Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 638 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Slowpoke82 | 2009-01-14 20:19 | |
![]() | Terroristerna sa ja! Enligt tv4 så ska Hamas nu gått med på vapenvila. T.o.m. de började väl till slut tycka att det blivit för många egna döda och kände säkert trycket. Fast som vanligt lär de väl bryta den inom kort igen och fortsätta med sin raketbeskjutning av Israel. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-14 20:30 | |
![]() | Har Israel kapitulerat? | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-14 20:32 | |
![]() | Well slowpoke. Vilka som är terrorister kan man säkert tvista om iof.... | |
| emman | 2009-01-14 20:34 | |
![]() | frågan är hur alla världens ledande tidningar helt kan ha missat denna 'nyhet' som tv4 framfört? Hittar inte ett pip om att Hamas skulle ha gått med på vapenvila. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-14 20:36 | |
![]() | Men om terroristerna har gått med på vapenvila så måste det väl handla om att det är Israel som har gjort det? nåra andra terrorister finns inte i den här frågan! | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-14 20:37 | |
![]() | Risotto, jag tror nog att det finns ett gäng människor som tycker att du har fel också ;-) | |
| emman | 2009-01-14 20:37 | |
![]() | så sant som det är sagt, risotto | |
| emman | 2009-01-14 20:38 | |
![]() | Slowpoke82: så du menar att Israel _inte_ skulle ha för vana att bryta vapenvilor? | |
| bove | 2009-01-14 20:39 | |
![]() | För övrigt bröt inte Hamas någon vapenvila, den löpande tidsfristen för vapenvilan gick ut och den förlängdes inte eftersom Israel konsekvent bröt mot avtalet som den byggde på. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-14 20:40 | |
![]() | Vem som bryter mot vad är nog inte så klart. Det enda som är klart är att det fins för många krigiska människor i båda lägren. Man kan ju bara fundera över hur dom någonsin ska hitta en fred, men det hoppas jag verkligen för alla inblandade såväl palestinier som israeler.. | |
| Slowpoke82 | 2009-01-14 20:41 | |
![]() | Men Betapet är väl dock oxå ca 95%-igt pro-palestinskt.. Ensidigare sida får man leta efter | |
| Slowpoke82 | 2009-01-14 20:43 | |
![]() | Av inläggen att döma alltså.. | |
| emman | 2009-01-14 20:43 | |
![]() | "Hamas har nu sagt ja till Egyptens plan för eldupphör i Gazakriget, uppger Spaniens utrikesminister Miguel Ángel Moratinos och anonyma diplomater i Kairo. -Vi har fått ett ja från Hamas och väntar på svar från Israel, säger en diplomat till AFP, och tillägger att Israels sändebud Amos Gilad landar i Kairo på torsdagen." nyhetskanalen.se/1.8..._v apenvila | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-14 20:45 | |
![]() | hakwa, saken är inte så mycket att diskutera. Att vara terrorist betyder att man terrar andra människor inte att man försvarar de sina. Att jänkarna med busken II i spetsen har lyckats förvränga begreppet så att det numera förknippas med frihetskämpar får du ta på ditt eget ansvar. Det är synd när språkbruket förfalskas och folk köper det som övermakten säger. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-14 20:45 | |
![]() | Är man pro-palestinsk för att man inte ensidigt tycker att någon är skyldig Slowpoke. Tyckte nog att ditt inlägg andades lite väl mycket pro-israel. Även i ett större perspektiv brukar det gamla talesättet: Det är inte ens fel att två träter gälla... | |
| bove | 2009-01-14 20:45 | |
![]() | Slowpoke82: Nä tacka vet jag flashback och andra mer sansade forum, eller? Betapets forum tillhör nog de med mest blandade åsikter bland deltagarna. Att de flesta här står på Palestinas sida har nog snarare att göra med att den absoluta majoriteten av allmänheten faktiskt gör det. | |
| Mårten | 2009-01-14 20:45 | |
![]() | Det är helt korrekt att det inte var Hamas som bröt vapenvilan. Det är dock den sionistiska propagandaversionen av händelseförloppet. FN-folket i Gaza sa också att det var så att Israel inte respekterade vapenvilan där (innan de slängdes ut) Hamas respekterade vapenvilan och sköt inga raketer under den tid den rådde, däremot bröt Israel mot den bland annat genom att i vanlig ordning lönnmörda folk inne i Gaza ("utomjuridiska avrättningar"), så Hamas såg inte riktigt vad det skulle ge att fortsätta ha vapenvila då den bara respekterades ensidigt. www.cspan.org/Watch/...HP -A-13884 (minut nio och framåt) | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-14 20:46 | |
![]() | Risotto, jag är dessvärre övertygad om att många Israeler anser att dom försvarar de sina, likväl som Hamas gör. Som jag sa innan. Jag tror inte att det finns EN syndabok och EN ängel här. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-01-14 20:46 | |
![]() | emman, TV4 <-> Bonnier <-> Israel? | |
| Snoosy | 2009-01-14 20:47 | |
![]() | Som jag sa tidigare idag. Nu har bin laden dykt upp igen.. Jag ämnde tom världskrig. Hur kan vi vanliga humanbeings låta det fortgå det som händer. Allt är ju redan bestämt. Fattar ingen det ?? | |