Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 630 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maad Max | 2009-02-04 12:13 | |
![]() | Städning etc. Har precis tvättat alla mina kläder och städat hela lägenheter samt bytt lakan. Det finns innga tillräckligt starka ord för att beskriva hur tråkigt det är att göra sådant. Jag undrar; finns det några skrivna eller oskrivna regler eller normer som bestämmer hur ofta man ska städa etc.? | |
| Ässät | 2009-02-04 12:19 | |
![]() | Inga regler men du dig själv en tjänst genom att städa.. hur mkt bättre mår man inte när de e klart? Man känner sig nyttig, duktig o de luktar rent o fräscht överallt :) Ja har aldrig städat så mkt som nu när ja bor själv o min dotter flyttat hemifrån :) de e underbart o kunna släppa in nån som kommer oanmäld o inte tänka på hur de ser ut hemma. Så regler finns de nog inga.. utan gör de för att du ska må bra eller när dammtussarna o dammet täcker över de ursprungliga *s* | |
| Maad Max | 2009-02-04 12:27 | |
![]() | Hehe, det är sant som du säger. Jag är lite småpedant av mig i stort så jag pallar ju aldrig med att ha det stökigt, dammigt eller odiskat eller vad det nu kan vara. Men jag önskar att jag kunde vara en sån person som bara kan strunta i att det ser ut som faaan i lägenheten. Ville väl bara att någon skulle säga att det egentligen inte är hälsosamt att städa mer än absolut högst en gång veckan..... | |
| Ässät | 2009-02-04 12:29 | |
![]() | haha.. oki.. men en gång i veckan funkar ju :) ja e arbetslös så ja går mest o småstädar hela dagarna *s* mest för att ha nåt att göra.. | |
| Lindalainen | 2009-02-04 12:31 | |
![]() | jag är pedant. älskar å städa! dessutom, städar man lite varje dag, så behöver man inte storstäda en gång om året ^^ kloka ord från lindalainen! | |
| Lindalainen | 2009-02-04 12:32 | |
![]() | jag är också arbetslös! kanske är ngt med oss. att det är kliniskt rent hos alla som saknar jobb. hihi | |
| Miss_jk | 2009-02-04 12:32 | |
![]() | Det beror väl på vem man är och hur man lever. Är man dammallergiker kan det ju vara en idé att dammsuga när det blir dammigt. Kanske man är en sådan som jag som alltid går in med skor, då kan jag lova att man behöver dammsuga väldigt ofta, särskilt på vintern. Är man sån som min sambo så behöver man nog inte städa särskilt ofta eftersom han är mästare på att hålla efter. Så, hitta ditt eget intervall så blir det nog bäst. =) | |
| Ässät | 2009-02-04 12:40 | |
![]() | Näe skor går ja inte inne me.. dom tar man av sig precis innanför dörrn :).. ja e man dammallergiker så blir de nog automatiskt att man städar. Linda..nja..ja känner folk som e arbetslösa som inte orkar städa mer än en gång i månaden typ *s*.. | |
| Maad Max | 2009-02-04 12:46 | |
![]() | Jag är nog ingen nedsmutsare av rang direkt men det var ju bara nyss när jag precis blev färdig som jag tyckte att det var bland det tråkigaste jag gjort. Att städa är väl en av mina pedanta laster så jag fick väga upp med en värre, riktig last...haha. | |
| Billan_1985 | 2009-02-04 12:54 | |
![]() | Jag städar när jag har lust, det kan dröja veckor innan jag faktist drar fram dammsugaren överhuvudtaget, diskar när allt ligger använt överallt. Men just nu håller jag efter, jag o min lillasyster sanerade i 7 timmar någon dag förra veckan. Tvättar, gör rent i kattlådorna, byter handdukar och i sängen en gång i veckan. Putsar fönster och byter gardiner 3 gånger/år. Bäddar gör jag bara då jag bytt i sängen. När jag har gäster kastar jag bara på täcket för att det ska se lite bättre ut. | |
| Billan_1985 | 2009-02-04 12:55 | |
![]() | Diskar kattskålarna innan jag fyller på dem igen och badar den ena katten varje gång jag har storstädat. | |
| emmylicious | 2009-02-04 12:57 | |
![]() | Det är skitkul att städa! :D | |
| Femme_Fatale | 2009-02-04 12:57 | |
![]() | MadMaxx- Det finns inga ord för att beskriva hur skönt det känns när allt det där är gjort. Rena kläder, rent i huset =) | |
| Femme_Fatale | 2009-02-04 12:57 | |
![]() | Emmy - var bor du? *fiskar lite hjälp* ;-) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-02-04 12:59 | |
![]() | Dammsugning-2ggr i veckan Klädtvätt-1 gång per dag Diskning-1 gång per dag Handfat+toalett-varannan dag Byte av sängkläder-1 gång i veckan Fönsterputsning-2ggr per år | |
| Billan_1985 | 2009-02-04 13:00 | |
![]() | Jag behöver en hemmafru :D | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-04 13:01 | |
![]() | Hyr ut dig, Emmy. Massor av folk betalar för städhjälp, särskilt flyttstädning. | |
| Maad Max | 2009-02-04 13:02 | |
![]() | Anneli, snälla, säg att du har barn! | |
| Femme_Fatale | 2009-02-04 13:04 | |
![]() | Det har hon antagligen inte med tanke på diskningen, eller så är det jättesmå. ;-) | |
| Billan_1985 | 2009-02-04 13:06 | |
![]() | Pedantisk, heterosexuell hemmafru sökes, gärna snygg och gillar att gå naken :D | |