Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 750 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Plåtnicklas | 2009-01-04 02:09 | |
![]() | Hur vet man att man är kär? Hur känns det att vara kär? Jag har en pojkvän som jag älskar, men det är ju inte samma sak som kärlek... hur vet man...? | |
| dahlgren_ | 2009-01-04 02:11 | |
![]() | Hmmm.. För mig är kärlek när jag bara vill vara med den personen, jag blir ledsen när han lämnar rummet och vill bara vara där han är hela tiden. Vara hans kläder, hans familj, hans datorspel om det skulle vara så :P Att bara se honom och vilja ge allt man har utan några krav på att få någonting but kärlek tillbaka .. :) | |
| Plåtnicklas | 2009-01-04 02:13 | |
![]() | fast så kan man väl inte känna i flera år?`eller? lika starkt? | |
| Caligatia | 2009-01-04 02:15 | |
![]() | Jag ser kärlek som vänskap+passion. :) Håller med dahlgren, och jo då, man kan känna så i flera år, även om det kanske är olika intensivt. | |
| dahlgren_ | 2009-01-04 02:16 | |
![]() | Jaa.. jag har hört om par som känner så fortfarande, trots massa år som gifta :) Jag tror att det finns evig kärlek, att man alltid uppskattar sin partner varje dag och alltid blir lika lycklig av att se den. Mer eller mindre :) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-04 02:18 | |
![]() | Plåtnicklas, jag tycker att dahlgrens beskrivning stämmer väl in på en nyförälskelse. Jag känner ingen som är nyförälskade i sin partner konstant år efter år. Däremot kommer förälskelsen tillbaka då och då, och en kärlek som går bortom det där första,spännande är otroligt mycket mer spännande - jag lovar. | |
| Caligatia | 2009-01-04 02:18 | |
![]() | Ja, men att det liksom finns olika grader. Min syster och hennes nyblivna man har vart ihop i 20 år. De känner inte detsamma för varandra som de gjort under andra perioder under sitt förhållande, men kärleken har inte försvunnit, snarare har den... Hmmm... Förändrats, de vill inte vara utan varandra. | |
| Plåtnicklas | 2009-01-04 02:19 | |
![]() | å herregud...jag behöver minst 3 dagar vila mellan att vi ses... om vi ses intensivt 2-3 dagar så vill jag vara ensam sen... och jag saknar honom aldrig... jag vet ju var han är... hmm... | |
| dahlgren_ | 2009-01-04 02:19 | |
![]() | Hm.. för mig var det sådär jättekonstigt. Vi bara satt och gjorde ingenting speciellt, och plötsligt bara klickade det till och jag kände bara hur mycket jag älskade den människan precis som han var. Helt insane känsla, jättemysig :) | |
| Plåtnicklas | 2009-01-04 02:21 | |
![]() | jahopp... nu blir jag osäker igen... jag tycker jag har det bra just nu... vi har liksom klivit över en tröskel där jag varit tveksam till att fortsätta någon månad... | |
| dahlgren_ | 2009-01-04 02:21 | |
![]() | Plåtnicklas Förstår din känsla. Hm.. Det kanske är mer så att du älskar honom som människa, som den han är, men att du inte är riktigt kär? Så var det för mig i den situationen i alla fall. Jag var förälskad i början, men det övergick aldrig till nåt mer än att jag älskade honom som person. Jag insåg inte förrän nu hur det faktiskt kan kännas att vara kär, och hur fint det är med två människor som älskar varandra så innerligt.. Brukade tycka att alla kärlekslåtar var grymt överskattade, men nu inser jag hur mycket de egnetligen betyder.. :) | |
| dahlgren_ | 2009-01-04 02:22 | |
![]() | Åh ja den där tröskeln, känner så väl igen. Det var då min förälskelse tog slut, åsså kom det en period på kanske två veckor då jag inte visste vad jag ville. Slogs med samvetet, och med egna känslor. Ville vara nära honom hela tiden samtidigt som jag inte ville träffa honom alls. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-04 02:23 | |
![]() | Plåtnicklas, hur länge har ni varit tillsammans? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-04 02:24 | |
![]() | Vad vill du egentligen veta? Seems like du har tillgång till svaret om du har en pojkvän som du älskar. | |
| Plåtnicklas | 2009-01-04 02:24 | |
![]() | ett år och 5 mån | |
| dahlgren_ | 2009-01-04 02:24 | |
![]() | Åh, jag kanske var lite nedlåtande. Inte meningen, ville bara dela med mig av hur jag upplevde det. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-04 02:26 | |
![]() | Plåtnicklas, jag tycker att du ska känna efter vad du vill och hur du känner, inte fundera på hur det "ska" kännas eller hur andra har det eller inte. Det finns inget facit, alla är olika. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-04 02:26 | |
![]() | Och det känns som om du blandar ihop begreppen, för att att älska är visst detsamma som kärlek. Du kanske tänker på förälskelse, som är ngt helt annat? | |
| Plåtnicklas | 2009-01-04 02:26 | |
![]() | jo fast jag älskar väl mina vänner också... det känns lite tomt bara... is this it liksom.... vi är skitbra kompisar, har mysigt... hittar på grejer... fast... jag saknar det där som är i början... och om ni sett min andra tråd här så... ja... jag saknar en vän som bor långt bort... som nu har stängt av mig helt från sitt liv eftersom han är kär i mej och jag har pojkvän... annars hade det blivit nåt... men.. jag har nyligen kommit fram till vad som är värt mest | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-04 02:28 | |
![]() | Då har du ju svaret | |