Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 665 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-16 21:10 | |
![]() | Dikt - The Natural Man Hmm, skrev precis en dikt på engelska... håll i hatten: The Natural Man ------------------ I Am The Natural Man. Indeed I am a natural man. Some proclaim me to be a rational man, some proclaim me to be an adult, some proclaim me to be my own insult. I am the natural man, yes I am. I'll be damned if I get condemned. I'll be damned if I do, yet I am doomed if I dont. I am spirited, blue-eyed and blond yet denied a place to belong, For this world is for the one who play the brainwashed song of "getting along" Indeed you stampeed in society's highlane of pain you increase your speed you run in tune of the chased creed. I am a natural man indeed for the future is impossible to forsse, lets see if the young once will belong to you or me. The Natural Man awaits thee. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-01-16 21:13 | |
![]() | Du verkar vara en mycket jordnära herre. Båda fötterna stadiga. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-01-16 21:16 | |
![]() | Fint skrivet! | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-16 21:16 | |
![]() | Jodå, tack =) Gillar dock att flyga. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-01-16 21:19 | |
![]() | Man måste våga använda vingarna ibland, även om benen är pålitligare. :) | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-16 21:21 | |
![]() | Tur att det finns hjälm :) | |
| Mouche - Administratör | 2009-01-16 21:23 | |
![]() | Mycket bra dikt tycker jag. Roligt att se verk som skapas av konstnärliga människor. Tack för det. Mouche | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-01-16 21:23 | |
![]() | Finns den på svenska också? | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-16 21:29 | |
![]() | anneli72, nä. men någon får gärna översätta den till svenska om dom vill. mouche, tack =) | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-01-16 21:41 | |
![]() | obskyrt. om jag ska ge någon form av konstruktiv kritik skulle det vara att se över användandet av 'proclaim' och kanske även att fundera lite på vad/om du vill säga (något) med dikten. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-16 21:48 | |
![]() | oeronbarn, obskyrt? :) Nu har vi visserligen åsiktsfrihet och det är något jag stödjer men rekommenderar du att jag skall skriva en tolkningsmanual? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-01-16 21:52 | |
![]() | Tar vi den här igen då: www.youtube.com/watc...mi YU5gCrFo | |
| Trökkadero - Ej medlem längre | 2009-01-16 21:54 | |
![]() | NameIsNobody: Inte dumt alls. You´ve got talent, boy. :-) | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-16 22:01 | |
![]() | Nattravn, haha, så passande! Trökkadero, dank jooo =] | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-01-17 00:37 | |
![]() | obskyr var kanske inte ordet jag sökte, snarare abstrus. men nejnej, ingen tolkningsmanual, det skulle förta lite av tjusningen. missförstå mig inte - poesi utan tvetydighet är oftast så gott som död. samtidigt är det några ställen som jag tycker är såpass diffusa att det möjligtvis skulle kunna bero på "syftningsfel" - kanske framför allt "you run in tune of the chased creed" och "young once will belong to you or me" (?) på plussidan gillar jag dock forsse som en bastard av force och foresee. Sen som den modernist-sucker jag är föredrar jag Eliots objektiva korrelat framför den Black Sabbathska pain-brain-estetiken, men det är en annan femma och en kluven bak. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-17 00:44 | |
![]() | Haha, nu snackar vi. Men måste du tolka det så dualistiskt mellan gott och ont / ont och gott ( Eliot / Black Sabbath) .-) Jag skriver oftast spontant och det är ju en stil för sig själv. Ibland blir det bildspråk, ibland sångspråk, ibland livetrams och forsse skulle va foresee =) | |