Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dr Sallasso - Ej medlem längre | 2009-01-25 15:53 | |
![]() | Trummissar Liten tråd om trummisar Vilka e bra Jag gillar Al Jackson o Charlie Watts | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-01-25 15:57 | |
![]() | Jag gillar Jocke, min granne som är trummis. :) | |
| malekhamoves | 2009-01-25 15:59 | |
![]() | Ben Perowsky, Joey Baron, Gene Krupa och Todd Trainer... är några. Skall grubbla fram fler bra batterister senare :) | |
| malekhamoves | 2009-01-25 16:01 | |
![]() | Sergio Ponti är oerhört duktig. | |
| onetrickpony | 2009-01-25 16:10 | |
![]() | Oj det finns ju så många. Jag gillar mig själv, alltid en början... Men Levon Helm, Elvin o Jim Keltner är heeelt okej dom också. Oooo å Jay Belarose som spelar på Krauss/Plant-skivan o med Madeleine Peyroux. Han har snärt i svänget, det tycker jag är bra. ;) | |
| malekhamoves | 2009-01-25 16:13 | |
![]() | Blake Fleming också... Så, nu har jag "namedropat" färdigt :P Ah, Jim Keltner <3 | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-25 16:43 | |
![]() | Mina favoriter är Neil Perth (Rush): se.youtube.com/watch...re =related och Cozy Powell (Rainbow, Whitesnake etc): se.youtube.com/watch...yN 8XnFEMVM | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-25 16:45 | |
![]() | *Neil PEART heter han :-) | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-25 16:53 | |
![]() | DragonForce egen David Mackintosh är duktig snabb me Sabatons trummis Daniel Mullback var ju sveriges snabbaste för ett år sedan min egen favorit är Yoshiki i X Japan han är trummis och pianist kör me slår hårt på sina specialtllverkade trummor | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-01-25 17:07 | |
![]() | Anders Johansson | |
| Dr Sallasso - Ej medlem längre | 2009-01-25 17:26 | |
![]() | Levon Helm glömde honom Janne Loffe e ju såå bra oxå | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-25 17:38 | |
![]() | Loffe spelar bland annat på denna låt: se.youtube.com/watch...vV J0wcS4kY En sång som ju Agnetha Fältskog gjorde en nyinspelning av för några år sedan. :-) | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-25 17:42 | |
![]() | nightranger;frågan är om dragonforce verkligen spelar så snabbt?har du sett dom live? | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-25 17:44 | |
![]() | Jaha, är det hastighetstävling? ;-P | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-25 17:47 | |
![]() | DragonForce är inget Liveband det har sagts och pedaler som dubblar hastigheten och sånt finns så men Herman Li ich Sam Totman är erkännt snabba gitarrister av massa människor tex Metallicas trummis Lars Ulrich har sagt det David Mackintosh är en snabb trummis det är han det ser man på hans trumsolon på youtube | |
| Dalkullan | 2009-01-25 17:48 | |
![]() | Usch Robban...det här börjar nästan bli otäckt...detta sa jag till gubben för ett tag sen: -Det finns en tråd som handlar om trummisar, du borde lägga in en länk till Neil Peart. (Rush är hans största idoler) ;-) | |
| Mårten | 2009-01-25 17:52 | |
![]() | Eldon Hoke är väl min idol bland världens trumslagare, även om han tragiskt nog är död nu. Jag har annars ganska svårt att uppskatta trummor, och jag har ingen förståelse alls för hur man kan avgöra om en person som Charlie Watts är duktig eller ej eftersom jag aldrig hört honom spela något som inte en chimpans med stelopererade handleder skulle kunna upprepa. Tävlingar som "Sveriges snabbaste trummis" är ju också något missvisande. Speciellt som priset i den tävlingen som tydligen han i Sabaton vann var "48 par trumpinnar", alla någorlunda etablerade trummisar är väl redan sponsrade och lär väl inte ha någon större motivation att ställa upp i en sådan tävling. Varje person med någon form av musikalisk talang borde ju rimligen vara ganska självmordsbenägen efter bara några dagar ihop med Sabaton. Den enda måttstock för trumslagarkompetens jag kan erkänna är annars att kunna spela kluriga saker när det går jättefort, som Hellhammer gjorde på Mayhems De Mysteriis-skiva, förmågan att kunna trumma fort och samtidigt göra något annat, till exempel sjunga som Eldon Hoke gjorde, eller personer som kan spela in trummorna till en hel skiva utan omtagningar, utan att höra några andra instrument under hela inspelningen, som M.Belphagor gjorde med senaste Ofermod-skivan. | |
| vemvonhelst | 2009-01-25 17:55 | |
![]() | instämmer med Robban och adderar John "Bonzo" Bonham, rätt ska vara rätt | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-25 17:56 | |
![]() | Dalknullan: Gubben här ovan har bra smak - på alla områden. :-D | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-25 17:56 | |
![]() | X Japan Yoshiki får bli mitt val på bästa trummis och min favorittrummis är han också måste jag tilllägga han är grymt bra pianist och sen komponerar han kalssisk musik också och dirigerar med | |