Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 643 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Blind kräfta | 2009-01-20 13:59 | |
![]() | Flermansspel Fy vad jag stör mig på när man spelar på tre-fyra pers och personen/personerna som är före ens motståndare lägger upp heeeela tiden. Kan de inte tänka? Jobbar de i lag? Har ni några erfarenheter av detta fenomen? Berätta! | |
| Tess 08 | 2009-01-20 14:03 | |
![]() | Inte jag, men en i min närhet spelade på tre.. De två andra lade upp för varandra hela tiden och 'personen i min närhet' frågade till slut om de sattbredvid varandra.. Nej, var svaret, vi sitter mitt emot varandra... Deras spelplan gick alltså ut på att lägga upp för den ene som alltså vann ordentligt stort Själv spelar jag bara mot en motspelare... | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-01-20 14:07 | |
![]() | Blind kräfta, det kan nog kännas så ibland, men ofta spelar man väl på strategi, man har inflytande på nästkommande spelare och kan i viss mån använda denne för att blockera, öppna eller sabotera möjligheter för de andra. | |
| Blind kräfta | 2009-01-20 14:16 | |
![]() | Du, om du sett den spelare som lade upp hela tiden i min förra match så hade du inte ens insinuerat att det bara kändes så. | |
| Bitte - Administratör | 2009-01-20 14:34 | |
![]() | Rätt trist att diskutera andra spelare , eller hur,, om du har problem ta det med dom personligen eller med spelvärd, för alla kan ju klicka på dig och se vilka du menar Bitte | |
| krutmarie | 2009-01-20 14:41 | |
![]() | Blind kräfta var det därför du skrev jävla idioter i förra spelrummet? Kan förstå att man blir arg om det verkligen är så att dom spelar ihop, men det kan man ju egentligen aldrig vara helt säker på. Jag tror jag spelat på 3 ca 4 ggr och ibland kunde man få den känslan, men sen beror det ju på vem den tredje är, den kanske inte SER möjligheterna som den ger nästa spelare. Det finns vissa spelare som man ser dagligen vill ha igång ett 3-spel och då brukar jag kolla om det är samma "nick" som kommer in ofta. Skulle det vara så blir man ju misstänksam direkt. Kan det inte vara så att 1 person har 2 datorer bredvid varandra och 2 olika nick? Ingen aning, men den tanken har slagit mig. Då får den skitbra poäng på sitt ena och sämre på det andra. Det bästa är nog iaf att du spelar mot 1 person för att slippa samma sak igen. | |
| krutmarie | 2009-01-20 14:43 | |
![]() | Bitte, kan man det? Hade jag ingen aning om trots alla spel jag spelat. Trodde bara man kunde se sina egna med/motspelare. Man lär sig nåt nytt hela livet det är helt klart. | |
| Blind kräfta | 2009-01-20 14:50 | |
![]() | Blir inte bara irriterad på ifall folk spelar ihop, utan på att folk är så dumma att de dukar upp åt andra hela tiden, så jag förlorar. ;). Kan inte uppläggaren hamna före mig istället? Vore trevligare. | |
| krutmarie | 2009-01-20 14:54 | |
![]() | Det har du min fulla förståelse för :) | |
| Blind kräfta | 2009-01-20 15:09 | |
![]() | ;D | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-01-20 15:28 | |
![]() | Om man aldrig ska få diskutera ett spelfenomen eller en upplevelse med hänvisning till att andra kan klicka sig in i statistik som man inte kan radera och kontrollera, blir det kanske lite ont om saker man får diskutera, och torftigt dessutom. Vissa saker har man ju på sitt eget ansvar enligt reglerna att inte nämna, men därutöver ska man väl få dryfta en del utan att klä skott för andras nyfikenhet. Själv spelar jag sällan partier med fler än en motståndare åt gången. | |
| Blind kräfta | 2009-01-20 16:32 | |
![]() | Tack Q :) | |
| Bitte - Administratör | 2009-01-20 16:50 | |
![]() | Hur vet du att den personen dukade upp till den andra,, har du bevis för det ,, annars anser jag att man INTE ska komma med anklagelser * Diskutera andra personers regelbrott. Att diskutera hur andra medlemmar sköter/om de fuskar osv sig är inte OK. Detta skall tas upp med en spelvärd eller personen i fråga. Bitte | |
| Blind kräfta | 2009-01-20 17:24 | |
![]() | Bitte. Söta bitte. Jag menade att jag inte förstår hur folk tänker när de spelar flermansspel och lägger upp för personen efter. Det var bara en bifråga om andra trodde att folk jobbade i lag eller vad. Jag sade inte att det var så. Sluta vara så stel,,, | |
| Bitte - Administratör | 2009-01-20 17:32 | |
![]() | Men säger det IGEN kan du bevisa det du säger eller tror du bara,, ?? och förövrigt är jag INTE söta Bitte för dig Bitte | |
| Landead | 2009-01-20 17:54 | |
![]() | Haha! Ja, Bitte är lite stel... ;) | |
| gnill | 2009-01-20 18:02 | |
![]() | blind kräfta, om jag ser att motståndaren som är efter mig inte innehar förmågan att lägga bra ord, alternativt ligger långt under mig poängmässigt kanske jag bedömer att det är värt för mig att få 30 p och samtidigt bjuda näste man på ett upplägg som han/hon inte förmår utnyttja till fullo alternativt att han/hon ändå inte kan vinna över mig (medan de 30 p jag just fick kanske ger mig ledning över nästa spelare vilket jag behöver). Taktik helt enkelt. | |
| bove | 2009-01-20 18:02 | |
![]() | Visst förekommer det säkert att folk samarbetar men när man spelar tre eller fyra så tjänar du ofta på att bjuda på en öppning om du själv kan få höga poäng på ditt drag, i och med att det oftast bara är en utav dina motståndare som kan dra nytta av öppningen. Det är ren strategi, så det som ser ut som samarbete behöver inte alltid vara det. | |