Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade23
Mobilspel
Pågående19 558

Forumkategorier

Användare Inlägg  
manda892009-02-04 17:13
Antal inlägg: 125

Sydostasien- tips
Har idag bokat en resa till syostasien i två månader. Någon som har tips? Både på sevärdheter och andra praktiska saker som försäkringar och hur man tar sig runt :)

hannaroman - Ej medlem längre2009-02-04 17:22
Antal inlägg: 3306

Borde du inte tänkt på det _innan_ du bokade en resa?

Dyslekso2009-02-04 17:27
Antal inlägg: 8945

Hon har bokat resa t&r Bangkok, säkert. :)

Lösaktig2009-02-04 17:30
Antal inlägg: 18

Imodium

Safflor - Ej medlem längre2009-02-04 23:39
Antal inlägg: 832

Köp en Lonely Planet-guide och läs.

Linn79 - Ej medlem längre2009-02-04 23:41
Antal inlägg: 4279

Chiang Mai, Thailand
Hoi An, Vietnam

FLuBBeR - Ej medlem längre2009-02-04 23:45
Antal inlägg: 3784

Koh Chang, Thailand ... regnskog, vattenfall - paradis.
Koh Tao, Thailand ... billigt dykarcert - myspysig paradisö.

...jag vill också. :(

Safflor - Ej medlem längre2009-02-04 23:47
Antal inlägg: 832

Jag gillade Mandalay, Burma bäst.

manda892009-02-05 11:31

Haha har läst typ tio reseguider från olika länder och lagt ned många timmar på att läsa på nätet, men det är kul att höra vad folk tycker är överskattat och även underskattat. Eftersom hemförsäkringen och den försäkringen man får via sitt kreditkortsbolag bara täcker 45 dagar och vi ska bara borta i 60, så undrar jag om det är bäst att ta en reseförsäkring eller utöka sin hemförsäkring?

tottevinner2009-02-05 22:36
Antal inlägg: 1

Hej!

Gå in på resedagboken istället. Där finns vad du söker i resväg, ALLA svaren finns där. Tips på platser, länder, hur man tar sig fram osv.
Lycka till!

huginmunin2009-02-06 08:06
Antal inlägg: 152

Koh Tao nummer två (INTE den koh tao som alla dykare åker till) Den finns mot gränsen av Burma. När jag var där fanns det två byar på ön. En hippieby och en fiskarby och stora gummiplantage. Vi sprang runt och stal gummi och gjorde egna studsbollar och gömde oss för gummibönderna som kom åkandes med gevären på axeln. Varje kväll spelade vi biljard med familjen vi bodde hos och thailändska soldater som kom in för kvällsmat efter att ha vaktat mot burmeiska flyktingar. VÄRLDENS mysigaste var det där!
Sedan gillar jag Trang. En mysig liten stad med kvällsmarknad VARJE kväll.
Egentligen borde jag hämta mina loggböcker från mina resor. För jag hann med en hel del öde ställen som är värda att besöka. (visserligen är de säkerligen inte öde längre).

Malaysia sög ganska ordentligt. Skitstränder och otrevligt folk tyckte jag. Men Sunway Lagoon i Kuala Lumpur är skoj. Men om du hade tänkt ha bikini så tänk om. Då spottar dem på dig (muslimer finns det gott om där). Hade det inte vart för att vi hade bekanta som var bofasta där tror jag inte vi hade haft trevligt alls om jag ska vara ärlig.

Burma är ok. Dock ganska läskigt. Vi hade en thaiare med oss som vägrade låta oss prata med folk (?) för det var typ farligt. Visserligen var detta 2002/2003 men iaf. Hur som helst är det otroligt vackert där...

Vietnam lyckades vi missa. Vilket var tur. För de stängde gränsen så hade vi kommit iväg när vi tänkt hade vi inte lyckats ta oss till Bangkok igen i tid för att flyga hem.

Singapore är guld om man vill shoppa och leva fint efter allt runtkånkande på ryggsäckar och all myggnätstrassel. =)

rispåse2009-02-06 08:09
Antal inlägg: 406

www.resedagboken.com. Där kan du läsa en massa samt kolla runt på andras bilder.

huginmunin2009-02-06 08:15
Antal inlägg: 152

Men varför vill man åka dit alla andra redan har varit undrar då jag?
De flesta som har resedagboken åker till tyspiska turistställen. Det kanske är roligare med lite udda resmåldestinationer eller?

katalias - Ej medlem längre2009-02-06 12:04
Antal inlägg: 2032

Eller så vill man inte chansa på osäkra och udda resmål utan väljer något man blivit rekommenderad. Och det behöver inte vara typiska turistställen.

manda892009-02-09 20:28

huginmunin, det var så jag tänkte också. oftast är det ju turistattraktionerna man får tips om, men det är väldigt intressant att höra om de små guldkornen som folk kanske hittat av slumpen :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?