Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| barbi | 2009-01-01 22:02 | |
![]() | Hatar nyår! Fy va jag hatar nyår o dessa raketer! Det borde förbjudas helt. För vems skull smäller man? i över en vecka har dom hållt på och smällt.. Kan man inte bara skippa dom där raketerna och lägga pengar på annat? Tänk fan på alla som är rädda och mår jätte dåligt bara för folket vill smälla lite | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2009-01-01 22:04 | |
![]() | smälla lite? inte här iaf...gillar själv inte otyget att ösa tungmetaller över vårt land bara för att det säger pang.. | |
| Pialina | 2009-01-01 22:11 | |
![]() | Miljötänket har inte nått nyåret än, nej... Är raketernas försäljning och användning reglerad i Sverige? Här i Finland får man börja sälja raketer efter jul, om jag inte misstar mig första dagen affärerna får ha öppet efter julhelgen, dvs 27.12 (matbutiker få ha öppet 26.12). Skjuta raketer och smällare får man göra från nyårsafton kl 18 till nyårsdagens morgon kl 6. Tycker det är bra med restriktionerna. Alla följer dem naturligtvis inte, men de allra flesta. Tragiskt är att åldersanvsningarna inte följs och skyddsglasögon inte används. Drygt 40 ögonskador, varav två är hos killar på 11 resp 12 år som själva varit de som avfyrat (två olika olyckor). Raketer säljs bara till myndiga. | |
| run-marie | 2009-01-01 22:19 | |
![]() | Pialina, det är ju reglerat här också, men hur ofta följs det? Hur många kontrolleras leg på när de köper, det är inte som när det ska köpas öl tex. Det finns ju tyvärr många idiotiska föräldrar som inte kan motstå sina barns tjat om att köpa sen inte heller: jag kan väl få kasta eller tända på raketer. Var ute mellan 23.55 och 00.10 igår och såg alla tusenlappar gå upp i rök, vackert jovisst. Efteråt såg himlen helt dimmig ut och tänkte jag just på hur miljöovänligt det måste vara + hur farligt det är när det "går fel" ibland. För min del kunde det förbjudas helt. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-01 22:28 | |
![]() | I stället kunde vi ha kluster av bittra damer som stod med armarna i kors och blängde på alla oss som försöker ha kul - som nyårstradition. | |
| micro113 | 2009-01-01 22:34 | |
![]() | Jag var ute och tittade på fyrverkerierna -- jag tycker det är en ganska härlig känsla att stå där i ljushavet en natt om året. Trots att min ena hund är raketrädd och helst sitter i duschen medan det pågår. | |
| yogimama - Ej medlem längre | 2009-01-01 22:39 | |
![]() | jag tänker inte skämmas för min 99kronorspåse med små raketer.. men visst , jag håller med om att det ska vara vuxna (nyktra sådana) som sköter tändandet, och att det bör ske under en begränsad tid (vad sägs om nyårsafton ; ) ) Vad jag däremot är skitförbannad på är att det ser ut som fan på sthlms gator idag, städa efter er! | |
| friskan | 2009-01-01 22:49 | |
![]() | visst, helt ok med raketer men det vore "kanon"-bra om man hade speciella skjutplatser. Själv stod jag i hästhagen i natt vid 24-slaget, hästar var väl inte direkt panikslagna med tillräckligt hispiga för att det ska kännas olustigt. Raketerna ven över hästhagen, inte såå roligt... | |
| vicora | 2009-01-01 22:55 | |
![]() | smällare o raketer i all ära. det jag förfäras mest över är alla fulla idioter som är överallt. " wööö nu är det nyååår nu super vi skallen av oss wööö! " Jättekul...Och på väg dit man ska ser man en miljon 15 åringar skitfulla, och väl inne i stan ser man vuxna människor vingla omkring precis som 15åringarna, som om de aldrig druckit en öl o lärt sig dricka med måtta. och dagen efter läser man om misshandel och våldtäkter och bråk. fy fan. | |
| ShikamaruN | 2009-01-01 23:06 | |
![]() | En frisk fläkt i denna kvinnodominerade gnällspiksgrop: Jag gillar raketer och igår, ja då var jag full. | |
| barbi | 2009-01-01 23:07 | |
![]() | Ni som smäller tänker ni aldrig på djuren i skogen tex? Allt bara för ni vill höra lite pang o se lite färger.. Micro du säger att din hund är rädd men ändå så är du ute och tittar än och försöker göra allt för att din hund ska känna sig trygg? eller fatta jag fel? Själv så har ja gjort allt som står i min makt för att hjälpa mina hundar under den här hemska tiden! | |
| barbi | 2009-01-01 23:09 | |
![]() | I stället kunde vi ha kluster av bittra damer som stod med armarna i kors och blängde på alla oss som försöker ha kul - som nyårstradition. så det går inte att ha kul utan raketer? ojoj då måste man ha ett tråkigt liv | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-01 23:11 | |
![]() | jag tycker fyrverkerier kan vara vackert, men blir förbannad när dom smäller inne i villa kvarter vilket är otillåtet, samt tycker såååååååå synd om alla skotträdda små vovvar | |
| vicora | 2009-01-01 23:11 | |
![]() | jag har inte tråkigt på nyår alls. jag hade väldigt roligt! men jag drack mig inte full som en idiot. e man tråkig då? | |
| Miss_jk | 2009-01-01 23:15 | |
![]() | Här kan du fortsätta diskutera frågan om smällarnas vara eller icke vara: www.betapet.se/forum...=- 0#369299 www.betapet.se/forum...am p;page=0 www.betapet.se/forum...=- 0#370844 | |
| Mirr | 2009-01-01 23:15 | |
![]() | Jag kan förstå båda sidorna när det gäller raketer. Vad jag inte förstår är dessa smällare som hos mig hörs dec. och jan. Minst. Ett ljud o sedan? | |
| micro113 | 2009-01-01 23:16 | |
![]() | barbi Jag lämnar henne hos två icke skotträdda hundar -- och de tar han om varandra. Att hålla på och dalta med hunden ökar bara rädslan -- och ju mer hon är med oss som struntar i hennes rädsla, desto lättare har hon att klara ljuden. Så ja, jag gick ut på tomten och tittade på fyrverkerierna -- och hundarna var inne och lyssnade på TV och raketer. Däremot lämnar jag aldrig hundarna hemma om jag skall bort på nyår, eftersom jag inte vill ha dem innebrända. | |
| micro113 | 2009-01-01 23:18 | |
![]() | Mirr Fyrverkerier tycker jag är trevligt, men smällare förstår jag mig inte alls på. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-01 23:18 | |
![]() | finns ju lugnande att ge hundarna om det är riktigt illa,jag lider jätte mycket med de hundar å andra djur som har ett helvete med det där=/ | |
| barbi | 2009-01-01 23:20 | |
![]() | tror ingen har sagt att du är tråkig vicora Bino8 inte bara hundar som är rädda kan tänka mig att nästan alla vild djur är de:( Men det är så hemskt och se sina djur så rädda bara för att det ska smällas raketer för ingen nytta alls. Tycker att ni som smäller borde tänka en extra gång nästa gång! | |