Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 830 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dahlgren_ | 2009-01-07 20:47 | |
![]() | ComHem vs Boxer Nu har jag en fråga om digitalboxar. Det är nämligen så att jag har basutbudet från boxer, 1, 2, 4 och 6an och har haft så i ett halvår. Nu, när jag insett att jag kommer bo kvar här minst ett halvår till, kände jag att jag ändå ville ha lite fler kanaler. Eftersom jag redan har Boxer tänkte jag att jag skulle skaffa något mer från dem - och det billigaste jag kan hitta hos dem är en månadsavgift på 159:-, men då tillkommer startavgift på 595:- och en halvårsavgift på 300:-. Det tycker jag var lite väl magstarkt. Så jag kollade vad Comhem hade att erbjuda, och deras TV Medium kostade 199:-/månad (från mars, fram tills dess gratis), ingen startavgift eller kortavgift. Jag ringde dit för att se om det funkade på en box som är Boxer på och de sa att kort och ny box ingick i erbjudandet. Plus att de erbjöd fler kanaler än Boxer. Frågade om det var några andra avgifter som tillkom, dolda avgifter osv, men han sa att det enda som tillkom var frakten. Så jag undrar, hur kan det vara så grymt stor skillnad i pris? Är det någon som har någon erfarenhet av dessa två? Är det något konstigt med Comhems erbjudande eller är det Boxer som är hutlöst dyra? | |
| Miss_jk | 2009-01-07 20:49 | |
![]() | Jag är helnöjd med ComHem's tv-utbud och priser. Har inget att klaga på och jag tror inte att jag har blivit lurad... | |
| skogstorparn | 2009-01-07 20:50 | |
![]() | boxer tar betatlt för "korthyra" | |
| kermis | 2009-01-07 20:51 | |
![]() | jag har comhem och fick boxen på köpet för att jag band kanalabonnemanget på ett år. Det var väl det enda jag tyckte de kunde ha sagt innan men annars inga problem... Har TV medium, betalar sammanlagt 293 kronor i månaden, men då betalar jag lite för telefonen också. | |
| skogstorparn | 2009-01-07 20:52 | |
![]() | har du kollat vad som ingår i dessa 595kr? | |
| dahlgren_ | 2009-01-07 20:53 | |
![]() | Okej. Kermis, hur kopplas den boxen in? Måste man ha comhem i väggen för att det ska fungera? Kopplas den in i väggen eller kör den direkt från kortet? | |
| kermis | 2009-01-07 20:54 | |
![]() | jag bor i ett comhemhus... Dvs antennsladden går in i deras hål i väggen. Vet inte hur det funkar om man inte har såna... | |
| dahlgren_ | 2009-01-07 20:54 | |
![]() | skogstorparn, Det som stod var att det var en månadsavgift på 159:-, sedan under det stod det "Utöver detta tillkommer en startavgift på 595 och hyra för kortet halvårsvis 299". | |
| dahlgren_ | 2009-01-07 20:55 | |
![]() | Kermis, okej. Vad är skillnaden på Digital kabel-TV och digitala marksändningar? Någon som vet vad det innebär? | |
| fpsorknet | 2009-01-07 21:13 | |
![]() | Digitala marksändningar använder du om du har en egen antenn som du kopplar till din digitalbox / TV. Digital kabel-TV distribueras från en central antenn där du kopplar in en sladd mellan hålen i väggen och din digitalbox / TV. Det kan vara Comhem eller ett motsvarande företag, det kan även vara gemensam antenn som tex en bostadsrättsförening äger. För att utnyttja Comhem måste du alltså bo i ett Comhem-anslutet hus. Det borde finnas en sökmöjlighet på deras sida där du kan se om du bor i ett Comhem-hus genom att söka på din adress. Om du däremot har en gemensam lokal antenn är det tyvärr enbart Boxer som gäller. Om du byter till Comhem får du alla kanaler som du nu har i ditt boxer-abonnemang och det du gör är alltså att byta ut Boxer-boxen mot din nya Comhem-box. | |
| Snurt | 2009-01-07 21:19 | |
![]() | Om du är till yrket Boxare och vill göra en boxboll: Lägg boxerboxen i en box. Slåsen på boxboxerboxenboxens utsida tills någon commer hem. Förlåt. | |
| dahlgren_ | 2009-01-07 21:19 | |
![]() | Åh, jag vet inte, känns som att vi har lokal antenn i huset, men min hyresvärd sa att en granne hade comhem, så jag vet inte :S Får prata med honom imorrn... | |
| odin - Administratör | 2009-01-07 21:28 | |
![]() | Kolla om du har "tre hål i väggen"-kontakt | |
| Riverpoet | 2009-01-07 21:30 | |
![]() | Har en känsla av att många hus är "comhem-hus". Gå in på deras sida så är det bara att knappa in din adress så får du svaret. Jag har com hem för både tv och bredband och har inget att klaga på. Kan man binda sig på något år får man bra priser... | |
| tydal | 2009-01-07 21:34 | |
![]() | dahlgren_, det låter konstigt om du skulle ha basutbudet från Boxer. Man brukar inte ha både kabel-tv (ComHem) och egen antenn (Boxer). Gissningsvis är det basutbudet från ComHem (eftersom det verkade som du kunde beställa ComHem-abonnemang till din adress). Hos mig består basutbudet av följande kanaler: SVT1, SVT2, TV3, TV4, TV4Sport, TV4Plus, Kanal5, TV6, TV8, TV9 och MTV. Genom att skriva in din adress här kan du se vilka kanaler du redan har: www.comhem.se/portal...lo gt_utbud | |
| dahlgren_ | 2009-01-07 21:46 | |
![]() | Analogt utbud Välj själv: Allt och lite till eller bara det bästa. Du som bor i ett Com Hem-hus har tillgång till några av Sveriges mest omtyckta analoga tv-kanaler direkt i ditt antennuttag. Det kan du tacka din fastighetsägare för! Tillgängliga kanaler Din fastighets analoga utbud Så står det när jag söker på min adress, betyder det att jag har det då? :S Hm jag har en bricka med tre kontakter på, varav den längst ner till vänster står TV under, den högra R och den där uppe SAT | |
| dahlgren_ | 2009-01-07 21:49 | |
![]() | Han jag snackade med på Comhem frågade efter min adress och sa inget om att jag inte kunde ha det. Men jag har gjort ett antal kanalsökningar och har bara 1 2 4 6 | |
| TeddyW | 2009-01-07 21:55 | |
![]() | Comheeeemm.. vi börjar ooom igeeeeen... ..sry | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-01-07 22:09 | |
![]() | Comhem är väl fortfarande med på FNs lista över terrorister? | |
| tydal | 2009-01-07 22:23 | |
![]() | I och med att du inte får upp några kanaler på ComHems sida så låter det som att det inte finns ComHem där du bor... Att det står SAT på det tredje låter ju heller inte riktigt som ComHem. På mitt antennuttag står det "ComHem". Har du sett om ni har någon parabol på huset? Det låter kanske som att hyresvärden inte har full koll, så jag skulle rekommendera att du i stället frågar grannen som "har ComHem" vad det är för något de har. (Som en parentes kan jag nämna att när jag flyttade in i min nuvarande lägenhet så sa mäklaren att det var en viss internetleverantör, men när jag ringde dit så kunde de inte hitta min adress, så jag frågade grannen i stället och fick reda på att det var en helt annan leverantör...) | |