Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 582 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pennyjenny | 2009-02-06 00:30 | |
![]() | Får man bete sig hur som helst? Idag är jag sur. Pappa hittade en bil på Blocket som såg fin ut. Igår ringde han till säljaren och de bestämde att han skulle få komma och titta på den idag klockan 16. Tanken var att den, om den verkligen var så fin som den såg ut på bilderna, skulle få följa med oss hem direkt, så jag fick följa med för att kunna köra en av bilarna. Eftersom bilen ändå fanns 10 mil bort valde vi att åka tidigare för att passa på att kolla i en affär där vi inte varit på länge. Klockan drog sig mot avtalad tid och vi körde ut till den adress vi fått. Min syster ringde upp oss strax innan vi kom fram och sa att vi fått ett sms med texten "saab är såld". Pappa ringde upp säljaren, som bekräftade att hon sålt bilen. Allt hon verkade ha att säga när pappa försökte förklara att man inte kunde göra så var att hon hade skickat ett sms och försökt ringa. Tillslut la hon på luren, och då pappa försökte ringa igen hade hon lagt av luren. Hur kan man bete sig så? Det spelar väl ingen roll om så ringt hundra gånger eller skickat femtioelva sms, vi var lovade att få komma och titta på bilen. Vi pratar om en vuxen människa som totalt struntade i att hon lovat att vi skulle få titta på bilen. Vi hade ju trots allt 10 mil enkel resa, bara för att titta på denna bil. En muntlig överenskommelse är ju också en överenskommelse. Det enda positiva med denhär resan var att pappa och jag fick lite kvalitetstid och jag köpte två tänger, till min smyckestillverkning, för samma pris som en kostar på ÖB. (Och hon som sålt bilen fick 3000 för den, vi hade tänkt bjuda 5000... Det tyckte vi var rätt åt henne.) Annars vill jag skänka varma kramar till alla som vill ha. | |
| Ässät | 2009-02-06 00:37 | |
![]() | Kanske ringde de en köpare som köpte den på plats o va där o titta tidigare än er.. o inte kunde vänta tills ni kom.. de va därför säljaren ville kontakta er o tala om de för att ni skulle slippa att fara 10 mil i onödan.. va vet jag | |
| pennyjenny | 2009-02-06 00:39 | |
![]() | Men har man lovat någon att de ska få titta på bilen så kan man ju inte sälja den innan den som ska kolla har fått göra det. | |
| Ässät | 2009-02-06 00:39 | |
![]() | Den köparen kanske gav mer pengar... | |
| mrperfect | 2009-02-06 00:40 | |
![]() | Ja sånt kan man råka ut för, tyvärr alltså. Inte mycket att göra åt försök glömma det och ta inte illa vid dej för det , det har ju inte skett någon olycka eller så. var positiv, det vinner man på i längden :D | |
| pennyjenny | 2009-02-06 00:41 | |
![]() | Nej. Den som köpt bilen gav 3000. Den var utannonserad för 7000, vilket var vad vi hade med oss då vi hade kunnat tänka oss att ge 6000 för den. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-02-06 00:42 | |
![]() | Jag tycker inte att man beter sig så. Blocket bör dessutom vara bundet till konsumtionslagen (som eventuellt skulle förbjuda detta betende), fast vad vet jag. Kort sagt är det i alla fall extremt dålig stil att göra på detta vis. Heder ska man ha med sig både på privat nivå och i affärer. Det är vad jag förväntar iaf. | |
| mrperfect | 2009-02-06 00:43 | |
![]() | Det är tråkigt men gå vidare :) | |
| pennyjenny | 2009-02-06 00:56 | |
![]() | Ja, det är ju inte så att vi på nått vis står och faller med denhär bilen, men vi känner oss lurade. Det tog en massa tid för oss, tid som vi kunde lagt på något annat. Men vi fikade billigt :) | |
| Ässät | 2009-02-06 00:57 | |
![]() | fikat blev ju inte så billigt eftersom ni åkte 10 mil för att fika ;) | |
| pennyjenny | 2009-02-06 01:02 | |
![]() | Nä, men vi försöker bortse från det. Köpte två tänger billigare än hemma, pappa köpte en skjorta billigt, och vi fick lite kvalitetstid. Vi fick ju dessutom åka till ett annat län. Bara det gjorde ju att man fick lite utlandskänsla :P | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-02-06 01:03 | |
![]() | penny, har koll! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-06 01:30 | |
![]() | Surt sa räven. Men bilaffärer är bilaffärer. | |
| pennyjenny | 2009-02-06 01:32 | |
![]() | Men när vi spänade påväg hem så funderade vi på hur bra bilen egentligen kunde ha varit, om hon sålde den för 3000. Typ nått som går sönder när som? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-06 01:38 | |
![]() | trash;så sant som de är sagt.... | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-06 09:47 | |
![]() | Klart man inte håller en bil om inte köparen betalar någon form av handpenning för att bevisa att man kommer! Har blivit blåst så många gånger när folk har ringt och sagt "vi kommer, säkert, håll den åt oss" Sen dyker ingen upp och det spelar ingen roll om man säljer bilar, cyklar, djur eller möbler.. Jag skulle aldrig hålla någonting till dagen efter dessutom, inte om det är en hel del som ringt redan. Först dit med pengarna får köpa! När jag sålde min förra bil på blocket så erbjöd köparen att sätta in en del på mitt konto, bara för att han verkligen ville ha bilen jag sålde.. Den bil jag sålde igår ringde det flera stycken på men jag sålde till den som kom först. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-06 09:48 | |
![]() | Å andra sidan har jag en bil för 7000:- som du kan få köpa PennyJenny, om du kommer idag och tar den direkt.. :) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-02-06 10:42 | |
![]() | ewaleena: Menar du att det är underförstått att man inte håller en bil? Jag skulle nog säga tydligt att det var först till kvarn eller handpenning som gällde oavsett hur man brukar göra. | |
| Femme_Fatale | 2009-02-06 10:46 | |
![]() | Jag bryr mig inte om vilken metod säljaren använder sig av, bara han talar om vad som gäller. Om säljaren bokar ett besök med köparen så bör han ju stå för det. Vill han sälja bilen så fort som möjligt så bör säljaren tala om det från början. Jag har själv varit med om att boka besök för att titta på kattungar 10 mil bort och när jag kom dit var de sålda. Känns ju inte så kul. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-06 10:48 | |
![]() | JAG håller ingenting utan det är först till kvarn som gäller, OM personen inte betalar handpenning. Sen kan jag tycka att det är lite jävligt att säga att man håller den och sen inte gör det. I så fall ska man göra upp om att säljare hör av sig om någon kommer och köper den direkt, och att köparen ringer en extra gång innan man ger sig iväg, speciellt om det gäller 10 mil! | |