Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade19
Mobilspel
Pågående19 324

Forumkategorier

Användare Inlägg  
blankomblank2009-02-18 21:10
Antal inlägg: 1403

skämta om allt=allt är ett skämt?
Såg skådespelaren från walk the line på Letterman för någon dag sedan och kan inte sluta tänka på det.
Inte på honom just utan på folks rektioner.
Publiken, David Letterman, folk i forumet, kompisar etc

Vi lever i en tid där man skämtar om i stort sett allting men det har även gjort att vi tror att allt är ett skämt.

Nu kan ju just ovannämnda vara ett hoax men bör man skratta innan man vet det?

Såg FAKTISKT dokumentären med Brittan Spears där hon sa rakt i kameran att hon mådde dåligt och sedan konstaterade att när hon sa det ville ingen lyssna inte ens hennes egen pappa.

Kanske kan vi inte hantera längre att folk mår dåligt i en värld där alla ska dölja sin smärta med humor?
Kanske är det så att ju bättre man har det desto mindre rätt har man att må dåligt.
Kanske unnar vi bara folk i missära förhållanden att vara ledsna?
Det kanske inte är tillåtet längre att visa sådana låga känslor utanför privata sfären och gör man det får man skylla sig själv och stämplas som knäpp. Någon man har rätt att driva med.

Mitt förslag är en konstnärlig installation:
En person sätter sig på en offentlig plats och visar tecken på att må dåligt, inte psykiskt sjuk utan bara ledsen, undrar hur många som kommer fram?

Jag hoppas att folk skulle göra det, skulle du?

mrperfect2009-02-18 21:17
Antal inlägg: 11437

Nej, man utsätter inte en sjuk person för sådant

blankomblank2009-02-18 21:18

Vem joaquin Phoenix?

Skugga2009-02-18 21:18
Antal inlägg: 6559

Du kanske inte bör förutsätta att alla såg Letterman, utan förklara mer exakt VAD som kanske, eller kanske inte, var ett hoax?

blankomblank2009-02-18 21:19

Läs i så fall tråden som gick för någon dag sedan där verkade många gotta sig och vara ganska säkra på att det var ett skämt.

blankomblank2009-02-18 21:20

Gå in på tidigare tråd och klicka på youtube länken skugga

blankomblank2009-02-18 21:21

www.youtube.com/watc...AQ 4x7rgS6I

Tess 082010-09-08 11:32
Antal inlägg: 18003

Min fråga är?

Kan man skämta om allt??

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-09-08 11:34
Antal inlägg: 1338

Det tycker jag, men långt ifrån i alla situationer.

Pocaloca2010-09-08 11:43
Antal inlägg: 2156

Jag skulle nog se efter om jag kunde göra något bra för den personen

Tess 082010-09-08 11:44

Jag har en kompis som pluggar. Hon tycker själv att hon itne är så duktig, tycker ofta att hon inte fattar osv...
Tidigare läste hon in gymnasiekurser på komvux och suckade ibland och funderade (lite på skämt) att hon kanske skulle gått på särvux.
Detta var inte seriöst menat, men lite roligt blev det ju (och vi har haft det som internskämt under några år).
Inte illa ment mot de som gått/går i särskola... Hon fick nämligen riktigt bra betyg i komvuxkurserna och kunde mer än hon trodde.

Så när det gick bra på ett prov så jag på skämt att hon kanske kunde flytta till "vanlig" klass nu, men se då blev en person arg då hon minsann gått på särskola under en tid...

Vad tycker ni???

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-09-08 11:44

...Som sagt - man får välja situation.

Tess 082010-09-08 11:47

Ja, naturligtvis :)

Det som egentligen är mest komiskt i situationen är att personen ifråga oftast gör bra ifrån sig på prov och så. Hon kan dock känna sig "korkad" (hennes eget ord) när hon pluggar hemma och jag har hjälpt henne ibland när hon tycker det blir för svårt..

Jag visste nu inte att personen som gått på särskola hade gjort det, då kanske jag inte skulle ha sagt något utan väntat till vi var ensamma...

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-09-08 11:53

:) fast det är svårt att skämta utan att ta en viss risk. Det är inte riktigt lika dräpande att sitta i isoleringscell och skoja till det - så man får väl räkna med mental skamvrå ibland. Om det däremot vore ett krav på att skämt ska vara roliga - så skulle jag inte säga att man får skämta om allt.

apbur2010-09-08 11:59
Antal inlägg: 9699

Väldigt rörig trådstart. Fattar inte riktigt vad TS vill diskutera.

Jag hade sannolikt inte gått fram till en gråtande person. Det är inte så normalt att vuxna människor gråter offentligt för att de vill att någon främling hjälper dem. Ibland kan man vara så ledsen att man inte kan hålla gråten borta, trots att det är massa folk runtomkring. Oftast går man ju undan då, just för att folk inte ska börja undra och känna sig illa till mods.
När ett barn gråter går jag naturligtvis fram. Barn brukar behöva hjälp från en vuxen.

Sen håller jag med Uisge-beatha. Man får skämta om allt men man bör ta hänsyn till situation och publik.

Araknoidea2010-09-08 12:08
Antal inlägg: 783

Blankomblank

Det ska alltid vara den sörjande som styr om man ska skratta eller inte. Men alla hanterar problem olika och vem bestämmer att man måste gråta när man mår dåligt?

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-08 12:12
Antal inlägg: 37631

jag skulle gå fram ,och har gjort det några gånger,nej man får inte skämta om allt

werigo - Ej medlem längre2010-09-08 12:22
Antal inlägg: 137

Ja för fan,man kan skämta om precis allt,men man måste välja tillfälle.

Mindymoo2010-09-08 12:29
Antal inlägg: 1743

Apropå trådstarten:
Anna Odells sommarprogram var mycket bra!

sverigesradio.se/sid...el =3713791

Tess 082010-09-08 14:46

Angående det jag skrivit tidigare här kan jag nu fylla i att personen som tog illa upp av skämtet själv uttryckt att "särskola" är för de som bara behöver lite mer tid och hjälp vilket INTE ska förväxlas med "träningsskola" dom alltså (enligt henne) är en helt annan sak. Viktigt viktigt!
Sedan driver hon med "fjortisar" och andra kategorier av människor (för det måste man väl kunna säga att sk fjortisar är?)..

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?