Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 726 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| safir1 | 2009-01-26 17:01 | |
![]() | Frågor om Alkoholmissbruk Hej Jag skulle vilja ha vanliga "tonårsfrågor" ang hur man kan leva med missbruk och hura man tänker, Är till ett skolarbete | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-26 17:14 | |
![]() | bah fel ställe | |
| rufs | 2009-01-26 17:18 | |
![]() | vad vill du veta? tänker man över huvud taget när man är tonåring? Jag är ingen tonåring och ingen missbrukare men har en dotter som är det så något kan jag nog ge dig svar på efter 10 års jakt i rännstenen... | |
| safir1 | 2009-01-26 18:16 | |
![]() | Jag skulle vilja veta vad ungdomar funderar över typ varför blir man missbrukare älskar man sina barn mindre än drogen osv vanliga simpla frågor | |
| idolennicko | 2009-01-26 18:20 | |
![]() | Jag e ju en ungdom. Öl e ju gott :) Men missbrukare vet jag inte om jag har tänkt på o bli. dom som e det eller funderar på det i tonåren. Känner en so me missbrukare typ. Han dricker en hel del. han har det inte det bästa livet hemma direkt. Är han ue me kompisar så dricker han så han får ha lite kul o slippa alla problem hemma. Det e synd för att det har börjat bli en vana :S Kan inte säga att jag e kompis med den här killen heller, men detta vet jag, det e en kompis kompis o detta vet jag :) Skulle inte äns tänka tanken att bli missbrukare. | |
| Billan_85 | 2009-01-26 18:29 | |
![]() | Min far är missbrukare (alkohol och amfetamin). Han sa en gång när han var hemma på permission (nyktert tillstånd) att han alltid älskat oss (mig och mina syskon) och kommer alltid att göra det men att drogerna kommer i första hand för att han bara måste ha det för att inte göra oss mer illa än vad han gör när han missbrukade. Det han menade var att han var rädd att göra oss illa när han hade abstinens, därför det var svårt att träffa oss i nyktert tillstånd. Frågan jag ställde var varför han inte kunde lägga ner "skiten", för vår skull.. Behövde inte ställa fler frågor eftersom jag fick svar på de mesta som rörde sig i skallen. Jag var 16-17år när jag frågade. | |
| Billan_85 | 2009-01-26 18:31 | |
![]() | Hans, många andra i släktens o vänners anhöriga har avskräckt mig från narkotika och gjort mig mer medveten om hur fel det kan bli. | |
| idolennicko | 2009-01-26 18:31 | |
![]() | ååå va hemskt :S | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-26 18:32 | |
![]() | Billan , jag lider med dig, vad hemskt! | |
| Billan_85 | 2009-01-26 18:35 | |
![]() | Jag tror inte att någon väljer att bli missbrukare, det sker för att man ljuger för sig själv.. "Jag är inte beroende, jag kan sluta när jag vill". "Det händer inte mig, jag tar det bara ibland". "Alla gör det, bara en fest-grej" osv. Sen står dem där och mekar en joint, gör sprutan redo eller hinkar i sig vidrigt starkvin bara för att stilla sin ångest. | |
| Billan_85 | 2009-01-26 18:38 | |
![]() | Jag lider inte längre, jag är lycklig. Jag fick gåvan att ha världens bästa pappa i några år iallafall :) Tack för ert stöd och er omtanke :) | |
| eviltyrus | 2009-01-26 18:46 | |
![]() | Det finns kärleksfulla relationer mellan anhöriga och missbrukare också, men ja beroendet till drogen kommer tyvärr ofta i första hand. Läs gärna "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg så kan du få en bra bild av vad jag menar. Jag kan tillägga att jag själv har en pappa som är alkoholist och att han tyvärr väljer spriten framför oss barn. Vi barn vill egentligen inte träffa eller prata med honom när han är full men han känner det nödvändigt att dricka för att ens våga ta kontakten med oss. | |
| safir1 | 2009-01-26 18:49 | |
![]() | Det var klokt o intressant Billan, men varför tar du inte totalt avstånd från alkohol o andra droger, man väljer inte drogen - drogen väljer dej | |
| Billan_85 | 2009-01-26 18:50 | |
![]() | Självklart, evil. Jag kommer alltid att älska min pappa villkorslöst, trots att jag inte träffat honom på snart 4år. Träffa honom trots att han är full, en dag är han borta och då kommer ni att ångra er. | |
| Billan_85 | 2009-01-26 18:56 | |
![]() | Jag anser att jag väljer drogen. Hasch, amfetamin, ecstasy, heroin och många andra droger har funnits runt om kring mig men jag har tackat nej och undvikit det. Har varit beroende av cigaretter och coca-cola och varför jag fastnade i det träsket var för att jag struntade i varningsignalerna o sedan ville jag inte sluta under ett par år. Jag valde att röka och hälla i mig colan. Jag känner inte att jag behöver avstå från alkoholen så länge jag lyssnar på min kropp när jag dricker. | |
| Billan_85 | 2009-01-26 18:57 | |
![]() | Jag bär på anlag för genetisk fetma, ska jag sluta äta bara för att jag riskerar att bli sjukligt fet? Hänger du med på vad jag menar? | |
| eviltyrus | 2009-01-26 18:59 | |
![]() | Billan: Jo det är ju inte så att vi inte vill träffa honom men han blir ju en annan person, han är inte direkt snäll när han är onykter. Som det är nu försöker jag ta kontakt med honom tidigt på dagarna då han inte hunnit få i sig så mycket, jag får mer utbyte i ett sådant samtal/möte. | |
| eviltyrus | 2009-01-26 19:00 | |
![]() | möten* | |
| eviltyrus | 2009-01-26 19:03 | |
![]() | Är sjuk och trög just nu, skulle inte varit någon ändring av möte i föregående inlägg. | |
| Billan_85 | 2009-01-26 19:04 | |
![]() | Evil, jag vet hur det är och det är svårt. Låter som en mycket klok idé, men är han inte på sämre humör när han är bakfull? | |