Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 716

Forumkategorier

Användare Inlägg  
idolennicko2009-01-26 18:23
Antal inlägg: 105

Läskigt att föda??
Undrar bara om det e läskigt att föda, Det e nog många som har fött, sen så kan ju dom som inte har fött en få undra oxå :)

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-26 18:24
Antal inlägg: 2032

Du verkar inte gammal nog att behöva fundera på sådant ännu...

idolennicko2009-01-26 18:26

Nä jag vet, Men nån gång i livet så ska det ju ändå hända :)

micro1132009-01-26 18:29
Antal inlägg: 17542

Nej, det är inte läskigt att föda. Det gör självklart ont för de flesta, men under förlossningen brukar det mesta ge sig själv, och har man bara bra personal och ett tryggt sällskap i rummet så flyter det på rätt naturligt.

Själv är man så i inne i processen så man hinner inte tänka och reagera så mycket på det som händer utanför en själv.

idolennicko2009-01-26 18:30

Okej, det e bra o veta, man har ju hört att det gör nåt så fruktansvärt ont!

låst - Ej medlem längre2009-01-26 18:34
Antal inlägg: 32

Idolennicko. Väldigt många kvinnor väljer att skaffa (därmed även föda..) mer än ett barn. Visst gör det ont, men det är överkomligt.. ;)

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-26 18:34
Antal inlägg: 2032

Det gjorde inget ont alls när min son föddes...:)

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-26 18:36
Antal inlägg: 2414

det går bra
finns värre saker
som arbetslshet tex
akta dig för det
och att tappa livsgnistan

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-26 18:36
Antal inlägg: 5000

det är inte läskigt att föda,trots den fruktansvärda smärta,så är det en grym upplevelse å ngt super fint å speciellt!=)jätte glad att jag som är kvinna kan får uppleva graviditeten & att föda!den lilla som kommer får en att "glömma"de onda rätt fort*s*

ella_n2009-01-26 18:38
Antal inlägg: 25

Jag var inte riktigt med under min dotters födsel... lite för bra lustgas *S* Men visst kändes det lite ändå och det ska ju kännas att klämma ut en 3kilos unge =P
Men sen var jag med när min syster födde sin andre son... det gjorde ont, på oss båda, hon hade ring... Så jag rekommenderar att man ar av smycken innan man erbjuder en hjälpande hand =)

fashionbaby - Ej medlem längre2009-01-26 18:45
Antal inlägg: 1152

Att föda barn kan göra ont innan man föder och när man föder men just när man föder är man nästan neddrogad så.. det går så snabbt så man hinner inte känna något.. är deti nte nästan som att ta hål i örona ?

micro1132009-01-26 18:46

När jag födde mitt första hade jag inte ont alls .... med de andra fyra har det varit mer eller mindre smärta.

När min dotter födde sin dotter så hade hon lite ont i magen -- och undrade när den riktiga värken skulle börja -- då var förlossningen redan i full gång, och hon hade vare sig lustgas eller annan bedövning.

Man upplever nog smärta väldigt olika, och olika människor har olika förmåga att stilla eller tränga undan det onda.
Gemensamt för de flesta som fött barn är oftast att smärtan snabbt glöms bort i alla fall.

fashionbaby - Ej medlem längre2009-01-26 18:47
Antal inlägg: 1152

Haha micro113 vilken rolig dotter som undra när den riktiga smärtan skulle komma. :D

Lindah-Marie2009-01-26 18:47
Antal inlägg: 36

Ja as ont, men det är inte det man tänker på när man ligget där inne.. Man vill få ut ungen.. det är prio nr 1
Att det gör ont är bara att stå ut med..

Graviditeten är nästan värre än förlossningen.. Man vill så fort som möjligt komma till förlossningen för då är det snart över!

micro1132009-01-26 18:47

Ond_kanin

Såna kommentarer kan göra att man --- med betoning på man -- kan få sova på altanen en vecka :)

Lindah-Marie2009-01-26 18:50

Fashionbaby.. snabbt och snabbt vet jag inte.. sen nerdrogad nä.. epiduralen funkade inte på mig och jag låg med en minuters mellanrum-värkar i tre dygn, hann tänka en hel del faktiskt!

Som sagt det är ju olika.. men för att få barnet i famnen måste man gå igenom en förlossning, så enkelt är det !

micro1132009-01-26 18:50

fashion

Hon har hög smärttröskel --- när hon bröt armen som liten skickades hon hem för ingen trodde den var bruten eftersom hon inte hade särskilt ont.

Senare visade det sig vara ett kraftigt armbrott och hon fick åka in morgonen efter och operera, hon har fortfarande flera spikar kvar i armen.
Efter operationen fick vi tvinga på henne en alvedon, hon ville inte ha smärtlindring för hon tyckte inte det gjorde så ont --- det bara molade lite i armen.

När min make krossade armbågen så fick han äta tiparol mot smärtan i flera veckor efteråt, så smärttröskeln är väldigt olika från person till person.

annelille2009-01-26 18:51
Antal inlägg: 500

.... alla födslar och graviditeter är olika.... det är ju ingen än bara just du som har din graviditet och din födsel med just ditt barn....

själv led jag mig igenom graviditeten med bäckensmärtor och tyckte att 8 timmars värkar var en fis i rymden mot 9 mån med smärta......

kissed - Ej medlem längre2009-01-26 18:53
Antal inlägg: 3037

Intressant uttalande fashionbaby-Att föda barn kan göra ont innan man föder och när man föder men just när man föder är man nästan neddrogad så..

Har du själv barn? För övrigt så är det långt ifrån alla som är nerdrogade!

JA det gör ont att föda barn men som mina medsystrar säger så tänker man inte på det , man har fullt upp med annat. Sen finns det givetvis smärtlindring för de som önskar.

Lindah-Marie2009-01-26 18:54

Smärtgräns eller inte, jag tror inte det har något med det att göra för huvudtaget.. det beror på hur kroppen regerar..
Jag har spelat handbols matcher med tummar och axlar ur led, spelade matcher utan korsband och ledband, så jag har en väldigt hög smärttröskel.
MIna mensvärkar är extrema, blir sängliggande och trodde att detta skulle vara liknande, men fel hade jag, det var tretton ggr värre.
Så det handlar nog om kroppstyper, inte om vad man tål för smärta.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?