Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 622 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-02-01 19:06 | |
![]() | yrkesval Jag älskar att städa och min man, som är min barndomsvän, gillar att diska. Vi tycker båda två att resp. sysslor (ovan) är avkopplande. Varför öppnade vi inte "Bed & Breakfast" tillsammans när vi var unga? Då hade vi ju kunnat förverkliga oss inom den bransch där våra favoritsysslor hade kommit till nytta/användning. Jag blev företagare och min man blev läkare. Vi vet båda två, att vi gör nytta trots att vi ofta är så stressade, att vi inte hinner städa och diska själva i vårt hem. Vad tycker du är roligast att göra? Valde du rätt yrke? | |
| mrperfect | 2009-02-01 19:23 | |
![]() | Skulle blivit bagare, där kan man fuska med skatten | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-02-01 19:26 | |
![]() | och framför allt baka in bågfilar i bröd. det är nog det som lockar mig mest med bagaryrket. | |
| mrperfect | 2009-02-01 19:27 | |
![]() | s k järnberikning? skadligt för tänderna! | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-02-01 19:28 | |
![]() | Jag är självlärd på datorer. Ett intresse som jag haft sen tonåren. Jobbar med elkonstruktion på ett framgångsrikt företag i Mälardalen. Har nog rätt yrke nu. Drömmen är nog att bli IT-tekniker. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-02-01 19:32 | |
![]() | mrperfect: tack för att du påminde mig om att jag inte sett senaste "på spåret"-avsnittet än. det får bli till våfflorna. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-01 19:37 | |
![]() | kommer börja ambulansakademin ht 09,det är ngt jag brinner för & hoppas att det är rätt | |
| Mandark | 2009-02-01 19:52 | |
![]() | Redan när jag var 14 år så bestämde jag mig att jobba inom vården och sedan när jag var 15-16 lagom då man skulle välja gymnasieprogram så blev det omvårdnad och sedan vidare till sjuksköterska och sedan nu vips är jag ambulans ssk, och jag ångrar inte en sekund på min utbildning eller mitt jobbval för jag trivs som fisken i vattnet, ska dock byta station till hösten, men vafan. Jag trivs. | |
| Ässät | 2009-02-01 19:57 | |
![]() | Kolbxbo.. om de e din dröm..varför inte läsa till de då? :) Va bra att du kan datorer..då kan ju du komma o installera en ny o starkare processor i min dator..den laggar tom på enklare spel på facebook *s*.. | |
| Sangria | 2009-02-01 21:26 | |
![]() | Från början jobba som kyrkogårdsarbetare. älskade som ung att vandra runt på Göteborgs stora fina kyrkogårdar och valde trädgårdsutbildning på gymnasiet. Sedan gick livet en annan väg och nu har jag jobbar inom barnomsogren/skolan som mattant i snart 20 år. Drömmer om att jobba i växthus eller liknande men det är svårt att sadla om när utbildningen är sedan förra seklet.....och kroppen med | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-02-01 21:28 | |
![]() | Jag valde rätt yrke - det passar mig nu. Men jag kommer inte fortsätta med samma sak hela livet. Det är ju det som är skönt, att man kan byta :) I framtiden vill jag jobba med friskvård och hjälpa människor till ett bättre liv. | |
| Robert_K - Ej medlem längre | 2009-02-01 21:30 | |
![]() | Kan inte säga att jag drömde att bli det jag utbildar mig till som ung och inte heller att det idag är ett riktigt drömyrke. Däremot ser jag väldigt mycket framemot att äntligen få göra något utav mina kunskaper samt det faktum att jag är väldigt intresserad av samhället och dess strukturer. Jag är väldigt snart en arbetslös samhällsplanerare hehe. (Och samhällsplanerare räknas som felstavat, hah) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-01 21:31 | |
![]() | Jag har inte valt ännu. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-02-01 21:32 | |
![]() | Jag hamnade på krogen redan som fjortonåring, trettio år senare är jag kvar i samma bransch. Jag har pysslat med lite andra saker plus att jag har utbildat mig lite grann, men kärleken till krogen är nog evig när det gäller mig. Så svaret på frågan är ja. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-02-01 21:39 | |
![]() | BAra en reflektion på trådskaparen. "Jag ville starta B&B men blev företagare... ;-) Vad sjutton är då en företagare ;-)))) Men annars skulle jag velat bli veterinär men hamnade inom IT istället.... | |
| Lindalainen | 2009-02-01 21:42 | |
![]() | jag har inte kommit så långt.. gick hotell och resturang och vad fan blev man av det då? idag, faktiskt för mindre än en kvart sen så beställde jag stockholms universitets katalog. så jag ska läsa lite.. jag vet inte riktigt vad jag vill göra. typ resa, ha konferanser. hålla koll på papper och grejer, känna mig viktig men ändå träffa människor. typ hotell? äh. vette tusan. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-01 21:45 | |
![]() | hakwa: Jag kan se mig dig sitta i ett hörn pussandes kattungar i smyg ;) | |
| remvanrijn | 2009-02-01 21:50 | |
![]() | Basta.. det gällde yrkesval, inte vad du gör på kväller o helger... | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-02-01 21:52 | |
![]() | rem: Är du lite långsint över södra skåne? :-) | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-01 21:53 | |
![]() | trash: raggade du nyss? jag ser allt | |