Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade71
Mobilspel
Pågående19 277

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Maizena2009-01-23 08:00
Antal inlägg: 639

Silly Season ALLSVENSKAN 2009
Dåligt med fotbollsnack i forumet så nu startar jag försäsongstråden. Vad tror ni om ert lags chanser? Nyförvärv? Förluster? Spelschema?'

Diskussionen är nu öppen!

Själv ser jag fram emot stadshagen den 14 februari.
DIF-Sirius 10 minus grader snö och snålblåst, men det gör inget....det är det som är charmen med att vara sann suppoter!

Stefan_GL2009-01-23 08:01
Antal inlägg: 5

Haha... hade jag varit fotbollspelar i allsvenskan hade jag inte velat komma ut i europa pga pengar och bättre ligor utan för en varmare försäsong :P

bove2009-01-23 17:23
Antal inlägg: 1333

Som elfsborgare ser jag med stor tillförsikt fram emot säsongen. De nämnvärda som har försvunnit är Wiland, som kommer ersättas av andremålvakten Hassan, och Augustsson i mittförsvaret som kommer ersättas av Wikström från Gefle. Dessutom har vi värvat före detta IFK:aren Martin Ericsson, som kommer ta den offensiva mittfältspositionen, från Bröndby. Dessutom värvningar av några unga mycket lovande spelare från Superettan och Division I. Med förhoppningsvis både Anders Svensson och Ishizaki i matchform till premiären kommer vårt mittfält bestå av Bajrami, Svensson, Ericsson, Ishizaki och någon av herrar Danielsson, Ilola, Kurbegovic och Mobaeck, allsvenskans tveklöst starkaste mittfält. Alternativen på topp är Avdic, Berglund, Keene och nye Joel Johansson.

Redan förra säsongen såg spelet i perioder oerhört bra ut, men Kalmar var snäppet för starka. Med ett försvagat Kalmar och ett starkare Elfsborg i år är guldchanserna mycket stora. Övriga konkurrenter, där jag tror att IFK Gbg är starkast, räcker inte riktigt till.

skogstorparn2009-01-23 17:41
Antal inlägg: 2287

håller med dig bove,det kommer att stå mellan oss och blåvitt..
ser nästan FÖR bra ut om alla är friska..men en svensk försäsong på typ fyra månader lär väl ändra på det..

Maybach2009-01-23 18:05
Antal inlägg: 2664

Jag har sån sjuk allsvenskanabstinens. Läser varenda silly season-artikel och ser varenda intervju på svenskafans.com som finns. Nu tittar jag till och med på gamla 08 Fotboll-avsnitt för att stilla suget. Sjukt!

Nu har Bajen gjort sig av med både Erkan och Paulinho och dagens trupp är så kass så jag blir gråtfärdig. Tre bra spelare: Lolo, Charlie och Rami, men Rami är fortfarande under rehab.

Hoppas (och tror nästan) att vi värvar Rasmus Bengtsson! Och sen är det ju lite snack om Sharbel Touma och så men jag vet inte... Det behövs MINST två riktiga klassvärvningar för att vi ska hamna på övre halvan av tabellen 2009 tror jag.

skogstorparn2009-01-23 18:16
Antal inlägg: 2287

misströsta inte,maybach..kommer ihåg hur snacket gick inför 2001..

Tobbelille2009-01-23 18:22
Antal inlägg: 496

vet inte om det är bra eller dåligt men 9 av dom 12 första matcherna spelar Blåvitt i Gbg, 1 i Borås

NightRanger - Ej medlem längre2009-01-23 18:29
Antal inlägg: 1630

Maybach det kommer gå bra Monday och Armas kommer sköta sig bra Haris måste komma igång Davies och Paulse kommer sköta det bra Chanko måste va grym Rami kommer va bra i år
David och Emil komemr sköta det bra
jag längtar så jäkla mycket jag kikar också på alla övergångar några gånger per dag i dom flesta ligorna

NightRanger - Ej medlem längre2009-01-23 18:31

Gaete Sema Helg Törnstrand

men bara tre forwards i nuläget upp me Sosseh om vi inte hittar någon bra snart

Maybach2009-01-23 18:34

Haris kommer aldrig få sitt genombrott... Och Paulse är kass. Dom där fyra namnet i senaste inläggen är ju inget att falla tillbaka på direkt heller...

king_karhu2009-01-23 18:43
Antal inlägg: 38

själv är man djurgårdare, och jag kan inte säga att mittfältet är mycket att hurra för, sjölund är ju motorn, bara han får spela där och inte som ytterback, vilket han gjorde i alldeles för många matcher under tomtarna siggi och pauls ledning. En ny anfallare, en offensiv kraft på mittfältet och låta magnusson vara ordinarie i mittlåset där bak, det är vad jag önskar! Johannesson och Kuivasto måste fan rycka sig i kragen, så usla som de var förra säsongen! Har inte fixat ny säsongsplåt pga det usla spelet som varit, återstår att se om man ångrar det under Lukic och Jeglertz ledning...

NightRanger - Ej medlem längre2009-01-23 18:44

Haris kanske inte får sitt genombrott men han kommer göra det bättre än vi tror tror jag

Gaete är bra .Sema han kan kuta på en match om han vill såg jag redan mot Elfsborg borta förra säsongen men tyvärr utan att får till nåt riktigt bra Törnstrand kommer sköta sig bra . Helg jo han spelar för lite för att jag ska veta men han kan bli bra i år . Paulse är inte dålig men komemr va bra i år smälla in några bolalr davies kommer göra målen om han inte försvinner

jag är positiv oavsett hur lget ser ut man kan inte döma ut ett lag innan säsongen börjat

Maybach2009-01-23 18:49

Det enda jag minns av Maic Sema är när han fick spela från start och i 90 minuter mot Elfsborg borta. Det kan ha varit den sämsta fotbollsspelaren jag sett. Och säg mig en enda bra sak Paulse gjorde under 08 förutom nednicken till Sulan i länsderbyt.

Jag är trött på alla talanger och okända namn. Det som behövs är erfarenhet och kvalitet.

Tobbelille2009-01-24 17:11

Blåvitts första träningsmatch för iår avklarad, 0-0 mot Stabaek

Maizena2009-01-24 20:46
Antal inlägg: 639

Var du där tobbe?

NightRanger - Ej medlem längre2009-01-24 20:50

Maic Sema mot Elfsborg borta avr en av dom me mest energi i den matchen men fick inte ut så mycket
vad jag såg så på Paulse kan det bara bli bättre men han var ju inte sämst han kan ju iallafall ta emot bollen
Charlie är en bättre bollmottagare han tar emot bollen och atr ett litet ryck och skapar nåt

NightRanger - Ej medlem längre2009-01-24 20:51

Charlie är en bättre bollmottagare är folk tror han tar emot bollen och atr ett litet ryck och skapar nåt

Maybach2009-01-25 02:08

Han är grym. Får se om han lyckas komma förbi Max von Schlebrügge och måla mot Sverige i nattens vänskapsmatch landslagen emellan... =)

Tedacious2009-01-25 02:39
Antal inlägg: 1445

Ingen uppfattning alls om Mikael Stahre, men jag tror nog atth an ska kunna lyckas bra. personligen var jag helt emot sparkningen av Rikard Norling, men jag stöder nu Mikael och hoppas att han gör det som behövs.
Kritiken lär vara hård om det inte går bra dock.

Tobbelille2009-01-25 13:05

nej Maizena jag va tyvärr ej på plats, får vänta till den 13feb innan jag får se första matchen iår

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?