Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 479 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LaFinDuTemps | 2009-02-18 19:07 | |
![]() | Laga lurar Mina väldigt fina och ganska dyra koss-lurar har gått sönder i sladden ganska nära pluggen. Jag antar att man måste kapa sladden strax ovanför det trasiga i sladden och fästa pluggen på nytt. Vilken yrkeskår ska man vända sig till för att kunna få dem lagade? Elektriker, radio- och tv-handlare eller nån helt annan?Eller går det ens att laga? Kan tillägga att jag bor i Göteborg om det är nån som känner till nån särskillt händig sladdfixare. Åh, mina älskade lurar! Kan nån hjälpa mig? | |
| mrperfect | 2009-02-18 19:10 | |
![]() | mej | |
| veggie_d | 2009-02-18 19:15 | |
![]() | Vår ena katt, vars personlighet präglas av extrem nyfikenhet parad med en lättskrämdhet utan dess like, trasslade in sig i mina lurar. När han kände något dra till om bakbenet for han iväg med en sådan fart att han helt sonika slet av sladden. Jag löste det genom att montera isär lurarna och ta bort de gamla sladdarna med en liten lödpenna. Sedan var det bara att skala en bit av den återstående sladden och löda tillbaka. Tyvärr missade jag att hålla reda på hur de satt från början, så nu har höger och vänster kanal bytt plats.. men de funkar i alla fall. Med detta ville jag inte ha sagt så mycket mer än att du kan klippa sladden, skaffa en ny plugg (gjutna pluggar är nog inte helt lätta att återanvända), och montera den. På rätt håll. Förmodligen klarar du dig med en sax, en lödpenna och lite tenn (och stadiga händer, det är svårt att få till de minimala lödpunkter som krävs). | |
| mrperfect | 2009-02-18 20:56 | |
![]() | La Fin du temps....är det Porta Pro? jag har ett par sådana som jag bytt plugg på, jag köpte en ny på Elfa ...eller var det Clas Ohlson? hursomhelst, vilken radio/TV reparatör som helst klarar detta, jag gjorde det självfallet själv | |
| LaFinDuTemps | 2009-02-18 22:02 | |
![]() | tack för svaren! | |
| Jesper M | 2009-02-18 22:10 | |
![]() | koss har livstids garanti på de dyrare bågarna och är schyssta med sådant. jag jobbar på expert i gbg och vi brukar byta ut direkt om man bara har sparat kvittot, såvida vi inte kan påvisa att dessa har du minnsan pajat själv. är det över ett år gammla är det värre, då får du själv vända dig till koss. men de är som sagt ofta schyssta med garantier. | |