Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 648

Forumkategorier

Användare Inlägg  
las_vegas2009-01-18 09:42
Antal inlägg: 22

sämre rank
Varför är nästan alla rädd att möta motsåndare med sämre rank.Det är ju bara ett spel?varför ta det på allvar?Jag spelar för det är roligt tycker det spela ingen roll om jag förlora rank mot en som är sämre.Vad säger ni?

HannaDIF2009-01-18 09:44
Antal inlägg: 1

För mig speglar rankingen hur bra spelaren är och det är, tycker jag, roligare att spela mot de som ligger på ungefär samma nivå som mig. Ett spel ska ju vara spännande och jämnt helst.
Jag vill inte förlora massa rank och om jag förlorar mot en som har mycket sämre förlorar jag massa medan det inte är lika mycket om det är någon i min egen division.

Cirela2009-01-18 10:01
Antal inlägg: 35

Rankingne spelar inte alltid roll för man kan ha tur också jag brukar ligga runt 13-1600 och jag ar flertalet gånger vunnit över folk som har 3000 och ju snabbare spel man spelar ju mer man kan man vinna om den andra personen är seg på att lägga..

annica2009-01-18 10:04
Antal inlägg: 220

Oftast spelar jag mot vem somhelst men det är roligare om man får lite motstånd.

Skugga2009-01-18 10:41
Antal inlägg: 6559

Jag håller med HannaDIF, rankingen speglar alltför ofta hur bra spelaren är, jag har erfarenhet av att spela mot de med väldigt låg ranking, och upplever att risken att spelaren t. ex. avbryter spelet i förtid är större. Därför spelar jag helst med de som inte har mer än 200-300 lägre ranking än jag.

Femme_Fatale2009-01-18 10:54
Antal inlägg: 709

Jag spelar med alla....nekar ingen!

Välkomna till Data-Musen! =)

Visst är det så att man ofta förlorar poäng även om man vinner men det viktigaste är ju ända att få spela, vilket jag gör för att koppla av mellan varven.

För er som är nya i Musen, ta inte så hårt på att ni förlorar första gången. Tänk på vad många dataord du kan lära av någon med lite högre rank. Se det helt enkelt som övning, för vi vet ju alla att övning ger färdighet. ;-)

Göllefjön2009-01-18 11:14
Antal inlägg: 203

Personligen spelar jag med dem som har från hundra mindre i rank än mig och uppåt. Dels för att matcherna blir jämnare men också för att även om man vinner mot en person med låg rank så tappar man ranking.

Varför man spelar är olika, jag tycker att det är en utmaning att försöka höja sin rank, varför skulle jag då spela mot folk som har låg rank?

Femme_Fatale2009-01-18 11:22
Antal inlägg: 709

Självklart är det en utmaning att försöka höja sin rank Göllefjön, men det ena utesluter väl inte det andra =)

ALFASUD2009-01-18 12:18
Antal inlägg: 217

Varför skulle man inte kunna höja sin ranking för att man spelar mot någon med lägre rating? Det är klart att man måste vinna med mer, men det är inte svårare.

Jag spelar dock gärna med folk som har någorlunda hög rating för att inte bli anklagad för fusk, å andra sidan så har jag börjat spela mot motspelare från 1000 i rating och uppåt, och inte har det påverkat min ratingutveckling negativt :)

rosa_kanin - Ej medlem längre2009-01-18 12:19
Antal inlägg: 704

spelar mot nästan alla, vinner oftast ändå..:)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?