Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 479 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ässät | 2009-02-18 10:57 | |
![]() | Dela med er någon kul händelse utomlands? Har du vart utomlands o har nåt kul o berätta om det? Skriv gärna vilket land oxå :D Själv va ja på Mallorca maj -98, enda gången jag vart utomlands om man inte räknar Norge, Danmark och Finland *s*.. Kul o kul men jag..min dotter och min styvmor skulle gå ut på balkongen o se på åskblixtarna för de va verkligen vackert o imponerande. Resten av familjen satt i restaurangen på nedervåningen. Vi stod där en kvart eller nåt.. sen tröttnade vi o skulle gå in.. in va de ja.. de gick inte.. balkongdörren hade gått i baklås. Det va en sån där skjutdörr som knäppte till om man inte låste upp ordentligt. Där stod vi.. klockan va väl en si sådär 23 eller nåt. Vi ropade en stund till folk men ingen hörde.. tills en norsk kille öppnade sin balkongdörr snett under oss o undra va som stod på. Vi sa som de va att vi hade blivit utelåsta. Han tog på sig o gick upp o öppnade åt oss. Som tur va så va inte ytterdörren låst *s*.. vi va mer än tacksamma för de kan bli rätt kallt på kvällarna där.. såå er tur :D | |
| Ässät | 2009-02-18 11:51 | |
![]() | Inte en enda som har nån kul händelse från nån utlandsvistelse? :s | |
| singelkvinna - Ej medlem längre | 2009-02-18 11:56 | |
![]() | Kanske inte jättekul men när jag var yngre så var vi i kroatien. Jag älskade att snorkla och gjorde det jättemycket. Men det vi inte tänkte på är att man kan få lite syrebrist om man snorklar för länge. Så när jag jag började skrika hysteriskt för att en fisk med enormt stora röda läppar och jättestora ögon förföljde mej så tyckte morsan att jag hade snorklat klart för en stund. Snacka om hallucationer likt disney:-) | |
| Bromsolja - Ej medlem längre | 2009-02-18 12:01 | |
![]() | Fick låna en kompis kompis kompis lägenhet i Paris. Första dagen super jag skallen av mig. Jag och nån fransman som jag stöter på på krogen köper öl och åker till lägenheten. Jag slocknar. När jag vaknar har han rånat lägenheten på stero, dvd, musikutrustning mm. Min kompis kompis kompis som jag träffat tre minuter var inte så glad på mig när han kom hem några dagar senare... PS. Nej, jag hade ingen morot i röven när jag vaknade. DS. | |
| KARR0 | 2009-02-18 12:02 | |
![]() | Vi mellanlandade i Dubai på väg hem från Thailand för några år sen, jag hade med min ständige kamrat filmkameran under hela resan och fick för mig att jag skulle filma lite inne på flygplatsen i Dubai. Jag kom ur planet lite tidigare än mina vänner och gick igenom säkerhetskontrollen och väntade på de andra där, tog fram min filmkamera för att filma när de andra kom. Med andra ord stod jag i förenade arabemiraten och filmade landets säkerhetskontroll!!! Hur klantig kan man bli?? Detta blev lika populärt som det låter; kvinnor som var hucklebeklädda från topp till tå och usamaliknande män sprang fram och gormade, telefonsamtal ringdes och jag såg framför mig hur jag blev terroristdömd och hamnade i en fängelsehåla... Det slutade iaf lyckligt med enda påföljd att jag fick radera det jag nyss filmat, videokameran och bandet fick jag behålla... dom tyckte nog synd om den stackars dumma blonda flickan | |
| blue_moon | 2009-02-18 12:09 | |
![]() | Hahahaha Karro! | |
| Ässät | 2009-02-18 12:11 | |
![]() | hahaha Karro *s*.. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-18 12:14 | |
![]() | Singelkvinnan, säker på att inte Pamela Anderson var där och badade? | |
| JuicyM | 2009-02-18 12:25 | |
![]() | Min kompis hade varit i Thailand med sin pojkvän ett par veckor och fotat massa.. Hon skulle ändra formatet på bilderna och tryckte runt lite. Hittade "formatera" och tänkte, där måste det väl vara.. Behöver jag säga att pojkvännen inte blev så glad på henne :P | |
| Ässät | 2009-02-18 12:27 | |
![]() | hahahahahahaha... låter lite som sällskapsresan som har linsen på hela veckan *s*.. | |
| Helröret | 2009-02-18 16:07 | |
![]() | Hmm finns många,,, Tar en då, vaknade upp på sankt petri i kph med BEER intatuerat på högra skinkan. Inte många minnen från dagen innan. | |
| KARR0 | 2009-02-18 16:26 | |
![]() | Helröret, är det sant så slår det ju allt.. | |
| Caligatia | 2009-02-18 16:30 | |
![]() | Jag var i Rom med min mamma, min storasyster och hennes dotter. De drog iväg till Vatikanstaten sista dagen - något jag hade absolut NOLL intresse av att se, och ännu mindre intresse att köa för... Tog bussen till katakomberna istället. Memorerade noggrant hur det såg ut där jag hoppade på. Kom fram 12.36, då visade det sig att det var lunchstängt mellan 12.30-14.30... Inte för att det är så farligt att vänta när det är 25 grader i skuggan och strålande sol, så jag plockade fram min reseguide och satte mig att läsa medan jag åt lite nyinhandlad mat. Det tar ca 3 minuter, sen är himlen plötsligt HELT kolsvart, och åskan börjar dundra rakt ovanför. Det finns inte en åskledare i sikte någonstans, och ca 75 personer försöker desperat klämma ihop sig under 3 kvadratmeter tak. Lyckligtvis passerade åskvädret lika fort som det börjat, och jag torkade snabbt i solen. När dörrarna äntligen öppnades hade jag raderat en del bilder från bl a pompeji för att ha plats för fler bilder. Raderat en massa bilder i onödan, eftersom all fotografering var strängt förbjuden. Hade i alla fall en trevlig rundtur. Gick bort till busshållplatsen igen, och lovprisade min fenomenala timing, det skulle gå en buss redan efter 10 minuter. 1.5 h (och 3 utlovade bussar) senare kommer det ÄNTLIGEN en buss. Glömmer bort min irritation i rena tacksamheten. Hoppar på, och åker med till jag skall hoppa av. Kommer av bussen och... Men? Det var ju inte här jag hoppade på? Det var bara väldigt likt... Busstidtabellen hävdar att nästa buss skall komma inom 20 minuter, vilket jag inte litar för fem öre på. Plockar fram min karta över Roms stadskärna (som är rätt stor) och letar efter närmaste gata. Finns inte med på kartan. Fan! Tänker att så himla långt kan det ju ändå inte vara, utan traskar på åt det håll det känns som jag ska. Givetvis finns det i denna miljonstad inte en enda människa ute någonstans, så har ingen att fråga om vägen heller. Vandrar på i ungefär en halvtimme innan jag äntligen hittar någon att fråga. "Ursäkta, men åt vilket håll ligger Colosseum?" Mannen jag frågat bara stirrar tvivlande på mig, så jag frågar igen. "Skall du GÅ till Colosseum" frågade han så. FAN! Då jag svarar ja, så skrattar han bara. FAN FAN FAN! Han torkar tårarna ur ögonen och pekar på en liten prick, stor som ett dammkorn borta vid horisonten. "Ser du tornet där?" (Va fan är det ett TORN??) Tvekande svarar jag ja. "Gå till det och sedan lika långt åt vänster så kommer du till Colosseum." Helvete också, skulle kanske väntat på bussen ändå... Eftersom jag ändå inte hittar tillbaka till busshållplatsen så börjar jag gå mot dammkornet (tornet). Ungefär nu börjar det trilla in sms från mamma, som börjat bli orolig, jag hade lovat vara tillbaka på hotellet senast halv 5, och nu var klockan kvart över 4. Kunde inte svara, utan det var bara att traska på. Har ni hört uttrycket att Rom är byggt på 7 kullar? Mhmm. Som Hallandsåsen varenda en ungefär, och backe upp och backe ner vandrade jag på, alltmedan mobilen allt oftare pep ilsket i min ficka. När jag äntligen kom fram till Colosseum var klockan strax efter 6, och sen tog det ytterliggare en halvtimme tillbaka till hotellet, där jag mötte mamma som stod i receptionen och bråkade (hon ville ringa polisen). Gick mellan 1.5 - 2 mil i de där sabla backarna, men har i alla fall sett mer av Rom än de flesta andra turister skulle jag tro. | |
| Helröret | 2009-02-18 16:31 | |
![]() | Jodå det e sant ! Har faktiskt en till fylle tatuering den är inte lika kul. Var i thailand full som en alika och tyckte att tatuera in min dåvarande flickväns namn på låret låter som en djävilgt bra ide!! Ångrade mig dock mitt i,, så det blev so ie hehe. Finns många historier. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-18 16:33 | |
![]() | Helröret: Nu är du skyldig oss en bild :D | |
| Helröret | 2009-02-18 16:35 | |
![]() | mm det finns bilder men vet ju inte riktigt hur man lägger upp dom. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-18 16:36 | |
![]() | Caligatia: HAHA! :D | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-18 16:37 | |
![]() | Helröret: tinypic.com/ :) | |
| Snurt | 2009-02-18 16:50 | |
![]() | Åkte 6 pers till svarta havet, sotji, med lånade ryska pass, typ som charter från st peterburg där jag jobbade 89-92. Pris, flyg hotell 5 stjärnigt hotell, all inclusive var 70 kr.. Därav de lånade passen, hade vi åkt på våra egna så var priset runt 15000. Väl framme kom en strikt äldre, militärklädd dam och ville att vi skulle skriva på en lista med namn, problemet var att vi inte visste vad vi hette, eller hur det stavades på ryska, kyrilliska alfabetet var ju inte så lätt i början med 38 bokstäver.. Så vi sa Daaa.. kliade oss i huvet, sprang på muggen, till baren och hon efter oss som en igel. Vi trodde att vi skulle "åka fast" då kom vår "guide"som kunde ryska, och frågade om vi ville lägga 4 spänn på att använda poolerna på hotellet, så skulle hon skriva på åt oss.. Snacka om lättnad! hehe | |
| taftolog | 2009-02-18 16:51 | |
![]() | Jag har faktiskt " försökt" att smuggla in en atombond till östtyskland tillsaammans med 3 kompisar från wolfsburg(dom fråga om vi hade nåt att förtulla) Tullpolisen tyckte inte det var roligt när dom kollade bagaget därför fick vi lite böter......dom "hittade" mitt pass trasigt så det kostade 20 mark på den tiden...... En annan gång så blev jag livstidsutvisad från Formentera... en liten ö utanför Ibiza 1972 under Franco-tiden | |