Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 19 250 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-02-26 11:22 | |
![]() | Samma smak Jag köpte en klänning till mitt barnbarn, och berättade det för min dotter när jag var över och fikade. Vadå för klänning undrade hon. En blommig sa jag. Oj, tog du en rosa eller lila, säger hon då. En rosa sa jag - och undrade vad det hade för betydelse. Jo, sa hon, för visst har du köpt en sån här, och plockade fram en likadan som jag köpt, fast hennes var lila. De är inte ens inköpta på samma ort - ändå visste hon precis vad jag köpt, och hade köpt en lika fast annan färg. Är inte det lite lustigt? Liknande hände med min syster när vi var unga. Vi hade ofta liknande kläder, och bestämde därför att vi skulle handla på olika orter samma dag, utan att ha kontakt med varandra. Väl hemma hade vi köpt likadana kavajer, byxor och en kjol - bara tröjan skilde sig. Är det någon annan med liknande erfarenheter? Vore kul att höra lite anekdoter. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-02-26 11:31 | |
![]() | Jag har en arbetskamrat där det händer samma saker. Bland annat köpte jag en kappa och hon hade köpt likadan fast en annan färg. Nästa var att vi skulle på Golden Hits, jag hade kavajen och hon hade byxorna. Jag köpte en top och hon kom i samma. Det har hänt ett flertal gånger efter detta. Så nu frågar vi varje gång om vi ska på samma tillställning- vad ska du ha på dig? :-D | |
| emmylicious | 2009-02-26 11:37 | |
![]() | Jag o min bästa vän har en del likadana kläder och har en tendens att ta på oss dom samtidigt. Till exempel så har vi en viss kofta, hon har mörkgrå, jag har en ljusgrå och en svart. Dom brukar vi lyckas använda samtidigt. Dessutom har vi likadana strumpor, som båda lyckades ha på oss när vi skulle iväg till en kompis häromveckan. Vi brukar skämta om att vi ska ringa och kontrollera vad vi tar på oss innan vi ska ses :) Vet att det finns flera saker vi har lika men inget jag kommer på nu. | |
| emmylicious | 2009-02-26 11:38 | |
![]() | (alltså, inte bara vanliga svarta/vita strumpor, utan dessa är randiga i alla möjliga färger) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-26 11:39 | |
![]() | Hände mina barn häromdagen. Mina barn är väldigt intresserade av mode och brukar tipsa varann och vara smakråd. Sonen kom hem och sa till syrran att han hade sett en klänning på stan som han tyckte hon skulle köpa. Hon kontra med att hon hade provat en klänning nyligen som hon hade tänkt att köpa. Hon visade vilken klänning det var eftersom hon hade plåtat sig själv i provrummet (de brukar göra så för att kunna visa varann och få smakråd) Och det visa sig vara exakt samma klänning! Det är helkonstigt tycker jag:-)) Men otroligt kul:-) | |
| mrperfect | 2009-02-26 11:43 | |
![]() | Jag hade en vit skjorta en gång men det hade 2 andra gentlemän också :) | |
| vägledare | 2009-02-26 11:47 | |
![]() | Mina svärföräldrar köper ALLTID samma grattiskort till barnbarnen. De har varit skilda i 14 år... | |
| mrperfect | 2009-02-26 11:49 | |
![]() | Visst är det härligt med fantasi :) | |
| emmylicious | 2009-02-26 13:04 | |
![]() | Min pappa köpte samma present till sitt barnbarnsbarn som hans exfru hade köpt dagen innan åt barnbarnsbarnet. | |
| micro113 | 2009-02-26 13:13 | |
![]() | Vi måste alltid kommunicera med varandra innan vi köper julklappar och presenter till barnen, annars blir det ofta lika. | |
| Mercedes | 2009-02-26 13:34 | |
![]() | När jag hälsade på min mormor för länge sedan här i Finland hade hon fått morsdagskort från sin dotter bosatt i Canada samt exakt samma morsdagskort från sin andra dotter som bodde i USA Har alltid förundrat mej över det sammanträffandet! | |