Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 479 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| faiser | 2009-02-18 13:15 | |
![]() | Regler Jag är ny, och jag undrar över reglerna. I slutet på ett parti hade jag 3 bokstäver kvar och min motståndare hade 2 bokstäver. Jag ledde med 10 poäng. Min mot- ståndare la sina sista bokstäver han fick 12 poäng. I och med att han hade slut på bokstäver avslutades spelet. Jag hade bra bokstäver och hade räknat ut hur jag skulle avsluta och hade vunnit om jag fått fortsätta. Det kändes surt. Någon annan som har någon åsikt? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-18 13:18 | |
![]() | Ja, jag är av en bestämd åsikt att du förlorade rättvist. | |
| emmylicious | 2009-02-18 13:21 | |
![]() | Någons brickor tar ju slut först. Så är det bara, det är ju det spelet går ut på. | |
| Bitte - Administratör | 2009-02-18 13:21 | |
![]() | Det kan ju bero på vad ni hade för raiting oxå, Bitte | |
| Palini | 2009-02-18 13:23 | |
![]() | Jag föreslår att du sätter dig in i reglerna först ( klicka på andra fliken "Spelregler" högst upp på sidan), innan det känns för surt för dig. När nån har slut på brickor och inga fler brickor kan dras, så är även spelet slut och motståndaren får inte fortsätta lägga några brickor. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-02-18 13:24 | |
![]() | det är alltid en bra idé att sätta sig in i regelverket för det man sysslar med, oavsett om det är kapitalförvaltning eller sällskapsspel. lycka till i fortsättningen! | |
| emmylicious | 2009-02-18 13:26 | |
![]() | Ratingen har ingen betydelse för om man vinner eller inte. Den används bara när den nya ratingen ska räknas ut. Vinst eller förlust beror på hur många poäng man samlat på sig i matchen och om motspelaren hade bokstäver kvar och så vidare... Och tid. | |
| faiser | 2009-02-18 16:48 | |
![]() | Jo jag begriper att det tar slut när en av oss får slut på brickor. Men jag frågar varför? Jag menar om man kan, tycker ialla fall jag att man skulle få lägga dom. Det är ju jävligt bekvämt och luta sig mot regler och vifta med pekfingret. Det jag frågade efter är om ni tycker att det är okej, inte om ni kunde reglerna. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-18 16:52 | |
![]() | Om man inte kan reglerna så är väl det där ett bra sätt att lära sig på. det är som allt annat, man kan t.ex. inte tjaffsa mot domaren om man åker på en utvisning frö hård tackling i innebandy med att skylla på att man inte kunde reglerna. Du förlorade fullkomligt rättvist, inget mer att diskutera. | |
| Bitte - Administratör | 2009-02-18 16:57 | |
![]() | Det måste väl vara var och ens ansvar att läsa och lära sig reglerna eller hur ?? Bitte | |
| Bitte - Administratör | 2009-02-18 16:58 | |
![]() | Spelets slut Spelet är slut när inga brickor längre finns kvar i ”påsen” och en av spelarna lagt ut alla brickorna som han/hon har på hand. Spelet avslutas också om samtliga spelare passar, byter eller misslyckas lägga något ord tre gånger i rad. | |
| Pococurante | 2009-02-18 16:58 | |
![]() | Jag tycker det är väldigt okej. När du blivit mer insatt ska du se att det är en hel vetenskap att lista ut hur man ska få ut sina brickor på bästa sätt. | |
| Snurt | 2009-02-18 17:10 | |
![]() | jag blev också irriterad i början av detta, då vi alltid hemma körde så att den som inte börjar får avsluta=lika många lägg, för att minska slumpens påverkan. Men det jämnar ut sig sa han som sket i mangeln. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-02-18 17:11 | |
![]() | Precis som en del varit inne på ligger det en taktisk dimension i hur man hanterar de senare brickorna under spelpartiets gång. Personen ifråga kanske visste att du hade några tyngre pjäser kvar, och vinnlade sig om att gå ut snabbare i vetskap om att det var optimalt för denne. Det som går ut först får pluspoäng för de brickor motståndaren inte lyckats spela ut, liksom den som blir kvar med dem får minuspoäng för ospelade brickor. Detta har mig veterligen alltid funnits i regelverket, och är lika självklart för många som att en visst kombination i Yatzy ger vissa poäng. | |
| Vit_Velvet - Ej medlem längre | 2009-02-18 17:17 | |
![]() | Eftersom jag håller på Modo i ishockey upprörs jag numer också över att inte matcherna spelas just till Modo tagit ledningen och inte en sekund längre än så. Och om motståndaren tar ledningen så bör det laget helt sonika få vänta till Modo har vänt det hela. Enligt samma logik som matcherna här på Betapet inte ska avslutas när någon har slut på brickorna utan när jag leder! Skämt å sido, jag tror du kommer bli ännu mer upprörd när du blivit varm i kläderna och inser att i vissa spel så kan motståndaren medvetet se till att matcherna tar slut långt innan brickorna är slut och det på grund av de själva orsakar att det blir så. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-18 17:25 | |
![]() | MoDo skulle behöva de där reglerna just nu..... | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-02-18 17:27 | |
![]() | Jag hade Z kvar på slutet och min motståndare vägrade att lägga FE åt mig..dumt! | |
| Bitte - Administratör | 2009-02-18 17:29 | |
![]() | MoDo går det att äta när vi har >Luleå Hockey Bitte | |
| faiser | 2009-02-18 17:55 | |
![]() | Okej. jag ger mig. Jag frågade bara vad ni tyckte om regeln. Det är inte så att jag inte förstår den. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-18 18:19 | |
![]() | Jag torskade ett spel nyss, fan vad arg jag blir!! men sen är jag en dålig förlorare också..... | |