Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 818 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2009-01-08 13:11 | |
![]() | Tips om bra backup via nätet Är det någon som kan rekommendera en bra online backup tjänst? Jag vill göra ytterligare en backup av de bilder jag tagit och är ute efter en bra backup tjänst med mycket utrymme. Tjänsten behöver inte vara gratis men får heller inte kosta för mycket. Utrymmet ska helst vara obegränsat eller i alla fall minst 400-500Gb och det ska helst inte finnas ngn trafikgräns heller. Bra är om den har möjlighet till automatisk uppdatering, dvs den kollar själv om mina filer har förändrats eller blivit fler. Om ngn har ett annat alternativ till bra och lättåtkomlig backup får ni gärna tipsa här också. Lösningen jag har nu ser ut så här: Original på intern HD Kopior på annan intern HD Kopior på extern HD | |
| grönmoped - Ej medlem längre | 2009-01-08 13:43 | |
![]() | Det finns vissa lösningar som sköter detta. Tex Maxtor har programvara ihop sina externa drivar, och då bestämmer du att vid ett visst klockslag så görs en backup. Det krävs visserligen att datorn är påslagen, men programmet övervakar dina filer, och kopierar dessa endast om de är förändrade. Nya filer kopieras också. Du väljer även vilka mappar som ska övervakas, så du behöver inte kopiera hela disken | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2009-01-08 14:04 | |
![]() | Tack mopeden. Det här är vad det lutar åt nu: www.carbonite.com/de...fa ult.aspx Dom verkar ligga bra till i pris, utrymme och funktioner. Någon som har erfarenhet av dem? | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2009-01-08 16:42 | |
![]() | Ifall någon annan letar efter samma typ av tjänster: Hittade: www.livedrive.com/ som är gratis medan det är en betaversion. Obegränsat utrymme och trafik. Tyvärr fungerar inte mjukvaran med 64-bitars versioner av windows eller till ngt OS för Mac. Detta ska dock fixas och det finns ett webinterface så länge. Laddar upp lite saker nu och hastigheten är ok, runt 1Mb/s men faller ibland ner mot 500kb/s istället. | |