Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade35
Mobilspel
Pågående19 769

Forumkategorier

Användare Inlägg  
yayasout - Ej medlem längre2009-01-23 11:03
Antal inlägg: 1408

Botox i medicinskt syfte?
Finns det någon här som använt botox i medicinskt syfte? Hur har du i såfall upplevt eventuella biverkningar och resultat? Vill du inte svara här får man gärna pm:a.

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-23 11:16
Antal inlägg: 2414

yaya: min kompis hade extrem handsvett (ja det var rent äckligt) hon fick botox i händerna och ja, det fungerar. Händerna blev torra i början, samt bedövade. Men de rekommenderar nog 2-3 behandlingar, för jag tror det kan komma tillbaka.
Konstigt att det ska behövas, men bra att det fungerar för handsvett är verkligen pinsamt, man vet ju vad mottagaren tänker: "rör mig inte"

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-23 11:17

tror inte ens hon betalade för det utan fick det som remiss för abnormitet

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-23 11:18

sen var hon ganska manisk i perioder också, vilket kan höra ihop med svettningarna, samt den medicin hon äter

Maja G2009-01-23 11:20
Antal inlägg: 10730

Då jag jobbade som personlig assistent så var jag med min brukare då hon fick botox i sina armar för att få henne "mjukare" och rörligare..
Det hjälpte lite grann, men inte så länge...Hon fick behandling var 6e månad..
Min brukare tyckte det var väldigt smärtsamt att få botox..

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-23 11:22

det är ju ändå ett gift, man kanske ska vara försiktig

Maja G2009-01-23 11:27

Visst är det ett gift, Saga-li, men det är väldigt effektivt i medicinskt syfte..Sedan fattar jag inte dom som sprutar in botox i läppar odyl..

Yaya: Någon biverkning såg jag inte på min brukare, nu är det många år sedan jag jobbade som pers.ass..

yayasout - Ej medlem längre2009-01-23 11:31

Tack för svaren. Visst är det ett gift! Man använder det mycket som behandlig vid bla. spasticitet. Hör allt fler som använder det på sina barn, självklart i medicinskt syfte. Men man hör inget om hur smärtsamt det kan vara. '

Maja G2009-01-23 11:47

Yaya, smärtan kan ju vara väldigt individuell...Din flicka verkar ju vara väldigt smärttålig och envis...Så det behöver ju inte göra ont!
Min brukare var ju en kvinna i 30-årsåldern...

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-23 11:48

smärtsamt och smärtsamt det är väl nålsticken som gör ont? de stack säkert 20 gånger i vardera hand på min kompis, de delade upp i rutor. Hon hade jämna stickmärken över hela handflatorna

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-23 11:48

skulle inte använda det på mitt barn iaf
tror det finns alternativa metoder

Maja G2009-01-23 11:50

Jag vet inte själv, Saga-li, men min brukare sa att det gjorde ont både vid sticken och då botoxen kom in..Det sved väldigt!
Men som sagt var innan, det beror väl på hur hög smärttröskel man har!

Maja G2009-01-23 11:52

Fast det kan du ju inte säga Saga-li...Har du barn med spasticitet?

Jag skulle aldrig använda botox till skönhetsförändringar( eller skönhet o skönhet???:)

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-23 11:52

ah ok.

Jag menar måste ungen "vara mjuk" som alla andra, men med gift i kroppen, vilket man inte har tillräckligt med forskning på hur det yttrar sig i framtiden
eller
stelare, men giftfri? jag tror på träning
yoga, massage etc.
men jag har ingen erfarenhet av handikappade barn, dock en kompis med nervskada från 2 års ålder, de sa hon aldrig skulle kunna gå eller prata osv, vilket hon kan
allt med alternativa metoder - utan gifter

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-23 11:54

min son är "normal" enligt norm och vi lät honom inte få ens vahetere sånhär vaccinering, inga sprutor ingenting.
Han är 8 år idag och HAR ALDRIG VARIT SJUK!
mer än förkylning. Dessutom var han vegetarian 2 första åren samt ammades i 13 månader.

yayasout - Ej medlem längre2009-01-23 11:55

Jag kommer undvika detta in i det sista, tro mig. Men vissa nätter lider hon fruktansvärt av sina spänningar och det är outhärdligt att inte kunna göra något. Det är vanligt att använda botox på barn med CP av många anledningar. Att slappna av är en av dom.

Förutom sticken som självklart smärtar är jag nyfiken på att höra om biverkningar. Många föräldrar får nämligen inte hör om dom fören efteråt.

Maja G2009-01-23 11:55

För att kunna göra massage eller yoga så kan du inte vara spastisk..Man kan inte tvinga fram böjlighet hos en som är spastisk, det kan gå riktigt illa..

Men med botox så kan du tillämpa andra träningar osv...

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-23 11:58

yaya: du får nog söka på andra forum angående detta. Förstår det är en knepig sits. Jag skulle nog ändå säga nej. Kolla efter naturliga metoder.
Kramperna är ju symptom på något annat. Känsloyttringar? Ta reda på den djupare betydelsen.

Maja G2009-01-23 12:00

Tyvärr så har jag inte hört några biverkningar Yaya...Vilka har du hört?

Har du hört talas om "MoveandWalk? Det har du säkert..

Min brukare gick på det i ca 1/2år och vi var med henne där ( det var i Nässjö då)
Det är ovanligt, hos en som har ett multihandikapp i vuxen ålder, att få gå där..men hon försökte iaf...
De är ju väldigt duktiga med CP-skadade barn...Sedan är det ju många som ifrågasätter deras metoder, men de har ju hjälp många..
Det finns en film som jag nu inte kommer ihåg..Handlar om en man som har tränat där o klarar sig ganska bra nu..

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-23 12:00

bah
mediciner har jag aldrig trott på
blir bara upprörd
Kan ju berätta att läkaren angående vaccinering berättar att vi vaccinerar för mkt i sverige och att det fnns en risk att barnet blir skadat.
Som kompisen med nervskadan, inträffade vid 2 år ålder, EFTER VACCINERING!
Vill du skada ditt barn?
Gå till läkaren.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?