Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 818

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mrperfect2009-01-08 17:07
Antal inlägg: 11437

Influensasprutan-fungerar den?
Har ni erfarenhet av att ta influensaspruta och trots detta bli sjuk i influensa? Det grasserar en del sagor (?) om att folk har tagit Influensaspruta och trots detta blivit sjuk, eller att den har givit upphov till influensa, har ni egna erfarenheter av något dylikt?

Min egen övertygelse är att vårdpersonalen som ger sprutan har rätt i att den inte ger Influensa men kan ge upphov till lätta besvär som inte är något att bry sig om samt att den ger ett 75% igt skydd ( eller vad siffran nu är ). Denna säsong sägs bli ovanligt jobbig och fall har redan upptäckts i Västsverige.

Satyra2009-01-08 17:08
Antal inlägg: 4561

Har tagit den sprutan en gång, då jag för tillfället jobbade som frisör på ett sjukhus (och alltså då var extra utsatt för smitta) och herregud - har aldrig varit så sjuk som jag blev efter den.
Låg hemma i TRE veckor, helt utslagen, så näe - ingen mer influensaspruta för min del, tack. ;-)

mrperfect2009-01-08 17:10
Antal inlägg: 11437

Glömde säga att jag alltid tar sprutan.....aldrig känt ett minevitt men sett arbetskollegor få återfall på återfall som varit borta i månader....

Gilena2009-01-08 17:17
Antal inlägg: 7250

Tog sprutan i december, och kände inte av något negativt överhuvudtaget. Mår strålande och har inte känt av minsta lilla varken biverkning eller influsensa-antydan.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-08 17:32
Antal inlägg: 7605

Vaccinet skyddar ju bara mot årets influensatyp och inte mot alla förkylningar, som kan vara nog så besvärliga.
Det kan ju vara en sån som du, Satyra, drabbades av, för att få kraftig influensa efter sprutan ska man inte få.
Influensa kan ge många följdsjukdomar. T ex jag som inte klarar att andas under en svårare infektion och min 85-åriga pappa, som är svag och har haft en stor hjärtinfarkt, är mycket glada att vaccinet finns.
Däremot är jag så känslig, så jag hade rejält ont i sprutarmen i några dagar.

www.ktl.fi/portal/sv...in fluensa/

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?