Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 549 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 501170ut - Ej medlem längre | 2009-02-15 23:57 | |
![]() | kryddor odla inne tips någon duktig som har lite bra tips på det. Ja jag har kollat på google. Jag vill köra timjan, chili(massor av sorter), basilika, ja mer tips ideer någon ? hehe har timjan basilika nu men jorden är nog kass. tänkte beställa från impecta | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-15 23:59 | |
![]() | www.alltombostad.se/...a_ kryddor/ | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-16 00:00 | |
![]() | www.chilihead.se/ind...;I temid=31 | |
| skogstorparn | 2009-02-16 00:01 | |
![]() | www.alternativ.nu/ | |
| 501170ut - Ej medlem längre | 2009-02-16 00:10 | |
![]() | tackar för era tips nån som odlar själv i kruka inne mer än jag ? alltså kryddor lr annorlunda grönsaker bär osv som funkar inne. physalis tex läste att det skulle funka | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-16 00:14 | |
![]() | Min tjej har odlat en hel del de senaste åren och jag har fått den ena slängen med sleven efter den andra, det är kul. Du ska nog börja så dina grejer redan nu så att de hinner gro lagom till att ljuset återvänder och blir starkare. Det är bra att låta de krukor du har sått i stå under articifiellt ljus från ett lysrör, på diskbänken t.ex. Jag kan inte så mycket men jag tycker att det är roligt att hon odlar så mycket. | |
| Tess 08 | 2009-02-16 00:14 | |
![]() | Har beställt från Impecta och det har funkat bra. Dock är det bra att läsa odlingsråden först... Lyckades beställa taklök (eller vad det var) som tar ett antal ÅR att "föda upp" från frö till planta... ;-) | |
| 501170ut - Ej medlem längre | 2009-02-16 00:30 | |
![]() | ok ska beställa men jag vill ha så mycket och vägrar misslyckas. Kul och höra risotto o tess om era lyckade odlingar. vad odlar tjejen risotto? kanske jag kan få lite tips. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-02-16 08:00 | |
![]() | Jag vet inte om det räknas som kryddor men jag har just planterat sockerärtor, två olika tomatsorter, paprika, chilipeppar och gräslök här hemma. Jag ska ha dem på balkongen i krukor till sommaren, det brukar fungera alldeles utmärkt. Jag har köpt fröna på blomsterhandeln. För ca 10 år sedan odlade jag champinjoner inne i låda men har aldrig hittat någon sådan efter det, det blev stor skörd men var lite bök innan de kom igång. Är det någon som vet var man får tag på en sådan låda nu? Här i Luleå får man börja odla i tid om man vill ha något att skörda till sensommaren, viktigt att plantorna blivit riktigt starka innan man sätter ut dem. | |
| marmotte | 2009-02-16 10:18 | |
![]() | Physalis funkar bättre inne än ute och övervintrar utan problem, vilket är praktiskt. Man måste skaka plantan då och då när den blommar, annars blir det inga bär. | |
| sigfrid | 2009-02-16 10:22 | |
![]() | Jag har odlat chili några år nu. Du måste nästan så dem nu om de ska hinna bära frukt och mogna. De är lättskötta, men de behöver planteras om ofta (ha mycket näring). Det viktigaste är att du har möjlighet att ge dem extraljus, annars blir de rangliga och klena. I övrigt är de mycket lättskötta, ungefär som tomater. Lycka till! | |