Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 879

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mrperfect2009-01-06 13:35
Antal inlägg: 11437

Vid 100 års ålder...
Vad kommer vi att chatta om då? Försök sätta dig in i situationen och säg något som du skulle kunna tänka dig att skriva då :)

Jag skulle antagligen skryta med nån stor fisk jag tagit som den där gäddan på 7,2 eller varför inte då jag träffade Sigge Fürst :D

Dalkullan2009-01-06 13:39
Antal inlägg: 1256

Jag blir tyvärr inte 100 år....har just gjort Odins deathclock.com i tråden om hur många sekunder man är =( *bryter snart ihop*

vita_syrener - Ej medlem längre2009-01-06 13:41
Antal inlägg: 22144

Jag kommer att chatta om oförätter som t.ex när en mr. tvister snodde min idé...skulle förmodligen gräma mig att jag blev gråhårig bara därför och då skulle jag chatta hårfärgningsmedel...;)

Palini2009-01-06 13:42
Antal inlägg: 1381

Jag skulle skryta om att jag levde i en värld utan internet i mina unga år. Det blir nåt att berätta för barnbarnsbarnen. =)

pingvin20072009-01-06 13:42
Antal inlägg: 204

När jag var ung.... Sånt skulle man nog säga xD

kaparen - Ej medlem längre2009-01-06 13:44
Antal inlägg: 4805

Minns ni när seklet var ungt och vi satt o tjattrade i Betatrådar och vi var såå moderna - trodde vi
Det är ju mycket bättre nu när man kan handhälsa och servera varandra kaffe, vin och andra livsförlängande drycker via nätet

grönöga - Ej medlem längre2009-01-06 13:51
Antal inlägg: 5570

Helt ärligt så hoppas jag faktiskt att jag inte behöver bli så gammal, det vore väl en sak om alla runt omkring mig (min man, mina vänner) också uppnådde samma ålder och var friska (dvs inte låg som okontaktbara kollin på något hem). Men att leva så länge och på vägen kanske (troligtvis) ha förlorat många av de man älskar.. nej tack.

Mouche - Administratör2009-01-06 13:53
Antal inlägg: 24193

Dalkullan: (Jag hoppas att jag inte förstör någons tillit till den exellenta sidan nu)
Jag bor granne med två bröder, båda över 75 år gamla och när de kollade här alldeles nyss så hade de båda redan dött...den ena för 12 år sedan och den andra för 8 år sedan.

Det FINNS nog anledning att betvivla trovärdigheten hos sidan är jag rädd. =)
Jag har också för mig att om man ändrar en fråga till "positiv" istället för "negativ" så blir man en hop år äldre.

Mouche *tröstar Dalkullan*

mrperfect2009-01-06 13:54
Antal inlägg: 11437

Idag är det tydligen trettondagsafton, tiden går fort. Undrar om jag har lyckats göra frivändning i luften med innebandyboll vid 101, syster kan jag få min minnestablett nu, jaså har jag redan fått den? Bara placebo uppenbarligen. Jag vill ha en kvinna...men jag har glömt varför. Rulla in mej till datorrummet, jag vill spela Gammapeta i tre dimensioner. Var är min kredittumme? Och koden, javisst ja den är ju inbyggd i ögonscannern. Var är mitt dragspel? Under sängen, ok. "johan på snippen osv..."

Ellebellebii - Ej medlem längre2009-01-06 13:56
Antal inlägg: 7733

Mouche vad gullig du är

Mouche - Administratör2009-01-06 14:01

Tack tack Ellebellebii.

Faktum är att många, många BLIR väldigt rädda av sådana här plojgrejor och jag vill avdramatisera det hela lite.

De äldre män som besökte mig erbjöd sig frivilligt att testa och de skrattade gott åt det hela.
Det/den som styr vår levnadslängd kan vi nog inte finna på en hopsnickrad site på Internet. =)

Mouche

Ellebellebii - Ej medlem längre2009-01-06 14:03

Jag instämmer med dig... tror inte ett dugg på det där! :)

Mouche - Administratör2009-01-06 14:05

Men...jag VET vad jag ska chatta om när jag är 100.

DÅ ska jag chatta med Dalkullan om vädret, mattiderna på ålderdomshemmet etc =)

Mouche

Dalkullan2009-01-06 14:08

Åh tack Mouche....nu känns det mycket bättre *slår kullerbyttor*

Mouche - Administratör2009-01-06 14:11

Bra det vännen =)

Ellebellebii - Ej medlem längre2009-01-06 14:11

jag sitter nog o snattrar med mig själv när jag är 100...

Dalkullan2009-01-06 14:14

Faktum är att just Internet skulle vara något fantastiskt för många pensionärer, främst de som har svårt att ta sig någonstans.

Har en mormor som har svårt att ta sig någonstans och som många äldre så vill hon helst vara hemma också. Men till saken så skulle Internet vara guld för henne om hon kunde hantera det. Hon skulle kunna "resa" runt hela världen, läsa en massa tidningar, läsa om sånt som intresserade henne och framför allt, chatta med andra och ända inte behöva ta sig ur fåtöljen hemma.

Tyvärr har min mormor ingen dator och antagligen inte heller ork att lära sig hantera en sån. Nu har ju min mormor släktingar i livet men tror att det finns många gamla som sitter där de sitter alldeles ensamma. Tänk om de hade haft Internet och fått tillgång till den gemenskap som finns på Betapet. =)

grönöga - Ej medlem längre2009-01-06 14:17
Antal inlägg: 5570

Enligt "Odins klocka":
Your Personal Day of Death is... Monday, April 20, 2054
(då är jag 85 år)

Men då jag fortfarande är på G neråt i min vikt och eventuellt (=S) slutar att röka så kan jag bli ytterligare några år äldre.

Kollar: Vid ytterligare viktminskning så vinner jag hela (Monday, April 27, 2054) 7! dgr.

Vid viktminskning samt slutar röka vinner jag (Tuesday, March 4, 2070) ytterligare ca 16 år!

Som jag nämnt tidigare - vill inte bli 100 år och definitivt inte 101 år!

Fortsätter att röka ;D

vemvonhelst2009-01-06 14:35
Antal inlägg: 299

När jag är hundra år finns inte internet längre.....Internet i sin publika form har ju egentligen bara funnits i 10-15 år (ja, jag vet att det funnits längre och härstammar från ARPAnet). Om ytterligare 60 år är det nog sedan länge ersatt av något helt annat sätt att kommunicera..Trist? Javisst. Vill inte bli av med alla sköna cybervänner på Betapet....även om Råbban är elak mot mig...så är han nog snäll innerst inne som alla andra här i forumet

sally93 - Ej medlem längre2009-01-06 14:37
Antal inlägg: 1032

Var inet ledsna;-) , det gäller bara o ha rätt inställning .Här är en helt underbar historia...som är helt sann. En bekant till mig berättade den;

Hon (min bekant) bodde i samma trapp som ett äldre par; mannen var 96 år och hans fru några år yngre,,, 92 *typ*
En dag när hon mötte mannen berättade han att dom skiljt sig, och hans fru hade flyttat till egen lägenhet.
Hon blev ju såklart paff.....skilja sig vid den åldern!?

Så hon frågade mannen om det inte var ..tja, lite sent påtänkt?
Var det inte bättre dom hade skilt sig tidigare? För många år sedan, medan han hade chans att träffa en ny kvinna?
-vaddå, säger mannen. Det kan jag väl göra nu oxå. Det är ju nu som livet börjar!!!
:-)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?