Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 628 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pekkis | 2009-02-16 11:28 | |
![]() | Bra nybörjar gitarr? Jaha ja. Måste finna en hobby, tänkte på lite gitarr. Så jag kan plinka Winnerbäckvisor när sommaren kommer. Kruxet är att jag inte har den blekaste aning om någonting, när det kommer till gitarrer. Måste väl köpa en, tänker jag. Vilken skall man då köpa? Vill självklart ha en billig... men duger en man köper på Rusta (älskade Rusta)? Lämnar nu ordet till de med kunskap i ämnet. Tjo. | |
| Pekkis | 2009-02-16 11:29 | |
![]() | ... nybörjargitarr.... skall det självfallet vara.... | |
| Tribal Tech - Ej medlem längre | 2009-02-16 11:37 | |
![]() | Inte Rusta. Med en hyfsad - riktig - nybörjargitarr kommer dina första stapplande steg mot lägerelden att låta bra mycket bättre än nån billig skräpgitarr. Besök närmsta musikaffär eller kolla Blocket. Men minst 800 spänn får du nog vara beredd att punga ut med. | |
| Maad Max | 2009-02-16 11:37 | |
![]() | Är du helt grön på gitarr så duger det gott och väl med den nylonsträngade från Rusta, men jag skulle vilja slå ett slag för den stålsträngade de har, det kommer göra ont i fingrarna i början bara, men det går över fort ;-) Det ligger inget värde i att köpa en dyr och "skitbra" gitarr om man är nybörjare. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2009-02-16 14:44 | |
![]() | Köp en begagnad. | |
| fritte 13 | 2009-02-16 14:49 | |
![]() | Landola funkade på min storhetstid | |
| goatie | 2009-02-16 16:22 | |
![]() | Kika runt här: www.thomann.de/se/ca...am p;oa=pra | |
| aztor | 2009-02-20 01:14 | |
![]() | Äh, instrument ska man inte köpa på Rusta. Inte Liedel, IKEA eller Ellos heller för den delen. Det handlar ju om service och att kunna få hjälp med "setup" och liknande också! Gå till en musikaffär och testa lite olika modeller och be dem förklara skillnaden. Då blir du nog mer nöjd. (Och köp ingen Behringergitarr, om du inte ska ha den till brasved!) Mest för pengarna ger ju att köpa begagnat. T.ex. Yamahas nylongitarrer eller Catalunas stålsträngade brukar vara hyfsade alternativ för runt en tusenlapp. Nog av klokheter!' "Gitarrmajjen" | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-20 09:56 | |
![]() | Köp du den billigaste du kan hitta, antingen på blocket eller rusta. Finns ingen anledning att köpa nåt dyrare eftersom du bara behöver nåt med sex strängar på. Fullständigt meningslöst att kasta ut för mycket pengar eftersom man naturligtvis aldrig tar med sig sitt eget instrument ut, ska man prompt skämma ut sig genom att spela andra människors låtar offentligt bör man göra det på något man inte bryr sig om ifall upprörda åhörare kastar på elden. | |
| slånbär | 2009-02-21 00:13 | |
![]() | Ordgrävaren är en klok man......... | |
| Logidiot | 2009-02-21 19:49 | |
![]() | Det beror ju på ordgräwaren, har man en litebättre än rusta gitarr så kanske risken att den hamnar på brasan är mindre än om man har en gitarr som inte går att stämma?! Visst säger folk med absolut gehör, det går inte att få alla toner på en gitarr hals rena och att stämma men man kan göra allt för att minimera risken för skitljud. En bra nybörjargitarr ska ha relativt bred greppbräda så du inte får så tätt mellan fingrarna eftersom du kommer ha nog svårt att få dem på plats i alla fall. Gå till en musikaffär, testa, lek och ha dig, sen går du ut på blocket och söker på det namnet, eventuellt vendolin (tror jag det heter, länge sen jag pyssla med instrument) som riktar sig till musiker... My two cents | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2009-02-21 21:18 | |
![]() | Som någon tidigare nämnde, vill jag slå ett slag för Yamahas nylonsträngade gitarrer. Har en bestämd känsla av att jag hyrde en Yamaha C45 Senior av musikskolan när det begav sig för massa år sedan. Har en ännu mer bestämd känsla av att det var en jävligt bra gitarr, som både räckte och blev över för mina klena nybörjarfingrar. | |
| monsterli | 2009-02-21 21:46 | |
![]() | min första gitarr var en stålsträngad ibanez. kostade runt 2500 spänn, men det var den värd. har inte kunnat sluta spela sen dess. nyligen köpte jag dock en ukulele, kom på hur ballt de låter. och det är svinroligt att spela på den. lättare än gitarr. och supermycket billigare. kostade kring 300 spänn på musikbörsen.se. | |
| aztor | 2009-02-23 00:57 | |
![]() | Om man resonerar som Gräwaren borde alla ha en Lada Vas, bo i tält, klä sig i säckväv, dricka hemkört och äta nudlar (från Euroshopper). Vilket i och för sig vore ganska kul. Då kunde man ju träffas på kvällarna runt ett brinnande oljefat och spela på Rustagitarrer. | |
| jonte91n | 2010-04-28 00:06 | |
![]() | -ska du ha en elgitarr så kör på ibanez, billigt å bra nybörjargitarr -akustisk så välj epiphone, fender eller ibanez köp den inte på rusta, ta thomann.de. de är pålitliga köpt 3 gitarrer därifrån. | |