Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pococurante | 2009-01-02 02:05 | |
![]() | Hjälp med Practicando Jag har problem att få egna ordlistor att funka. Hur ska de vara utformade för att det ska fungera? Nu har jag orden jag vill ha i alfagram, ett per rad, t.ex: ANSTU EINRT ARSTÅ När jag lägger in den i programmet så sätter det igång men när man anger rätt lösning händer inget, det finns inget rätt svar. Så, skaparna eller någon som vet, hur ska det egentligen se ut? :) | |
| El literate - Ej medlem längre | 2009-01-02 02:13 | |
![]() | Nu vet jag inget alls om Practicando eller vad det är, men ett förslag är att kolla om textfilen där du skriver ordlistorna sparas i Unixformat eller Windowsformat, och ändra. Alternativt växla mellan versaler och gemener i ordlistan. | |
| Ekliptikan - Ej medlem längre | 2009-01-02 02:33 | |
![]() | En lista ska se ut som följer: GLAD GRODA JOGGING RADIO Kopiera de orden, klistra in i notepad och spara som vanlig textfil. De ska inte stå som alfagram eftersom programmet inte själv innehåller nån ordlista, den använder helt enkelt de ord du matar det med. Programmet kastar om bokstäverna i ordet men alfagrammar inte tyvärr, vi borde kanske ordna en sån funktion, vi har ju haft det i våra IRC-botar tidigare... Om du matar practicando med alfagram måste även lösningen vara just ordets alfagram, hoppas svaret är någorlunda begripligt. | |
| ANDERStG | 2009-01-02 10:01 | |
![]() | Bra när man ska öva att lägga bokstäver i bokstavsordning. ;) Själv har jag inte fått brickräknaren att fungera de senaste månaderna. Har det något med virusskydd att göra? | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-01-02 10:04 | |
![]() | Vad gör Practicando? | |
| ANDERStG | 2009-01-02 10:17 | |
![]() | Låter dig träna anagram. Väldigt bra för att få in en baskunskap av rullningar. | |
| Nunnelunan | 2009-01-02 10:17 | |
![]() | www.scrabolatorium.c...dd ning.php | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-01-02 10:19 | |
![]() | Oj, tack! | |
| Pococurante | 2009-01-02 13:47 | |
![]() | Tack Ekliptikan, jag satt här och funderade och kom på med att så måste vara fallet, själva ordet ska ju naturligtvis läggas in :) En alfagram-funktion skulle uppskattas då det är så jag initialt lägger upp mina brickor. | |
| Pococurante | 2009-01-02 13:53 | |
![]() | Ska tilläggas att när man trycker på CTRL-knappen så läggs bokstäverna i alfagram, problemet är därför delvis löst, men att ha det som standard-inställning skulle vara gott! :) | |
| Ekliptikan - Ej medlem längre | 2009-01-02 19:08 | |
![]() | Pococurante, du är säker på att det inte var du som bad om den funktionen för länge sen? Jag hade glömt att jag lagt till den :) Ska se om jag kan göra en alfavariant åt dig när jag kommer hem. | |
| Pococurante | 2009-01-02 19:18 | |
![]() | Ingen aning. Vad du är snäll! :) | |
| Ekliptikan - Ej medlem längre | 2009-01-02 19:43 | |
![]() | ANDERStG, virusskydd borde inte kunna påverka. Vad har du för operativsystem? Vi har testat brickräknaren på Vista med de mest rabiata minnesskyddsinställningar na utan problem. | |
| ANDERStG | 2009-01-02 19:44 | |
![]() | XP | |
| Ekliptikan - Ej medlem längre | 2009-01-02 19:47 | |
![]() | Ändrade du nåt innan den slutade fungera? | |
| ANDERStG | 2009-01-02 19:50 | |
![]() | Tror jag hade en vild strid mot någo adware och skräp som infekterat datorn just innan brickräknaren gav upp. Just nu har jag Avira (troligen värdelöst) installerat. | |
| Ekliptikan - Ej medlem längre | 2009-01-02 19:56 | |
![]() | Hmm, har ingen erfarenhet av det programmet, men skulle rekommendera att prova en omstart utan det påslaget, skulle det visa sig vara avira som är boven får jag ta en titt på vad de ägnar sig åt för elände :) Det BORDE inte kunna vara det eftersom Vistas minnesskydd är oerhört mycket mer restriktivt än de flesta antivirus, men man vet aldrig, det slarvas en del inom antivirusbranschen... kanske rentav mer än i ordgrävarbranschen :) | |
| ANDERStG | 2009-01-02 20:11 | |
![]() | Verkar inte ha berott på Avira :P | |
| Ekliptikan - Ej medlem längre | 2009-01-02 21:01 | |
![]() | Vilken webläsare använder du? du kanske kan prova att avaktivera lite plugins eller nåt? kanske prova en annan? Opera kanske rentav? | |