Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 414 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Betapater | 2009-02-20 21:28 | |
![]() | Jorddagen - ett hyllningsdatum för Jorden Jag föreslår att vi bestämmer ett datum för Jorddagen, dagen då vi hyllar den plats vi bor på. Enligt mitt tycke borde en sådan hyllningsdag inom det snaraste ristas in i almanackan. Liksom nyåret omhuldas av dikten Nyårsklockan bör Jorddagen omhuldas av Carl Sagans Pale blue dot: www.youtube.com/watc...86 BPM1GV8M Jag föreslår antingen den 14 februari (On February 14, 1990, NASA commanded the Voyager 1 spacecraft, having completed its primary mission, to turn around to photograph the planets of the Solar System.[2][3][4][5] One image Voyager returned was of Earth, showing up as a "pale blue dot" in the grainy photo: en.wikipedia.org/wik...e_ blue_dot ELLER Den 24 december (the photograph was taken from lunar orbit on December 24, 1968 with a Hasselblad camera. Initially, before Anders found a suitable 70mm color film, mission commander Frank Borman took a black and white photo of the scene, with the Earth still being far closer to the horizon:en.wikipedia.org/ wik.../Earthrise Problemet med det sistnämnda är ju att Kalle kan riskera att ta illa upp. 1. Hur tänker nu kring tanken om en "Jorddag"? 2. Finns det andra datum som passar bättre? | |