Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade71
Mobilspel
Pågående22 434

Forumkategorier

Användare Inlägg  
25ggr - Ej medlem längre2006-03-30 19:07
Antal inlägg: 43

Bara spela mot högre?
Har länge förundrats över varför vissa bara vill spela mot personer med högre rating än de själva. De startar spel där det tex. står 1800+ när de själva har runt 1700. Javisst, man får mer rating när man vinner, men varför inte kunna sträcka sig ialla fall en bit bakåt? Idag av nån konstig anledning så är ja väldigt irriterad över detta.

Jag vet faktiskt inte varför jag stör mig så hemskt. Kanske är jag på sånt humör idag.

Nån som har svar?
Ja det är ju ett väldans i-landsproblem, men skönt å skriva av sig=)
 
Jo-na-tan - Ej medlem längre2006-03-30 23:43
Antal inlägg: 1955

Håller med om att det är löjligt, det mesta man kan begära är väl sin egen rating gånger 1..
 
Femmy2006-03-31 00:05
Antal inlägg: 51

Jo, det retar mig också, vilket ofta faktiskt innebär att jag inte ens går in i sådana spel!
Ibland tänker jag att dom kanske menar sin egen rank, dvs att deras egen rank är högre än typ 1800+, men då finns det ju olika tolkningar och blir lite förvirrat.
Jag skriver själv ofta "Runt si och så poäng", men då verkar det ändå vara svårt för mig att "få napp" även av de som har ca 500 både lägre och högre än mig, vilket jag tycker är en helt Ok poängskillnad, för att matchen skall bli spännade.

Jo, det är nog ett typiskt I-landproblem :-) Och, nu har även jag skrivit av mig! :-)
 
Fjupplisa2006-03-31 12:32
Antal inlägg: 2010

Ok, det är lite deprimerande när ratingen sjunker, men jag nobbar iaf ingen, vare sig högre eller lägre rating. Den däringa ratingen går ju upp o ner iaf. Gäller det inte värre saker så....
 
Nadezjda2006-03-31 13:09
Antal inlägg: 6

Ja, vi behöver saker och ting att reta upp oss på ibland.
Själv retade jag upp mig väldigt när jag med rating runt 1100 skapade ett eget spel och fick napp av nån som hade runt 1900.
Snällt att han vill spela med mig, kände jag. Sen fattade jag. Han hade den dan rullat 7 ggr redan och det kändes som om han använde mig för att kunna rulla två gånger till och vinna överlägset och höja sin egen rating.
Hur ljusblå får man vara, kanske du säger till mig. Och så är det väl...
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?