Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 861

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Evelinaw - Ej medlem längre2009-01-05 02:25
Antal inlägg: 63

Va är rätt eller fel? Ska man forsätta som vanligt eller säga ifrån.
Under hela dagen har jag funderat funderat, stört mig och bara irriterat mig på allt och alla!
jag förstår inte, ska man behöva stå och stampa i samma spår hela livet, fast man varken trivs eller mår bra.
ska man bara forstätta som alla andra, med ett falsk leende på läpparna.

Sedan jag gick i lågstadiet har vi alltid varit detta lilla tjej"gäng" och som hela tiden blivit större.
nu är vi 9 tjejer som festar ihop, vissa umgås dom andra snckar skit.

och varför ska man fortsätta så här?
varför ska man umgås med människor man inte vill umgås med bara för man är ett litet "gäng" som folk ser på det.
vill inte vara elak, men varför?*
ska ja behöva vara den människan som säger ifrån..
eller bra helt enkelt drar mej undan..

så va ska man välja, dra sej ur allt, eller fortsatta allt med ett falsk leende på läpparna? precis som andra gör.
vet inte, jag är ingen sådan person som orkar med detta, ja vill umgås med dom ja tycker om och som tycker om och bryr sej om mig och min familj.

Sanningen är att till slut blir det att man växer ifrån varandra.
Jag är en ung mamma, mina riktiga kompisar, visade sig väldigt fort när jag fick barn, vissa av dessa tjejer kom inte ens att hälsade på mig och min nyfödda bebis och dom har jag umgåts med sen lågstadiet, och andra mellanstaidet, högstadiet. och dom kom inte.
så varför bryr jag mig om dessa.

vad är rätt och fel?

vi är på två helt olika stadier i livet, jag har familj pojkvän och barn, ni är ensamma och lever singelivet med flört och killar.
och det livet vill jag inte vara delaktig i och ännu mer till såna som better sej som svin mot en,
borde vänt er ryggen med en gång när ni gjorde så mot mig.

varför är man så svag, och öppnar upp sina armar igen för sådana människor?

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-05 02:40
Antal inlägg: 4279

Svar nej. Gör det du mår bra av, det finns andra människor att umgås med. Lättare sagt än gjort, men jag vet vad du menar.

Evelinaw - Ej medlem längre2009-01-05 02:44

tack snälla för svar, behövde vekligen höra detta från någon annan .

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-05 02:48

En "vän" som inte ens kommer och hälsar på när man fått barn, om han/hon bor någorlunda nära kan knappast räknas som en vän. Jag har inte varit i riktigt samma sits, men har upplevt ngt liknande med en väninna. Det var jättetufft och ledsamt, men jag valde att inte umgås med henne mer. Såg ingen mening med det längre när hela vårt umgänge byggde på hennes behov. Dessutom upptäckte jag efter ett tag att vi inte hade ett dugg gemensamt längre. Du förtjänar bättre! Och det går att träffa nya vänner i vuxen ålder. Man behöver inte umgås för att man alltid gjort det.

mollee - Ej medlem längre2009-01-05 02:53
Antal inlägg: 6087

Detta är ju en mognadsfråga egentligen.

Du verkar ju helt klart ha växt från detta fjortisbeteende med skitsnack, ungdomsfylla och falskhet, till skillnad från dina, rätt vidriga, sk "vänner".

Det är jobbigt att vara den bättre människan ibland, den som ställer upp för alla och som mest bara får skit tillbaka.

Har du ställt upp för dom och betett dig som en hederlig och pålitlig kompis och bara fått strunt tillbaka, då är det dags att kanske byta umgängeskrets ja.

Hur svårt det än är att komma ur gamla mönster och vanor, så är det bättre att må bra och leva under sunda föhållanden, trots att man mister gamla kontakter, än att leva på nostalgi och hänga kvr i osunda miljöer.

Hoppas du hittar nya vänner som behandlar dig som den snälla och omtänksamma människa som du verkar vara!

STÅ UPP FÖR DIG SJÄLV

Evelinaw - Ej medlem längre2009-01-05 02:55

Men är så himla svårt, för kommer jag säga ifrån, så kommer jag starta krig mellan oss. orkar man det? Är bara 21 år, så är svårt att hitta nya vänner när man är en ung mamma, med tanke på hur deras liv ser ut vid den åldern.

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-05 02:56

Det kan jag förstå, men kanske i en föräldragrupp eller en förening? Du behöver ju inte öppet "göra slut" - det kanske räcker med att distansiera dig en tid, inte följa med på fester o.s.v.

Evelinaw - Ej medlem längre2009-01-05 02:57

tack snälla "mollee" även för ditt svar.
Ja är väl mognad det handlar om, tyvärr. Anser mig själv inte som jätte vuxen, men helt enkelt på ett annat stadie i livet.
människor sviker, men ändå öppnar man sina armar åter, kankse borde man stå upp för sej sig för en gångs skull.
tänk bara om man står där helt ensam till slut:!?

Evelinaw - Ej medlem längre2009-01-05 02:59

Ja är väl så man får göra, men det svåraste är att man har några kompisar man haft sen bebis liskom, och ska man dra sej undan så känns det som man kommer stöta bort alla, men gör ja inte de så, kommer ja få leva i denna skiten, så är väl de man måste ta tag i.

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-05 03:04

Svåra beslut, ibland växer man ifrån varandra och sedan ihop igen. Dock låter det inte som några toppenvänner om de inte kommer och hälsar på när du fått en bebis. Önskar dig all lycka till. Du klarar det här.

Caligatia2009-01-05 03:06
Antal inlägg: 2187

Evelina, det kan hända att du stöter bort alla, men då är det nog lika bra iaf. Det finns dryga 9 miljoner människor bara i detta landet, så alltid borde du hitta någon som du kan umgås med. :)

Tycker absolut du skall göra vad DU mår bra av, är de dina vänner håller de med dig om det. :)

Evelinaw - Ej medlem längre2009-01-05 03:07

sant, ja få ta tag i detta nu, tack för svaren.

Evelinaw - Ej medlem längre2009-01-05 03:09

Hehe , ja du ser man det så så hoppas ja att någon av dom 9 miljonerna är bra:D
ja vet, beviset kommer efter helgen. ojoj

weathergirl2009-01-05 05:41
Antal inlägg: 58

Jag vet vad du menar, men det är inte så dumt att hålla kontakten med gamla vänner även om man växer ifrån varandra, därmed inte sagt att man behöver umgås jämt och ständigt. Jag har insett att det är så för mig med med många av mina gamla kompisar, men en fika ibland eller lite snack på msn kan ändå vara trevligt, kolla läget lite och snacka old times. Däremot tycker jag att du ska utvidga din vänkrets till tjejkompisar du känner att du har mer gemensamt med. Lycka till!

Gilena2009-01-05 06:25
Antal inlägg: 7250

Evelinaw, tänk på att dessa tjejerna är din länk tillbaka till hela din uppväxttid. Genom livet strömmar olika människor, men just de allra tidigaste vännerna som man har vuxit upp tillsammans med är svåra att ersätta. Just som flera har nämnt här - du kanske kan distansera dej lite, behöver inte vara med i gänget lika intensivt. Under den närmaste 10-årsperioden kommer säkert flera av dem att hamna på samma pinne i livet som du befinner dej nu, och då kommer ni kanske att hamna på en ny nivå i er vänskap. Jag har några få vänner kvar från min uppväxt, vi umgås inte särskilt intensivt, men det är viktiga vänner för mej. Ingenting hindrar väl att du odlar nya kontakter under tiden?

rufs2009-01-05 06:29
Antal inlägg: 312

När jag tänker tillbaka på mitt liv som småbarns mamma fram till idag(låter som jag e 80+) så inser jag att massor av sk vänner har passerat genom livet Några har man kvar andra försvinner längs med vägen, men det är ändå dom som finns kvar som betyder mest=)Att lära sig att säga nej är nog det svåraste man har i livet !!!! borde ingå i undervisning i skolan.... men stå på dig säg nej när du inte vill lovar dig att dom som är dina riktiga vänner finns kvar efter ett nej:)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?