Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 277 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jenny F | 2009-02-09 18:24 | |
![]() | Irritationsmoment för tågpendlare Du som tågpendlar: Vad irriterar du dig mest på? SJ? Banverket? Medpendlare? Själv irriterar jag mig oerhört mycket på alla dessa människor som inte självmant plockar ner sina väskor och jackor från sätena, trots att det är alldeles uppenbart att tåget är fullsatt. Hur tänker de? | |
| Snurt | 2009-02-09 18:27 | |
![]() | Jag är rätt glad att slippa köra. | |
| remvanrijn | 2009-02-09 18:28 | |
![]() | jag retar mig på att pemdeltåg alltid måste stå o vänta på försenade x2000 tåg, även om dessa är så sena att pendeltåget hade kunnat komma på slutdestination 2 ggr om | |
| emmylicious | 2009-02-09 18:29 | |
![]() | Jenny F, dom tänker att dom har en dålig dag och inte har någon lust att sitta bredvid en annan människa. | |
| mijand | 2009-02-09 18:32 | |
![]() | Billigare och skönare att ta bilen! Men jag irriterar mig på att stolarna är byggda för människor som är 150 cm långa, jag får ju inte plats på kust till kust tågen. Och jag är inte så jäkla lång. | |
| mrperfect | 2009-02-09 18:34 | |
![]() | Då det inte finns sittplats, och att tågen inte går ända fram till dörren, annars är det ok. | |
| Jenny F | 2009-02-09 19:04 | |
![]() | Om man har haft en dålig dag och inte vill sitta bredvid någon annan människa tycker jag att man kan stå. Och så retar jag mig på att det alltid ska ropas ut viktiga meddelanden om försenade tåg och annat samtidigt som något annat tåg dundrar förbi. | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-02-09 19:05 | |
![]() | Obekväma säten och sen välfigt högljuda männsikor i samma vagn | |
| Mimikryp | 2009-02-10 07:10 | |
![]() | Försenade tåg! Proppfulla tåg där man får stå och trängas hela resan. | |
| YamahaJet | 2009-02-10 08:35 | |
![]() | Må djävulen ta mig om jag nån gång i mitt liv tvingas åka kollektivt med pöbeln... | |
| akz | 2009-02-10 09:03 | |
![]() | Folk som pladdrar på högt på morgonen eller lyssnar på musik med så dåliga hörlurar att ljudet tränger ut och blir till ett gnissel av oljud. Eller sitter o sms: ar med ljudsignalerna på. På morgonen vill man få en chans att sova en stund för förmodligen måste man som pendlare kliva upp extra tidigt. Banala saker att irritera sig på, jag vet men gör det ändå. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-10 09:28 | |
![]() | Efter att ha varit i länder som bl.a. Indien är jag enbart tacksam över hur bra vi har det. I-landsproblem.... | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-10 09:36 | |
![]() | Fattar inte heller grejen med att ha sin väska/kasse/portfölj på sätet! Jag brukar fråga om de löst sittplatsbiljett eller har månadskort för väskan och då brukar det bli himla sura miner men väskan åker ner på golvet eller hamnar i personens knät.. :) Under mycket stön och stånk så klart! Retar mig också på folk, mest karlar och killar, som måste lägga den ena benet över det andra och lägga det så foten hamnar vid knät vilket gör att hans knä och lår hamnar i knät på den som sitter brevid honom. Sen retar jag mig på folk som måste läsa morgon/dagstidning när dom åker kollektivt! Det prasslar som faen när man försöker sova och tidningen är så stor så man måste ha två sittplatser för att kunna hålla ut hela, för man MÅSTE tydligen se hela uppslagen i tidningen.. Enda fördelen med tidningsläsarna är att man som mitt-e-mot passagerare kan läsa åtminstone framsidan och baksidan gratis :) Sist men inte minst: Telefonmarodörerna!! Måste prata högt vitt och brett om allt just när man sitter på tåget. "Vad ska vi göra i helgen". ."Vad gör du till middag".. "vettu vem jag såg nyss? Eller näää, det kanske inte var Di Leva..." osv osv.. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-02-10 09:44 | |
![]() | Håller med. Pendlar till jobbet. Ofta när tåget är fullsatt så finns det alltid några individer som paxar stolen bredvid genom att lägga väskor, ryggsäckar o kläder mm Det värsta är att många personer sitter och sover dessutom eller så låtsas dom att man inte finns. Det finns bagagehyllor och krokar för kläder. Jag drar mig inte för att fråga om platsen är ledig. Blir personen besvärad o suckar så bryr jag mig inte. Bara le åt dom. Ett märkligt beteende är att många lämnar fönsterplatsen tom o sitter närmast gången. Mm, I-landsproblem. Ja verkligen. Folk kunde kosta på sig var lite trevligare istället. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-02-10 09:48 | |
![]() | Det kan jag verkligen hålla med om Kolbxbo! | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-02-10 09:48 | |
![]() | Det absolut värsta med att åka tåg eller kollektivt i allmänhet är ju att man tvingas stöta på massa främmande männsikor *fy* Nä tacka vet jag beta och likannde sajter där man kan möta folk med två bildskärmar och ett helt internet emellan ;-) | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-10 10:39 | |
![]() | Kolbxbo: Att folk sitter närmast mittgången har väl att göra med att dom dels vill ha sätet för sig själva för just väskor och annat skit, sedan för att dom inte vill sitta längst in och bli "trängda" av den som ev skulle sätta sig längst ut. Det tredje är nog att en del är rädda för att be den yttre maka på sig så att dom faktiskt kommer av när dom ska gå av! Man vill inte upplevas som den som stör. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-10 10:40 | |
![]() | Men Hakwa då missar du ju alla dom trevliga männsikorna som åker kollektivt.. Men du och jag kan ju vinka när vi möts i trafiken istället.. :D | |
| Lättlurad - Ej medlem längre | 2009-02-10 10:48 | |
![]() | www.youtube.com/watc...p; index=14 | |
| efrezina | 2009-02-10 10:57 | |
![]() | detta tillhör de svenska oskrivna reglerna; Sitter det endast en person på bussen tex finns det bara en plats som är förbjuden för dig när du kommer på: sätet brevid... | |