Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 704 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Carolajnen | 2009-01-01 20:35 | |
![]() | Bärbara datorer Hej! Jag ska köpa en bärbar dator för så billig peng som möjligt. Den ska i princip endast användas till poker, internet och word och sådana enkla saker, såvitt jag vet. Hittade denna sida: wtbemea.intel.com/sv...l= consumer Kan någon säga om de datorer på 80GB är bra eller om de inte är det. För annars tycker jag att det är bra pris. Men jag vet tyvärr inte så mycket om bärbara datorer och har ingen jag kan fråga heller. Jag vet i alla fall att jag inte vill ha en dator med så kallad notebook eller Linux. Det ska vara en med Windows XP eller Vista :) Tacksam för hjälp! :) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-01 20:47 | |
![]() | Haha. Länken går till Lenovo-burkar som kostar 40.000:-... :)) Så mycket behöver du inte alls betala. Snarare runt en tiondel. Kolla på www.prisjakt.se i stället. | |
| Carolajnen | 2009-01-01 20:49 | |
![]() | Va? Vadå Lenovoburkar för 40000? Vart tusan hamnar du? :p :) | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2009-01-01 20:51 | |
![]() | En bärbar Hello kitty dator med inbyggd webcam skulle aldrig sitta fel, men en sådan finns väll inte. | |
| Carolajnen | 2009-01-01 20:52 | |
![]() | Hihi, säg inte det :D Eller så får man fixa en själv :p :) | |
| remvanrijn | 2009-01-02 07:40 | |
![]() | Bli bättre på poker, så kan du köpa en bättre burk =) | |
| guranboy | 2009-01-02 07:46 | |
![]() | Här kan du läsa lite köpråd för dator www.pricerunner.se/b...r- koepraad | |
| Måns_E | 2009-01-02 08:27 | |
![]() | Den där informationen kändes inte helt up to date, inte så många bärbara som säljs med 256 MB internminne idag. | |
| guranboy | 2009-01-02 08:40 | |
![]() | sorry läste inte så noga....men googla på köpråd bärbar dator så hittar du nog nåt | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-02 09:04 | |
![]() | Med tanke på vad du säger att den ska användas till bör vilken modern dator som helst idag duga. Det jag brukar rekommendera folk som frågar att tänka på så är det att man helst ska ha ett arbetsminne på 2Gb. Eftersom man vanligen kör med Microsoft Vista så funkar den bäst om den har minst så mycket, då behöver man inte oroa sig för att det är ett problem. I övrigt brukar jag också rekommendera att man satsar på en dator med ett "märke". Det behöver inte innebra att den är särskilt dyr, men då vet man att man alltid kommer hitta drivrutiner etc till den i längden. Sedan finns det självklart faktorer som storlek etc att fundera på, men nöjer man sig med en "standard" dator så kan jag, för att rycka en ur högen tex rekommendera denna: www.elgiganten.se/is...EO DXRZtSxN Detta är det enkla svaret, om man ska göra det jobbigt så kan vi blanda in åsikter om processorer, bildskärmar mm mm. Men i praktiken har det ingen eller extremt liten betydelse. Observera att exemplet i länken ovan bara är ett exempel i högen, gå in på ditt lokala varuhus och kolla vad dom ahr för erbjudanden, och ta det som är bäst för dagen. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-02 09:07 | |
![]() | 80 Gb är bara storleken på hårddisken och säger i praktiken väldigt lite om prestandan på datorn. Idag hade jag bnog sagt att 80 Gb är i minsta laget, men å andra sidan kan man alltid komplettera med en bärbar hårddisk när utrymmet tryter, så hittar man en billig dator som "bara" har 80 Gb hårdisk och bara ska använda den sås om du skriver är det ingen anledning att avstå från den. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-01-02 10:29 | |
![]() | Carolajnen, lyssna på hakwa och slå till! | |