Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 726 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-27 11:49 | |
![]() | Datahjälp! Det verkar finnas många här som är duktiga på datorer, så nu vågar jag också ställa en datafråga; jag har investerat i en ny dator, problemet är bara att i den gamla datorns hårddisk så ligger ett par program som jag vill kunna använda genom den nya (speciellt den större skärmen på den nya datorn, det är CAD program) , kan man koppla ihop den nya och gamla hårddisken, hur i så fall? På den gamla datorn har jag också officepaketet, outlook express mm, hur ska jag få över dessa program till laptopen, ska jag kolla min mail på laptopen så får jag gå via webmail? | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-27 11:52 | |
![]() | btw, jag vet inte hur man bränner programmen på skiva för att sen installera dom på en annan dator :/..tydligen var vissa program så besvärliga att installera så att jag inte vågar plocka ut dom... | |
| Margana | 2009-01-27 11:55 | |
![]() | Officepaketet bör du installer via disk på nya datorn, har du ingen skiva så låna av nån kompis. Det blir aldrig riktigt bra att kopiera över så jag rekommenderar installation via disk även för CAD-programmen. Du kan göra en exportfil med dina gamla mail och sånt i outlook och sen importera den i den nya datorn när du fått ordning på programmet. Lycka till! | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-27 11:56 | |
![]() | Rent generellt är det svårt för att inte säga omöjligt att flytta själva programvarorna från din gamla disk till en ny tyvärr. Då får du nog försöka hitta själva installationsfierna till programmen. Har du dom på den gamla hårddisken finns det sätt att komma åt om, men det låter på dig som du inte har det. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-27 11:58 | |
![]() | (Omöjligt är det inte, men du måste sannolikt flytta registernycklar, omregistrera .dll:er och kanske fippla med behörigheter. Således så är det inget ens en rutinerad datorkille/tjej ger sig på om man inte måste. | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:01 | |
![]() | tack margana o hakwa..japp hakwa, det var det jag fick hjälp med sist , för det var så überkrånkligt, men den killen var troligen väldigt duktig för han fixade d et (tyvärr bor han i USA och kan inte hjälpa mig nu) | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:07 | |
![]() | men det absolut viktigaste för mig är CAD programmet, finns ingen som med enkla steg kan förklara hur jag ska testa att få över det? Eller tror ni att man kan koppla ihop den gamla burken med den nya? | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:10 | |
![]() | Vad är det för CAD program då? Kanske är lättare att "hitta" programvaran på annat sätt.... | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:11 | |
![]() | UG hakwa... | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:12 | |
![]() | Uni Graphics | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:14 | |
![]() | Mmm, ska leta i mina gömmor ;-) Men det är inte så vanligt så jag kan inte lova något. Vad ska en flicka med ett sådant till? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:21 | |
![]() | scrapetorrent.com/Se...&a mp;cat=x | |
| Linders - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:22 | |
![]() | Fast den länken bryter väl mot forumreglerna.. Sorry. | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:24 | |
![]() | tack hakwa och linders! hakwa; i jobbet! linders; vad/hur ska jag göra? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:27 | |
![]() | Du får använda utorrent, sen ta hem det, sen så borde det gå installera rätt så smidigt. | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:32 | |
![]() | :) tack! | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:33 | |
![]() | Tack Linders, besparde mig lite jobb :-) zorro, funkar det inte får du hojta så kan jag *hrmmm* be någon som använder torrents ta hem filen.... | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:34 | |
![]() | å snällt hakwa! | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-01-27 12:37 | |
![]() | fippla med behörigheter låter som en dålig idé . . . :-) | |
| ANDERStG | 2009-01-27 12:37 | |
![]() | "i jobbet" Ja, men vad jobbar du med? Det var väl dit frågan strävade. | |