Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 799 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| supersnygg87 - Ej medlem längre | 2009-01-10 13:56 | |
![]() | katten själv hemma? hur gör ni med katten/katterna när ni jobbar? själv får min lilla birma vara ensam hemma ca. 7 timmar/dag. det känns inte alls bra när man går på morgonen, och har dåligt samvete under dagen.. men på kvällen så brukar jag försöka lägga åtminstonde 2 timmar enbart på henne. och så sover hon i sängen också.. tycker inte att hon verkar lida av ensamheten, men jag känner ändå att jag gör fel.. kanske borde skaffa henne en kattkompis.. | |
| le-lou | 2009-01-10 14:04 | |
![]() | hon lider inte av ensamheten, den tiden du är borta. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-10 14:06 | |
![]() | En kattkompis brukar väl rekommenderas. | |
| milla39 | 2009-01-10 14:07 | |
![]() | Tror inte katter är medvetna om tiden som du inte är hemma och katter är mer ensam djur än om du haft hund t.ex! Men visst är det trist att behöva låta dom vara själv så mkt | |
| Caligatia | 2009-01-10 14:09 | |
![]() | Katter är inga flockdjur, till skillnad från hunden. En katt sover ungefär 28 timmar per dygn, så även om den varit ett flockdjur hade den nog inte lidit ändå. Skaffade en kompis till min katt. De blev inte alls det kompisar... :S De ägnade sig åt att helhjärtat hata varandra i en månad; nu gillar de varandra. Eller står iaf ut med varandra. Så det kan bli fel så med. (O tänk på att om du lämnar ny katt ensam med gammal katt kan det bli duktigt bråk) | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-01-10 14:10 | |
![]() | Bra jobbat att kunna sova 28 timmar per dygn.. ;) | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2009-01-10 14:11 | |
![]() | om man ändå finge göra det :D | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-10 14:11 | |
![]() | Hehe tycker inte 7 timmar ensam lät så farligt. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-10 14:12 | |
![]() | Känns mer som om man jobbar 28 timmar per dygn. Nån som har koll med folk som tror på reinkarnation vad man ska göra för att återfödas som katt? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-10 14:14 | |
![]() | Kan man bestämma sitt nästa liv själv? Jag trodde det bara blidde | |
| Nunnelunan | 2009-01-10 14:16 | |
![]() | Jag har tre katter och är hemifrån 8-10 timmar per dag (arbete). Det fungerar utmärkt och (fast de bara är flockdjur i inomhusmiljön). De har glädje av varandra, ligger tätt och värmer varandra och leker tillsammans, det vet jag. En kort period hade jag en ensam kille som då sprang omkring hela tiden och sökte och ropade efter en kompis. Det upphörde direkt då han fick en. Så jag tror att de flesta vill ha en kompis. Jag har siameser och burmor och har ingen erfarenhet av andra raser, exv birmor... | |
| Tess 08 | 2009-01-10 14:17 | |
![]() | Inte lider en katt av att vara ensam om dagarna. Vi har iofs två kator, men de lämnas ensamma om dagar, kvällar, helger (med någon som matar) och så... Mina katter är iofs utomhus ganska ofta | |
| XY_ | 2009-01-10 14:26 | |
![]() | Jag skulle skaffa en kompis. Det är en myt också att katter inte är flockdjur, det varierar mellan raser. I det vilda är lejon flockdjur men inte tigrar osv. Har du blandningar så har du faktiskt ingen aning utan får helt enkelt gå på individ (kan naturligtvis variera inom raser också). En kompis - även om det är nån man bara "står ut med", kan duga finfint när inte matte är hemma. Det är i alla fall min erfarenhet av mina abessinier - som iof är rätt uttalade flockdjur. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-10 16:10 | |
![]() | Det viktiga är tillräcklig stimulans. Om du spenderar två timmar åt din katt när du kommer hem är jag övertygad om att det räcker. De timmar du är borta äter och sover hon antagligen. Men om du gärna vill skaffa en kompis så rekommenderar jag en unge. Jag skaffade också en kompis till min katt. Det kunde jag lika gärna ha låtit bli. De tolererade varandra nätt och jämnt, förmodligen för att katt 2 var väldigt ung och bara hälften så stor som katt 1. Men i efterhand är jag övertygad om att katt 1 hade trivts bäst som ensamkatt. Men jag blev störtkär i katt 2 och vägrar göra mig av med honom... :) Nu får de samsas med fem andra också, dock i ett hus och stort revir. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-10 16:12 | |
![]() | Min katt mådde inte bra av att vara hemma ensam hela dagar, hon protesterade med att kissa i sängen o.s.v. När i skaffade en kattkompis upphörde detta, de ligger alltid tillsammans och sover i soffan (dock inte 28 timmar per dygn) | |
| le-lou | 2009-01-10 16:32 | |
![]() | Ägna 2 timmar åt en katt? Shit, mitt dygn skulle aldrig räcka till för alla (och allt det andra) i livet som måste fungera. | |
| PhoebeBuffay | 2009-01-10 16:33 | |
![]() | Hur mycket tid spenderar din katt med dig när du är hemma en hel dag? Inte så mycket va? Jag misstänker att hon eller han sover den största delen, äter och kanske pockar på lite lite uppmärksamhet. Så mitt svar är - nej kissen mår inte särdeles dåligt av att vara ensam när du jobbar. Men visst kan en kattkompis vara bra ändå! | |
| fairflower | 2009-01-10 16:44 | |
![]() | Har 4 norsk skogkatthanar, varav 2 kastrerade. En är ensamvarg men övriga 3 busar och leker mycket. Vanligtvis är det bra med minst 2 katter, om man inte har en utpräglad ensamkatt. | |
| le-lou | 2009-01-10 17:08 | |
![]() | Katter brukar vara "med" rätt så mkt liksom, man är hemma, de struttar omkring och ser märkvärdiga ut, men jag kan inte påstå att jag ägnar de särskilt mycket tid sådär, på tu man hand.... de verkar inte direkt ha behov av det själva heller. När de får ett litet behov av mig, som en lägst ner i rangen som jag då är, så hoppar de själva upp i knät och man får ynnesten att krafsa lite i pälsen på dem, och en gäspning - DONE- så sticker de ner igen. Lite annat med hundar, de går verkligen igång fullständigt på uppmärksamhet och lek och bus och kel. Ibland kan jag känna mig lite mobbad av våra katter nästan :). | |
| tipitina | 2009-01-10 17:14 | |
![]() | Har lämnat våra katter ensamma iaf över helgen. Har bara sett till att någon byter vatten och matar dem. Tror inte att det går någon större nöd på dem... | |