Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 861 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| maras | 2009-01-05 14:27 | |
![]() | Rumsren Hej hej! Har du några tips/hjälp på vägen till att få min valp rumsren? Tack tack. | |
| amazing | 2009-01-05 14:31 | |
![]() | att låta honom äta på bestämda tider och gå ut med honom direkt efter.... d funkade på min hund iaf... och sen när han hade lärt sej skall, så sa jag åt honom att skälla vid ytterdörren, innan vi gick ut.. Så nu vet han att d bara e att skälla vid dörren när han vill gå ut. Smidigt tycker jag... | |
| The_Viking | 2009-01-05 14:32 | |
![]() | Rasta valpen ofta. Ser du att den är på väg att uträtta sina behov inomhus lyft upp den och bär ut den snabbt innan den hinner uträtta sina behov. Det är allt jag kan ge som tips. | |
| emmylicious | 2009-01-05 14:36 | |
![]() | När vi skaffade vår hund för snart 7 år sedan så var nyckeln att gå ut och uträtta behov efter varje lek, måltid och sovstund. äta - ut. leka - ut. sova - ut. | |
| maras | 2009-01-05 14:38 | |
![]() | Jo har provat ovanstående, men det verkar som om hon är så pass bekväm att hon inte vill gå ut nu i kylan.... Tack för tipsen! | |
| Leeuwarden | 2009-01-05 14:43 | |
![]() | Smart att låta honom skälla vid ytterdörren =) Om det inte händer mitt i natten =) | |
| amazing | 2009-01-05 14:49 | |
![]() | hehe.. nej d gör d inte... när vi sover så sover hunden.. som tur e.. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-05 14:49 | |
![]() | det är inte hunden som bestämmer, det är du som är flockledaren, bara att ta ut henne | |
| Baffin_Bay | 2009-01-05 14:51 | |
![]() | Rasta ofta ofta ofta. Det gjorde jag med min älskling, han var valp mitt i vintern men det som gällde var att gå ut ofta och hålla stenkoll, man läs sig fort hur de ser ut innan de ska "göra ifrån sig" så håll utkik efter det beteendet och spring sedan ;P Min fick även en liten stickad tröja för att klara kylan bättre. Lycka till! | |
| maras | 2009-01-05 14:59 | |
![]() | Jovisst bestämmer jag när vi ska gå ut, oftast bär jag ut henne. | |
| emmylicious | 2009-01-05 14:59 | |
![]() | säger som BiNo8 nu. det är ju inte hon som ska bestämma om hon ska lära sig nånting! ut med hunden! eller är det du som tycker det är för kallt? | |
| emmylicious | 2009-01-05 15:00 | |
![]() | (observera att jag inte var helt seriöst med den sista meningen) | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-01-05 15:04 | |
![]() | Efter lek, sömn, mat och dryck: Ut med hunden, bär ut den om den inte vill gå ut själv. Det är du som avgör om din hund skall bli rumsren eller inte, under förutsättning att den är frisk i övrigt. Roligt att ha valp men skitjobbigt! | |
| amazing | 2009-01-05 15:07 | |
![]() | tänk om jag kunde haft en hund som inte vill gå ut i kylan... hehe.. min hund e helt galen i snö, han kan vara ute hela dagarna. D viktigast (som några redan skrivit) e faktiskt att visa vem som bestämmer. En hund mår bäst av att ha regler och en som bestämmer över dom. Man ska tänka på att inte behandla dom som bebisar (som många gör faktsikt)... men man kommer ångra sej senare när hunden växt upp. | |
| maras | 2009-01-05 15:11 | |
![]() | Som jag redan skrivit så är det jag som bestämmer, jag låter henne inte vara kvar inne om hon inte vill gå ut. Har haft och har andra hundar nu, men inser att jag nog haft en väldig tur med dem som blivit rumsrena fort. Jag behandlar henne inte som en liten bebis, är snarare tuffare mot henne än de andra då detta är en mycket tuff tjej. | |
| emmylicious | 2009-01-05 15:11 | |
![]() | Det är lättare att göra en liten hund till en bebis dessutom. Försökte förklara för mina föräldrar när vi skaffade vår hund att han inte ska ha mat vid bordet osv men det får han än idag och ibland får han t o m sitta PÅ bordet. Dom flesta som kommer hit tycker dock att han är ganska charmig, så han är väl förlåten... Men ändå. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-05 16:08 | |
![]() | Vad är det för ras? Själv har jag 2 Leonberger:) | |