Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 696

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Curly Girl - Ej medlem längre2009-01-25 11:37
Antal inlägg: 159

Telias fakturakundtjänst
någon som har ringt till telias fakturakundtjänst? Va tycker ni, är de till någon nytta?

Limerick - Ej medlem längre2009-01-25 12:40
Antal inlägg: 4099

Nix.. de fortsatte hävda att jag skulle betala min faktura alldeles utan deras ekonomiska hjälp.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-25 12:42
Antal inlägg: 7605

Jag har tyvärr bara dåliga erfarenheter av Telia/Sonera. Har svårt att komma på något företag som är mindre serviceminded.

Ordgräwaren - Ej medlem längre2009-01-25 12:47
Antal inlägg: 744

mommesfrites, skriver upp i almanackan:
"Höll med mommes helt och hållet, strax före kl ett 090125"

pennyjenny2009-01-25 12:48
Antal inlägg: 528

Jag vill minnas att det gjorts en undersökning som kommit fram till att Telias kundtjänst är en av de sämsta.

Sotis20082009-01-25 12:52
Antal inlägg: 2

Jämfört med comhem är Telia utmärkta!

ewaleena - Ej medlem längre2009-01-25 13:09
Antal inlägg: 1977

Telia har aldrig varit bra någonsin..
Jo, en gång på 80-talet när undertecknad jobbade på dåvarande Televerket och det inte var ett central placerat callcenter som svarade, utan man hade ett hum om vem Kalle Svensson var när han presenterade sig och ville ha hjälp med något!! Det var tider det! :D

Sotis20082009-01-25 13:11
Antal inlägg: 2

även förr var det bättre förr...

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-25 13:15

Historiska händelser är alltid värt att lägga på minnet.

Nej men allt som har haft med telia att göra, från deras ruttna stolpar och hängande ledningar här, vilket nu till slut optimal telecom har åtagit sig att byta ut, till svårt att få kontakt med telias personal, som när man äntligen får tag i dem är ointresserade, oartiga och rent oförskämda.
Vi har i omgångar varit utan fast telefon långa perioder och det p g a ovan nämnda problem. Mobilnät har vi ö h t inte haft här i Norrlands glesbygd. Vi har varit insnöade och sjuka utan telefon. Efter 11 dagars avbrott i november 2006 funkade ändå telefonen, när min syster ringde och berättade att mamma nyss hade dött. Det kunde den lika gärna inte ha gjort. Samtidigt hade jag mina tonåringar utspridda på gymnasier och universitet och det känns för djävligt att de inte kunde få tag på sina föräldrar.
Droppen var när jag ville byta operatör på min mobil, som ändå bara funkar söderut och utefter kusten. Telia ville inte låsa upp den. Damen på kundtjänst tyckte t o m att jag kunde kasta mobilen i sjön och köpa en ny. Efter en del samtal skulle teliabutiken kunna hjälpa oss vid ett personligt besök. Närmaste teliabutik ligger 215 km härifrån.
Nå, vi hade ärende i stan och gick på teliabutiken men de fick ändå inte loss abonemanget, utan en vän på universitetet fick hjälpa oss.
Vi har hotat med Sverker Olofsson och polis. I tidningar och radio västerbotten har vi klagat och jag lovar att även i fortsättningen ge telia dålig reklam så mycket jag orkar.

Eiram622009-01-25 13:22
Antal inlägg: 63

För att inte tala om dålig service som Telenor har, alltid minst en kvarts telfonkö!

Pottränad - Ej medlem längre2009-01-25 13:28
Antal inlägg: 4315

Åh, jag har vunnit mot Telia!
Ska snart trycka upp diplomet.
Den historien finns nedtecknad...ska leta reda på den...återkommer :)

Pottränad - Ej medlem längre2009-01-25 13:31
Antal inlägg: 4315

Jo, sähär gick det till, kan man tänka sig! :)

Med posten kommer ett brev från Telia. Det andas räkning lång väg och mycket riktigt är det en sådan. Öppnar iaf och konstaterar att 831 kronor inte var så värst mycket.
Det är när jag ögnar igenom specifikationen som jag får hicka.
3 samtal är ringda.
Herrejesus, först då inser jag att det inte kan gälla det fasta abonnemanget, utan måste röra sig om det mobila.

Jo, trots att jag använder mig av kontantkort har jag fått en mobilräkning på 831 kronor. För tre samtal på drygt åtta minuter.
Då går nästa ljus upp. Det innebär att de inte kan ha ringts inom Sverige, utan på något mirakulöst sätt ha blivit ringda när jag var i Jugoslavien i somras.
Eftersom jag ALDRIG ringer eller tar emot samtal på mobilen när jag är utomlands, utan enbart använder mig av SMS-tjänsten slänger jag mig på telefonen (den fasta hehe) och ringer upp kundtjänst.

Efter trehundra knapptryckningar hörs äntligen en röst. Jag presenterar mig, lämnar fakturanumret och säger som det är "Jag har fått en felaktig räkning från er".
Kan riktigt höra hur kvinnan i andra änden av linjen fnissar till. Jojo, den har hon ju aldrig hört förut. Lycka till din dumma kund, känn dig blåst!

Och det är nu det roliga börjar. Tills nu har jag lyckats hålla mig lugn och sansad. Talat om för kvinnan att jag varken är blind eller döv. Att jag mycket väl vet hur hutlöst jäkla svindyrt det är att ringa till och från mobil i utlandet och därför medvetet undvikit det. Hon hummar lite och jag frågar henne vilka nummer som min mobil helt på egen hand tycks ha ringt upp.
"Jag ska kolla, får jag be dig dröja" säger hon och sätter mig på hold.
Tre minuter senare får jag svaret.
"Afganistan"
På en tiondels sekund stiger min puls från 90 till 179.
"AFGANISTAN ?!?!?!?!????"
"Ja, det är två samtal till Afganistan och ett samtal till en svensk mobil. Det till den svenska mobilen är dock bara på en sekund"
"Ursäkta så otroligt mycket, men jag vill hemskt gärna veta vem i Afganistan jag har pratat med?" fortsätter jag, inte utan visst flås i rösten.

När kvinnan återkommer blir det ännu mer surrealistiskt.
"Du har ringt till en satellittelefon i Afganistan".
"Satellittelefon?!?!?! I Afganistan?!?!?!?!" nästan ylar jag.
"Ja, säger kvinnan. Du har ringt till samma satellittelefon vid två skilda tillfällen".
"You gotta be fuckin kiddin me. Ser jag ut som James Bond?" frågar jag henne.
Utan att få något svar.

Vid det här laget ser jag framför mig den grymma insändare jag ska skriva till någon blaska. Där jag fullständigt pulvriserar Telia. Jag tar mig en jättebamsesnus, ett gäng djupa andetag och lyckas faktiskt få ner pulsen något.
Sedan försöker jag på bästa sätt förklara för kvinnan det fullständigt ologiska i att jag vid två skilda tillfällen skulle ha ringt en satellittelefon i Afganistan, från min mobil när jag befinner mig på semester i Jugoslavien.

Och under över alla under!
Kvinnan inser till sist hur absurt det är, bestämmer sig för att makulera räkningen och skicka en ny.
Hon var dock mycket nogsam när hon påpekade att detta var en engångsföreteelse.
De brukar inte makulera räkningar på det sättet.
Jag var dock lika nogsam när jag påpekade att den gången jag verkligen behövde ringa en satellittelefon i Afganistan, hade jag nog lite större problem än en galen Teliaräkning.

*Pustar ut och chillar ner*

pensionären2009-01-25 13:48
Antal inlägg: 258

Har nog ringt 30 gånge till Telia sen i början av oktober. Vi bodde i hus och hade telia bredband och telefoni, vi flyttade till en bostadsrätt i början av oktober, sa upp mitt arbonnemang i god tid hos Telia. Där vi nu bor har bostadsrätten kopplat in fibernät och IP telefoni som innebär att arbonnemanget ingår i våra hyra, vi betalar endast för samtal, men får fortfarande arbonnemansavgifter från Telia, får till svar att betala så ska dom redigera på kommande samtalsräkningar, varför ska vi ligga ute med pengar? blir snart tokig

Curly Girl - Ej medlem längre2009-01-25 13:49

Pottränad de du fick kallas en förstagångs rekalmation. Anledningen till at vi går så är för att de tyvärr förekommer folk som ljuger både om de ena och andra. En förstagångs reklamation skrivs noga upp i din kundbild och händer det igen går vi vidare med ärendet och gör diverse mätningar som kostar jättemycket. Visar de sig att de faktiskt är du eller att du haft någon som varit på besök som ringt får du stå får kostnaden. det gäller även om du haft telefonen i fickan utan knapplås o kommit imot fel knappar så numret blir slaget.

Jag jobbar själv på telias fakturakundtjänst och tycker de var intresant att höra va ni skriver, hehe ja vet ju va många säger i telefonen och vissa är små guldklimpar värst är medelåldersmän i stockholm som kan allt själv. Alla som inte ser sida 2 på sin faktura :S. Jag försöker alltid att vara trevlig men vi tar inte skit så är det. Sedan så är det mycker säkerhets "lagar" som folk ibland stör sig på men jag får inte berätta saldo,ta bort koder eller ge ut OCR -numer i teleonen. Jaja tack alla söta kunder och hoppas ni andra som tyvärr fått tag i dåliga handläggare kom till någon bra tillslut, och ni som är skiter tack desamma till de ni brukar säga ;)

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-25 13:53

Inte konstigt att kundtjänst inte funkar, när det sitter arroganta personer där som inte ens kan skriva.

Curly Girl - Ej medlem längre2009-01-25 13:55

pensionären - Hej det är för att systemet som skapar fakturorna avslutar först på avslutningsdagen, tex om du avslutar Bredband 5 april och fakturan är skapad 1 april o den gäller 1 - 30 april så ska du ju bara betala 5 dagar. Det finns då 2 alternativ antingen betalar du hela fakturan och ca 2 veckor efter urkopplingsdagen skickas en kreditfaktura och ett utbetalningskort. Eller så ber du att vi flyttar fram förfallodagen så kreditfakturan hinner skapas, den kommer som sakt va ca 2 veckor efter urkoplingsdatumet. Har du då den första på 200 kr o får en kredit på 150 så betalar du 50 med samma OCR nr som du har på första fakturan.

Limerick - Ej medlem längre2009-01-25 13:55
Antal inlägg: 4099

Men snälla Mommes!
Skulle Curlys inlägg vara ett tydligt bevis på arrogans så undrar jag om du verkligen mött nån som är arrogant.

Curly Girl - Ej medlem längre2009-01-25 13:58

Mommes jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag har dysleksi. Hoppas du kan förlåta en idiot som jag.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-25 14:06

Curly Girl, jag har nära vänner med läs- och skrivsvårigheter. Har absolut inget emot dem eller dyslektiker i allmänhet men jag har mycket emot telias kundtjänstpolicy. Ni finns ju inte för att tillmötesgå och hjälpa era kunder, utan för att undvika kostnader och misstänkliggöra alla problem som dyker upp.
Läs gärna mitt längre inlägg här ovan. Vi har till slut fått hjälp och ekonomisk kompensation men inte tack vare telia, som hade ansvaret, utan av andra instanser.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-25 14:08

Och min senaste poäng var, att har man ett jobb som kundhjälp, borde man ha en mera ödmjuk och serviceminded inställning och behärska språket.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?