Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 640

Forumkategorier

Användare Inlägg  
cytwise2009-01-30 11:44
Antal inlägg: 12

Rundll32 error
Är det nån här som vet nåt om Vista och dessa oändliga buggar ??

Vi får opp ett meddelande "Windows host process (Rundll32) has stopped working" vid bootning

och jag blir inte klok i skallen. har kört virus scan och allt, fann visserligen en trojan men den tog jag bort ..

Linders - Ej medlem längre2009-01-30 11:46
Antal inlägg: 1943

Gjorde du scanen innan eller efter du fått problemet?

-Flesh-2009-01-30 11:47
Antal inlägg: 104

finns en hotfix till det. och du kanske borde prova google. :D

-Flesh-2009-01-30 11:47
Antal inlägg: 104

det är inget virus btw.

cytwise2009-01-30 12:01

vi scannar datorn på en daglig basis.. och det här hände efter vi hade installerat en ny grafikkort..

vill bara tillägga att det går inte ladda ner nånting på den där maskinen period..
firefox slutade fungera.. IE nekar till att ladda ner filer.. och det går inte att uppdatera Avast heller.

cytwise2009-01-30 12:02

och jag har googlat på problemet och kommer ingenstans med det heller :(

Ordgräwaren - Ej medlem längre2009-01-30 12:22
Antal inlägg: 744

Rundll32 är ett litet program som gör en enda sak, den laddar ett dynamiskt länkbibliotek :) säger kanske inte så mycket, men ett sånt är en uppsättning funktioner som kan vara praktiskt taget vad som helst, det behöver absolut inte vara skrivet av microsoft utan kan vara allt från ett insticksprogram, en activexkontroll eller ett virus/trojan eller annat program skrivet av allahanda anledningar. Rundll32 fungerar som startmaskineri åt funktionerna/programmet och är en del av Windows, men man kan inte veta vad programmet faktiskt gör utan att analysera vad som körs, det gör du lämpligen med en debugger eller disassembler, eller i ditt fall, en virus/spyware-scanner. Vanligtvis när Rundll32 kraschar rör det sig om att programmet som startats är beroende av andra funktioner som antingen förändrats sedan programmet skrevs eller helt enkelt saknas i din windowsinstallation, du kan gå till sysinternals hemsida och hämta ett program för att se vad som autostartas med windows och sen rensa bort det du tror utgör ett problem. Hoppas detta är till nån hjälp, lycka till.

technet.microsoft.co...63 902.aspx

katalias - Ej medlem längre2009-01-30 12:23
Antal inlägg: 2032

googla hotfix och rundll32 i samma sökning så borde du komma rätt. Sedan laddar du hem fixen med en annan dator och använder usb-minne eller skiva för att ta hem till trasiga datorn.

cytwise2009-01-30 18:30

Ähhh... jag har försökt med både den ena och den andra och blir dessvärre inte klokare på dilemmet. XP kan jag men Vista är ett helvete.
Jag väntar nog tills på måndag och sen tar jag kontakt med nån som vet systemet bättre.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?