulle man kunna skriva efter varje inlägg :) :) | |
| Bitte - Administratör | 2009-01-01 21:32 | |
![]() | Hade tänkt tiga men nä, vem är det som utgör problemet , Ja INTE är det då värdarna i alla fall !!!, om alla någon gång då och då , tar en titt på reglerna och påminner sig om vad som står där så, ser vi eller jag i alla fall att problemet ligger i att trådarna chattas sönder ,, visst i snack, kan väl toleransen vara lite högre än när samma saker sker under seriöst. Men även i snack finns det gränser anser jag Bitte | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2009-01-01 21:43 | |
![]() | jag tycker inte chat är så fel på forum faktiskt. det är väll rätt normalt att småprata under en disskusion med? sen att stänga en tråd som inte går någon nåt ont är svårt att begripa, jag menar att alla inte gillar nonsens är en sak men ändå... fast alltså när det spårar ur allt för mycket då är det rätt ändå. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2009-01-01 21:44 | |
![]() | Citat: "Min upplevelse är att trådskaparnas och skribenternas relationer till värdarna spelar in, och det är inte särskilt moraliskt. Någon som håller med eller tycker annorlunda?" Detta är säkert något man kan få för sig efter att just ens egna trådar eller inlägg blivit kritiserade, men även om vi kan göra misstag så är det ett forum som är så trivsamt som möjligt som eftersträvas och det har ingenting med vilken "relation" man har till en värd att göra, det är en larvig beskyllning. Det är forumets regler vi värdar försöker följa och anpassa oss efter, men en tråd med en stor del inlägg som inte håller sig till trådens ursprungliga ämne kan bedömas ha ett värde i att låta finnas kvar eftersom många uppskattar mer chat-lika trådar. Däremot försöker vi reducera antalet sådana trådar, och i möjligaste mån samla chatten i enstaka trådar för ett lättåskådligt forum med vart ämne i sin tråd. Jag får väl ge mig på den punkten att den tidigare stängda tråden behövs och har sin egen karaktär. Jag har redan gett mig i och med att jag öppnat den igen, sedan vad jag personligen tycker om idén med en tråd som är som gjord för att dela ut kängor och pikar som inte sällan kan vara sårande håller jag hädanefter för mig själv. | |
| Mouche - Administratör | 2009-01-01 21:44 | |
![]() | Jag personligen ser på saken så här: Det finns några trådar, som jag ofta hänvisar till som "Fjanttrådar", "Reta mig på" trådar etc ... De trådarna ägnar jag inte lika mycken tid åt att moderera. M.a.o så tillåter jag en hel del mer både av "chat" och "stollerier" i de trådarna än i andra trådar. Övergår snacket i de trådarna till att bli till personangrepp och/eller liknande, ja då hoppar jag in och antingen raderar bort en del dumheter eller *ryter till* lite om att vi önskar att käbblet slutar! Att vi som värdar och/eller admins skulle ha tid att läsa tusentals inlägg varje vecka är att tro oss om för mycket. Jag förstår att detta kan komma som en chock för vissa men vi som "jobbar" här på Betapet har faktiskt ett alldeles "riktigt" liv också. Jag vet i alla fall att alla aktiva admins/värdar/forumvärdar lägger ner mycken tid åt att göra sajten till en fortsatt "Nummer Ett-sajt" och att vi alla gör så gott vi bara kan. Mouche | |
| mrperfect | 2009-01-01 21:46 | |
![]() | försök inte, jag vet att ni är supermänniskor :))´ förresten gör ni ett bra jobb !!! | |
| Mouche - Administratör | 2009-01-01 21:47 | |
![]() | Tack tack mrperfect. | |