Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 638

Forumkategorier

Användare Inlägg  
L19732009-01-15 19:54
Antal inlägg: 667

Varför väljer du slumpad spelplan?
Detta har säkert diskuterats tidigare i forumet, men jag hittade inte det jag letade efter så jag startar en egen tråd...

Har observerat att oavsett vilket spelrum man går in i så är minst 90% av de skapade spelen med slumpad spelplan. Väldigt många har också hets/panik.
Så, till min fråga... VARFÖR?
Jag anser inte att spelet blir riktigt rättvist när det är slumpad spelplan eftersom poängen gör så mycket för ratingen.
Att spela hets/panik? Hinner ni med? Jag vågar inte ens testa panik för jag tror inte jag kommer att hinna lägga ett ord innan speltiden är slut.
Hur tänker ni?
/L

trashone - Ej medlem längre2009-01-15 19:56
Antal inlägg: 18678

Slumpat är roligast.

cogitoq2009-01-15 19:58
Antal inlägg: 24

jag spelar betapet för att det är spännade och kul, samt att jag får träna de små grå. Slumpad är helt enkelt roligast för mig.

Nattravn - Ej medlem längre2009-01-15 19:58
Antal inlägg: 9141

En liten teori jag har filat på lyder som följer:

*trumvirvel*

Det finns folk som inte definerar sin värdighet som människa genom sin betapetrank, utan bara spelar för skojs skull!1111 *chansar hej vilt*

Jollz2009-01-15 20:00
Antal inlägg: 673

Under mina många ratingkåta perioder blir det mycket slumpat/panik.

Jag skäms inte.

tilduskan - Ej medlem längre2009-01-15 20:01
Antal inlägg: 1208

för att det bara är ett spel och tur kan vem som helst ha!
dessutom det blir tråkigt att gå i samma gamla banor jämt jämt jämt....
man måste liksom våga lite och det är faktiskt taktik och tanke även i slumpad och panik och ja det finns tusen trådar i ämnet men varför inte en gång till....

kaparen - Ej medlem längre2009-01-15 20:03
Antal inlägg: 4805

Slumpat är kul. Mest för att det kan hända vad som helst och strategin sätts på svåra prov då gäller inte lägga ut brickor så motspelaren kan lägga ut på två röda och en gul
panik kan vara lite för snabbt för tröga mej ibland men å andra sidan blir hets nästan långtråkigt :)

Brittson2009-01-15 20:04
Antal inlägg: 467

Det är roligt att vinna så att man får högre rating, men som de flesta andra skrivit tycker jag också att slumpad spelplan är roligast. Visst kan man väl tycka att det kan bli orättvist, men den som ger sig in i leken får leken tåla... Hets väljer jag oftast för att det är tråkigt att vänta när motspelaren/motspelarna tänker.

Tess 082009-01-15 20:12
Antal inlägg: 18003

Helt klart för att slumpat är roligast!
OK, det kan bli lite 'orättvist' ibland, men det rättar oftast ut sig i längden... Man har alltid möjlighet att ta igen poängen.
Standardbrädan är för grå och förutsägbar, tycker jag...

ANDERStG2009-01-15 20:14
Antal inlägg: 7560

Nattravn> Det ar sant som folk kring 2000 sager.

Username2009-01-15 20:18
Antal inlägg: 76

Ibland skulle jag villja se hur poängen hade blivit om man spelat de andra " normala" spelplanerna.
Många gånger skulle man säkert vunnnit , då man förlorat på slumpat.

Tedacious2009-01-15 20:19
Antal inlägg: 1445

"snabb" är för snabbt för mig.
och slumpad undviker jag så långt som möjligt, av sama anledning som L1973

Nattravn - Ej medlem längre2009-01-15 20:22
Antal inlägg: 9141

ANDERStG: Kramisar.

Incognito2009-01-15 20:26
Antal inlägg: 133

Min åsikt är att slumpat enbart är orättvist i första draget (ibland) men därefter är den mest utmanande spelplanen där man måste vara både taktisk o strategisk. Det blir helt enkelt mer variation på slumpat bräde än på special- och standardbrädet. Vill man utveckla sitt spel bör man inte bara spela på standard och special utan även på slumpat bräde. Att spela hets/panik görs dels för att slippa uppenbara fuskare (som då förhoppningsvis inte hinner med med sina anagramprogram och andra hjälpmedel) och dels för att det också utvecklar spelsinnet. Att bli snabb på att lägga, se/hitta lägen och bilda ord (och det går att träna upp!!) har man igen när man spelar partier med mer tid, t.ex IRL.

Slumpat + panik = bättre scrabblespelare

L19732009-01-15 20:28
Antal inlägg: 667

trevligt med era synpunkter. Jag spelar också slumpad ibland, de gånger när jag tänker: "jag struntar i rankingen", men det jag noterar är ju att (och det är några av er som skrivit "det är kul" och "det är bara ett spel") man kan bli nekad att delta i ett spel på grund av sin rating så då spelar det ju roll ändå i slutändan... jag brukar pendla i rating mellan 1100-1300 ca.

deepa - Ej medlem längre2009-01-15 20:46
Antal inlägg: 1

Jag var länge rädd för slumpat. Kände mig överkörd och kunde inte se vad som kunde hända. Nu tycker jagattdet ör kul. men tycker ändå att klassikst har en skönhet och ett visst flyt som saknas i slumpat

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?